Vijenac 445

Glazba, Matica hrvatska

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ: EVA FAUKOVIĆ

Siguran nastup

Zlatko Stahuljak

Rođena u Zagrebu 1993, Eva Fauković započela je učiti violinu u Osnovnoj glazbenoj školi Rudolf Matz u Zagrebu, a nastavila kod prof. Armina Sešeka u Ljubljani. S dvanaest godina upisala se u Srednju glazbenu školu Ferdo Livadić u Samoboru, a već 2010. upisuje studij violine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Tarasa Pečenija. Kao studentica osvaja dvije prve nagrade na regionalnim te drugu i prvu nagradu na državnim natjecanjima 2008. i 2010. Dobitnica je i prve od šest istaknutih nagrada na Međunarodnom natjecanju Rudolf Matz u Dubrovniku već 2005. Sudjelovala je na seminarima u Grožnjanu, u Austriji i Belgiji.


slika Mlada natjecateljska nada: Eva Fauković / Snimio: Mirko Cvjetko


Na recitalu 14. ožujka 2011. u Velikoj dvorani Matice hrvatske violinistica Eva Fauković izvela je četverostavačnu Sonatu u D-duru br. 4 Georga Freidricha Händela, Menuet I i II, Bourree i Gigue iz Partite br. 3 u E-duru, BWV 1006 Johanna Sebastiana Bacha za violinu solo, Allegro iz Violinskog koncerta br. 3 u G-duru, KV 216 Wolfganga Amadeusa Mozarta, a nakon stanke 1. 4. i 5. stavak Španjolske simfonije Edouarda Laloa te na kraju Melodiju i Scherzo, op. 42, br. 3 i 2, Petra Iljiča Čajkovskog i Habaneru, op. 21, br. 2 Pabla de Sarasatea. Violinisticu je na glasoviru pratio Tibor Naglić, diplomant Muzičke akademije Karol Szymanowski u Poljskoj i magistrant Muzičke akademije u Zagrebu u razredu prof. Lovre Pogorelića. Naglić se već istaknuo u Hrvatskoj i inozemstvu kao solist i komorni glazbenik, a sada radi kao nastavnik glasovira GŠ Ivan Zajc i korepetitor MA u Zagrebu.

U prvom dijelu rasporeda mlada guslačica pokazala je svu potrebnu odmjerenost, toliko važnu pri izvedbi djela Händela, Bacha i Mozarta, bez obzira radilo se o sonati, disciplini solo instrumenta, ili koncertu. Štoviše, suzdržanost mlade violinistice, izvrsno pedagoški vođene zagrebačkim koncertnim majstorom i profesorom Tarasom Pečenijem, bila je kod Eve Fauković itekako vidljiva i čujno izražena, kraj s druge strane jasne punine tona i sigurnosti nastupa, uz čvrstinu vođenja gudala i vrlo sigurnu intonaciju.

U drugom dijelu programa izvedbene su se zahtjevnosti povećale, već od Laloove Španjolske simfonije, s izvedbom tipičnog izbora tri stavka djela, što je vrlo često, jer čini raspored stavaka tipičan za trostavačni violinski koncert, što se na taj način oblikovno bliži koncertu sa željom pokazivanja visoke razine dometa sviranja na violini. Eva Fauković pokazala je znatnu mogućnost izraza u donosu tehničkih zahtjevnosti tog vrlo poznatog djela sveobuhvatne violinističke literature, usprkos činjenici kratkih nesigurnosti u posljednjem stavku. Sredinu drugog dijela rasporeda ispunile su guslački vrlo poznate skice, mirna Melodija i burni Scherzo P. I. Čajkovskog, dok je kraj rasporeda zauzela vrlo programski poznata virtuozna Habanera P. de Sarasatea, čest dojmljiv završetak violinskih recitala. Vrlo sigurnu i tonski u potpunosti jasnu glasovirsku pratnju ostvario je Tibor Naglić.

Mladu darovitu guslačicu Evu Fauković nadamo se pozdraviti, kao hrvatsku natjecateljsku nadu, na idućem, desetom, jubilarnom, Međunarodnom violinističkom natjecanju Vaclav Huml, 2013. u Zagrebu.


Vijenac 445

445 - 24. ožujka 2011. | Arhiva

Klikni za povratak