Vijenac 440

Kazalište

Kazališni globus

Igor Ružić

Leda u Gavelli

Komedija jedne karnevalske noći, završni dio glembajevske trilogije Miroslava Krleže, od 13. siječnja bit će nova predstava na repertoaru Dramskoga kazališta Gavella. Boris Svrtan, glumac i profesor na Akademiji dramske umjetnosti koji se u svoju nekadašnju kuću ovom režijom i simbolički vraća, Leda će otkriti i prazninu svojih likova, bonvivana kojima je život toliko lagan da postaje neizdrživ. Na pozornici Gavelle, u podjeli koja sasvim logično zvuči, Urbana igra Ozren Grabarić, Aurela Franjo Dijak, Klanfara Janko Rakoš, dok su glavne ženske uloge Klare i Melite pripale Jeleni Miholjević i Bojani Gregorić Vejzović. Pored njih, tu su još Mirela Videk u naslovnoj ulozi te Damjan Sabolić Novaković i Marko Gudelj. Autorski tim predstave čine kostimograf Leo Kulaš, scenograf Miljenko Sekulić, koreografkinja Mirjana Preis te suradnik za scenski govor Tomislav Rališ.


Stilske vježbe – nakon Guinessa


slika


I nakon što su ušle u Guinessovu knjigu rekorda kao najdugovječnija predstava s istom podjelom, Stilske vježbe i dalje igraju. Svoju četrdeset i treću godinu kao Ona i On u tekstu Raymonda Queneaua i režiji Tomislava Radića Lela Margitić i Pero Kvrgić obilježit će 19. siječnja izvedbom u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog.


Ovca za cijeli život u Maloj sceni


slika


Kazalište Mala scena ponovno je, čini se, pronašlo pravi predložak za još jednu uspješnicu.

Slikovnica Maritgen Matter ovjenčana je, između ostalog, i Njemačkom nagradom za književnost za mlade 2004, a govori o zbližavanju i prijateljstvu unatoč prirodnim datostima. Kako su se, barem u zamišljenom svijetu bajke i kazalište, pomirili ovca i vuk, premijerna publika vidjet će već 20. siječnja. Režiju predstave, kao i adaptaciju te songove, potpisuje Snježana Banović, scenografiju Roberta Bratović, a kostime Dženisa Pecotić. Srđana Šimunović i Dražen Čuček kretat će se prema koreografskim uputama Ljiljane Gvozdenović i uz takt glazbe Tonija Ostojića.


Život lude u Rijeci


slika


Riječku publiku 22. siječnja očekuje premijera projekta koji zaista zanimljivo zvuči, čak i kad je riječ tek o medijskim najavama koje poslovično moraju biti takve. Pored činjenice da predstava nastaje u koprodukciji Hrvatskoga narodnog kazališta Ivana pl. Zajca i HKD Teatra, koja je sama po sebi svojevrsni presedan i znak udruživanja na koje se dugo čekalo, predstava naslova Život lude prilika je i za upoznavanje s djelom kultnoga japanskog autora Ryunosuke Akutagawe, čije je priče ekranizirao i Akira Kurosawa. Autobiografski komad Život lude autorovo je prisjećanje na vlastiti život i svojevrsna rekapitulacija, kao i oporuka, što u svjetlu činjenice da si je Akutagawa sam oduzeo život ima posebno značenje. Treći i vjerojatno najvažniji podatak u vezi s tom predstavom jest da je postavlja David Doiashvili, gruzijski redatelj koji je Macbethom osvojio i publiku i žiri prošlogodišnjega Međunarodnog festivala malih scena u organizaciji HKD Teatra. Trenutni ravnatelj i umjetnički direktor gruzijskoga Nacionalnog kazališta u Tbilisiju i prije svoje četrdesete godine krenuo je u osvajanje pozornica izvan domovine, pa Hrvatsku dodaje popisu na kojem su dosad bile Rusija i Velika Britanija. Život lude igra ansambl sastavljen od članova Hrvatske drame riječkoga HNK i HKD-ovih zvijezda, pa su u podjeli Damir Orlić, Dražen Mikulić, Tanja Smoje, Edita Karađole, Jelena Lopatić, Andreja Blagojević i Igor Kovač.


Vijenac 440

440 - 13. siječnja 2011. | Arhiva

Klikni za povratak