Vijenac 447

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

The Show Must Go On u kinima


U kinodistribuciju napokon kreće postapokaliptična SF-drama The Show Must Go On mladoga Nevija Marasovića, na prošlogodišnjem festivalu u Puli nagrađena Zlatnom Arenom za najbolji scenarij, posebnom Zlatnom Arenom za specijalne efekte i Vjesnikovom nagradom Breza za najboljeg debitanta. Posrijedi je inventivna, pomaknuta i zabavna priča o sudionicima reality-showa nalik Big Brotheru koji, međusobno se u izolaciji i pred kamerama boreći za naklonost gledatelja, ne znaju da je vani započeo Treći svjetski rat. Snimljen za nevjerojatno skromnih 200.000 kuna i velikim dijelom u neprofesionalnim uvjetima odnosno u „kućnoj radinosti“,


slika


Marasovićev prvenac je prema riječima sama autora „film namijenjen mlađoj Facebook-generaciji“. Zahvaljujući svježem konceptu, duhovitim satiričnim i socio-kritičkim žalcima te simpatiziranju gerilskih uvjeta u kojima je snimljen, The Show... je osvojio naklonost publike i naišao na uglavnom pozitivne reakcije kritike. Riječ je i o filmu kojim se hrvatska kinematografija najviše približava pojmu filmskog spektakla na holivudski način, s atraktivnim prizorima razaranja Cibonina tornja i uništavanja Zagreba, što je poseban mamac za gledatelje.


Marijine na Hot Docsu


U sklopu uglednog Međunarodnog festivala dokumentarnog filma Hot Docs, koji se od 28. travnja do 8. svibnja održava u Torontu, bit će prikazan dokumentarac Marijine scenaristice i redateljice Željke Sukove. Posrijedi je neobičan biografski projekt nastao u produkciji riječke udruge Ukus, svojevrsna socijalna glazbena doku-komedija čije su protagonistice Nina, Željka i Danira, unuke pokojne Marije Violić. One moraju riješiti neispunjenu obiteljsku obvezu prema pokojnici, a tijekom prisjećanja na Mariju u društvu ne baš tolerantnih susjeda u jednoj zgradi u Rijeci na vidjelo će isplivati lažna sentimentalnost i licemjerje, da bi se zahvaljujući sudjelovanju dance-electro-trash-skupine Midi Lidi iz Češke postupno sve prometnulo u bizarni glazbeni performans. Film se prikazuje u okviru festivalskoga programa Next koji obuhvaća dokumentarce što istražuju kreativnost u izvedbenim i vizualnim umjetnostima, a jedna je od unuka pokojne Marije glumica Nina Violić.


Zabranjeni filmovi u Art kinu Croatia


U riječkom Art kinu Croatia 26. travnja započinje reprezentativan ciklus zabranjenih filmova nekadašnje jugoslavenske kinematografije. Nakon uvodne riječi filmskog kritičara Alda Paquole ciklus će otvoriti sjajne Lisice Krste Papića, jedan od najvažnijih filmova jugoslavenskoga crnog vala, a u programu sastavljenu od često nagrađivanih no cenzuriranih i bunkeriranih naslova slijedi izvrsna i nakon zatvorene projekcije na festivalu u Puli 1969. zabranjena Zaseda Živojina Pavlovića. U okviru ciklusa gledatelji će moći vidjeti i kontroverznoga Plastičnog Isusa, kojega je Lazar Stojanović dovršio u zatvoru, potom provokativne i Zlatnim medvjedom ovjenčane Rane radove Želimira Žilnika, subverzivni naslov Mlad i zdrav kao ruža Jovana Jovanovića, također Žilnikov Kud plovi ovaj brod i Sveti pijesak Miroslava Antića.


Suvremeni brazilski film na Tuškancu


Od 26. travnja do 2. svibnja Filmski programi na Tuškancu priređuju četvrti ciklus suvremenoga brazilskog filma, koji otvara fantastična egzistencijalna drama s elementima trilera i horora Sljepoća, pretposljednje dugometražno ostvarenje Fernanda Meirellesa (Božji grad).


slika


Temeljena na istoimenom romanu nobelovca Joséa Saramaga, Sljepoća je snažna, ali neujednačena alegorijska priča o pojavi virusa sljepila koji će prouzrokovati raspad civilizacije i gotovo potpun gubitak ljudskosti. U ciklusu slijede nagrađivana humorna egzistencijalna drama Mladost veterana Domingosa de Oliveire, konvencionalna triler-drama Osveta debitanta Paula Ponsa te formulaične i klišeizirane romantične komedije To je to Matheusa de Souze i Žena mog prijatelja Cláudija Torresa.


Vijenac 447

447 - 21. travnja 2011. | Arhiva

Klikni za povratak