Vijenac 438

Glazba

Međunarodni festival rane glazbe Dubrovnik 2010.

Zalog za sljedeći susret

Sanja Dražić

Vjerojatno nije lako zamisliti da su se u kišovitom i tmurnom Dubrovniku četiri večeri zaredom događale prave glazbene poslastice objedinjene u Međunarodni festival rane glazbe Dubrovnik 2010. Jer kad razmišljamo o dubrovačkim festivalima, misli nam lete ljetu i Kneževu dvoru. No već se šestu godinu dubrovački glazbeni kalendar obogaćuje manifestacijom koja je medijski slabije popraćena u odnosu na druge festivale. Ali nije time ništa manje zanimljiva ni vrijedna! I ove su godine koncerti imali naslove s tematskom odrednicom, a održani su u Čitaonici gradske knjižnice – popularnoj Saloči od zrcala – pred ne baš brojnom publikom. Što donekle možemo opravdati lošim vremenskim uvjetima, koji su kod kuće zadržali i većinu koncertne publike, tako da su se tek najodaniji zaljubljenici u glazbu srednjeg vijeka, renesanse i baroka odlučili na izlazak.

Ovogodišnji sudionici doputovali su iz Austrije, Nizozemske i Velike Britanije. A budući da Festival uvijek na najbolji mogući način uvažava i uključuje grad u kojem se održava, pridružio im se i jedan dubrovački sastav. Pa osvrnimo se kronološkim redom.

Prvi koncert održan je u subotu, 27. studenog, i to pod naslovom Glazba na Habsburškom dvoru, a priredio ga je austrijski ansambl Saitsiing. Članovi sastava su Ulli Engel na baroknoj violini i lutnjist Hubert Hoffmann, a njihova virtuozna izvedba skladbi koje potpisuju H. I. F. von Biber, C. Farina, G. B. Viviani, S. L. Weiss, J. H. Schmelzer i G. A. P. Mealli oduševila je festivalsku publiku. Mnogi skladatelji u 15. i 16. stoljeću bili su nadahnuti Venecijom – pa tako i brojni flamanski majstori – pa je nizozemski kvartet Brisk sljedećega dana priredio večer nazvanu Duh Venecije. Kvartet čine četiri umjetnika na blok-flautama (Marjan Banis, Saskia Coolen, Bert Honig, Alide Verheij). Osim glazbe Clemensa, Willaerta i Janequina i njihovih suvremenika, na drugoj večeri Festivala izvedene su i suvremene skladbe nadahnute tim vremenom kao što je jednominutno djelo posvećeno dvadesetoj obljetnici Kvarteta autora W. W. van Nieuwkerka. Vrhunski profesionalizam i izrazito ležerno ponašanje koje je obilovalo duhovitim dosjetkama i komentarima, ovu večer čine dinamičnom i vedrom. Na trećem koncertu nastupile su domaće snage. Dubrovački ansambl Plazarius osnovan je 2003. kao prateći sastav plesne skupine Renesansne udruge Raguseum. Plazarius njeguje hrvatsku i svjetsku glazbu srednjega vijeka i renesanse, a čine ga Lara Hrdlička, blok-flauta, Eduard Marčić, blok-flauta, psaltir, udaraljke, Elvira Galioulline, violina, Nikola Stražičić, lutnja, gitara, Ana Zanini Mozara, viola da gamba. Njihova se večer zvala Ljepota renesanse, a donijela je djela J. Dowlanda, T. Susata, A. Antica, V. Komnena i mnogih drugih. Ansambl Plazarius je nastupom pokazao da je uz bok ostalim izvođačima koji dolaze iz zemalja daleko bogatije izvođačke prakse tzv. stare glazbe, postižući u svakom slučaju najraznolikije kombinacije instrumenata te time i zvuka. Posljednji koncert, održan u utorak 30. studenoga, okupio je profesionalne glazbenike i učenike, a zvao se Glazbeno vozilo: Purcell i barokni prijatelji. U prvom dijelu večeri britanski je ansambl Saraband Consort (Benjamin Bayl, umjetnički voditelj, dirigent i čembalist, Kate Fawcett i Maria Larsson, violine, Kate Skeet, viola, Emily Robinson, violončelo, Hubert Hoffmann, lutnja, Gunnhild Tonder, čembalo) izveo djela Schmelzera, Händela, Schiassija i Blowa. O skladbama kao i o pojedinostima vezanim za njihov nastanak gotovo naizmjenično su govorili članovi Saraband Consort. A potom su im se pridružili i mladi domaćini – članovi Orkestra Umjetničke škole Luka Sorkočevića. Zašto? Spomenimo kako je Glazbeno vozilo projekt koji je pokrenula glazbena agencija Illyria sa željom da se putem majstorskih tečajeva i radionica pripremi scenska izvedba barokne opere. A takav je tečaj u tjednu održavanja festivala priređen mladim dubrovačkim gudačima. Pa su svi zajedno izveli Pachelbelov Kanon i dijelove iz Purcellovih opera Didona i Enej i Vilinska kraljica. Kraj Međunarodnoga festivala rane glazbe Dubrovnik 2010. bio je stoga najava uzbudljiva nastavka sljedeće godine.


Vijenac 438

438 - 16. prosinca 2010. | Arhiva

Klikni za povratak