Vijenac 438

Film

Filmski globus

Josip Grozdanić

Filmske Mediteranske igre u Rijeci

Od 15. do 18. prosinca na Kvarneru održavaju se još jedne Mediteranske igre, filmski festival posvećen sedmoj umjetnosti zemalja Mediterana. Iako zbog sveprisutne recesije i štednje na svim razinama filmove s ovogodišnjeg festivala neće moći vidjeti i zagrebačka publika, za razliku od prethodnih godina, kad su prikazivani u kinu Tuškanac, svakako vrijedi izdvojiti nekoliko sjajnih naslova koje će posjetitelji art-kina Croatia imati priliku pogledati.


slika Kadar iz filma Med


Tu su dva filma sa još aktualn kinorepertoara, iznimno meditativna i naglašeno poetična obiteljska psihološka drama Med turskog autora Semiha Kaplanođlua, pobjednik ovogodišnjeg Berlinalea i zaključno poglavlje redateljeve trilogije Yusuf, te nagrađivana romantična egzistencijalna drama I ja, također koju redateljski potpisuju Antonio Naharro i Alvaro Pastor, pomalo tezična i odveć politički korektna, no angažirana, emotivna i humorom prožeta storija o Downovim sindromom pogođenu mladiću koji se zaljubi u socijalnu radnicu i alkoholičarku. Riječka će publika moći uživati i u trima hrvatskim premijerama, hvaljenoj farsičnoj humornoj drami Gordos španjolskoga scenarista i redatelja Dániela Sancheza Arévala, emotivnoj crnohumornoj drami Mreža za komarce također Španjolca Agustija Ville te intrigantnoj romantičnoj drami Deset zima, talijansko-ruskoj suprodukciji u režiji Valerija Mielija. Ukratko, Mediteranske igre nude bogat izbor filmova „s mirisom mora i okusom soli“.


Novi Woody Allen u kinima


Na domaći kinorepertoar stigla je humorna romantična drama Upoznat ćeš visokog tamnog stranca, još jedno prepoznatljivo no nažalost i prilično formulaično ostvarenje neumornog oskarovca Woodyja Allena. Riječ je o mozaično strukturiranu ansambl-filmu u kojem se Allen po tko zna koji put bavi bračnim, karijernim i egzistencijalnim krizama skupine nezrelih ljudi srednje i starije životne dobi.


slika


Ovaj put riječ je o londonskoj obitelji u čijem su središtu galeristica Sally i njezin suprug Roy, neuspješni književnik koji se odavno proslavio debitantskim hit-romanom. Dok se kreativnom krizom mučen Roy zaljubljuje u lijepu susjedu Diju, djevojku indijskoga podrijetla, a Sally započinje flert sa svojim naočitim šefom Gregom, njezina nedavno razvedena majka alkoholičarka posve potpada pod utjecaj lažne proročice, a otac čezne za izgubljenom mladošću i varljivu novu ljubav pronalazi u praznoglavoj prostitutki Charmaine. Premda spretno režiranoj te ugođajno snimljenoj i živim bojama oslikanoj cjelini (direktor fotografije glasoviti je Vilmos Zsigmond) ne nedostaje humora, duhovitih situacija i životnih dijaloga, gledatelj baš i ne mari za sudbine egoističnih i odveć ekscentričnih likova. Od velikog meštra Allena očekivali smo više.


In memoriam Božidaru Oreškoviću na Tuškancu


U kinu Tuškanac 21. i 22. prosinca priprema se program u znak sjećanja na nedavno preminula glumca Božidara Oreškovića. Silno darovit i nikad dovoljno iskorišten umjetnik, nekadašnji student ADU u klasi profesora Georgija Para koji se još kao student izdvajao snažnom tjelesnom i autoritativnom glumačkom pojavom, te poslije na daskama koje život znače imponirao uvjerljivim nastupima i sposobnošću transformacije u najrazličitije uloge, na filmu je debitirao ulogom u oporoj socijalnoj krimi-drami Divlji anđeli Fadila Hadžića iz 1969.


slika


U storiji o trojici mladih delinkvenata različitih socijalnih zaleđa koji kreću u pljačku trgovine Orešković je utjelovio najopasnijega momka, a imidž bad guya bit će obilježje većine njegovih filmskih i televizijskih rola. Osim tog filma, na programu je i socijalna krimi-drama Orao Zorana Tadića, vrlo solidna adaptacija istoimenoga romana Pavla Pavličića u kojoj je Orešković jedan od četvorice sredovječnih ljudi koji pokušavaju rasvijetliti pozadinu prijateljeva samoubojstva.


Vijenac 438

438 - 16. prosinca 2010. | Arhiva

Klikni za povratak