Vijenac 436

Glazba

47. GLAZBENA TRIBINA, OPATIJA, STUDENI

Opatijsko obilje glazbe

Zlatko Stahuljak

slika Nastup ansambla Cantus (Foto Luigi)


Nakon utemeljenja 1963. i preseljenja u Pulu 1999, Glazbena tribina Hrvatskoga društva skladatelja (HDS) i Cantusa d.o.o. ponovno se vratila 2010. u Opatiju u prostore hotela Imperijal, u njegovu Zlatnu dvoranu i predvorje.

Tribina je uvodno započela 4. studenoga i to s onim što će ostati trajno zabilježeno za buduće generacije – predstavljanjem diskografskih i notnih izdanja hrvatskih skladatelja, njih ukupno dvadeset, u izdanju Cantusa. Predstavljen je autorski album skladatelja Josipa Magdića, koji je autor sam prikazao, a zatim je moderatorica Jana Haluza predstavila Minijature za rog Prerada Detičeka, Camminate kvinteta Simply Brass, CD s glazbom Dore Pejačević Kontesa Trija Matije Dedića, uz gošće, Hrvatsku orguljsku glazbu Ljerke Očić, XVI. hrvatski dječji festival 2009, Zagreb Fest ‘09, i najzad, Život u Beču Damira Pošte. Dvanaest predstavljenih notnih izdanja čine Katini cjelovi za glasovir solo Mladena Tarbuka, Ne zaboravljam te za instrumentalni sastav Srđana Dedića, Koncert za gitaru, udaraljke i gudače Željka Brkanovića, Etide i skale za glasovir (6) i posebice za violinu (5) Tomislava Uhlika, obje je predstavio autor, XVI. hrvatski dječji festival, Skladbe za glasovir Ivane Lang, U retrospektivi, op. 56 i Odjeci djetinjstva, op. 50 Božidara Kunca, Izvorne dalmatinske pjesme Dinka Fija, Bračka sjećanja, iz tradicijske glazbe Omiškog festivala, i najzad, notno izdanje Popijevke (31) Vatroslava Lisinskog, što po riječima akademkinje Koraljke Kos čini dragocjenu brigu Cantusa za vrijedna djela naše baštine.

Svečano otvaranje 47. glazbene tribine Opatija započelo je dodjelom nagrade Boris Papandopulo Berislavu Šipušu za balet Proces, koji je dobitniku uručio predsjednik HDS-a Hrvoje Hegedušić. Zatim je tajnik Antun Tomislav Šaban zahvalio na raznim potporama, voditelj Tribine Frano Đurović objasnio ovoljetnu strukturu programa, a gradonačelnik Opatije Ivo Dujmić otvorio 47. tribinu. U slijedu koncerta nastupio je Cantus Ansambl, sa solistima Martinom Gojčetom Silić, mezzosopran i oboistom Brankom Mihanovićem, uz ravnanje Berislava Šipuša. Izvedene su Karijatide za alt s dopadljivom molitveno završnom Alelujom Željka Brkanovića i dvije praizvedbe: K-ciklus njegova svojedobnoga studenta Tibora Szirovicza, i Canto za mezzosopran i komorni ansambl Tene Ivane Borić, diplomantice u razredu Frane Paraća. Akademik Parać bio je nakon stanke zastupljen dopadljivo pisanom i izražajnom skladbom Oboe sommerzo za mezzosopran, obou i komorni ansambl. Pretposljednja bila je podulja skladba zakučaste isprepletenosti akademika Marka Ruždjaka, a posljednja skladba njegova studenta Tomislava Olivera. Prvi dan 47. tribine završio je u hotelu Bristol nastupom Elvis Stanić Group, koja je izvela višestruko diskografsko nagrađeni Stanićev jazz-opus.

U petak, 5. studenoga, predstavljen je program jubilarnoga 50. Muzičkog biennala Zagreb 2011, održani su osvrti na jučerašnje koncerte, a poslijepodne bio je razgovor o temi (Ne)plaćanje narudžbi novih kompozicija. Navečer je održao koncert vrlo svirački usklađen New Sax Quartet, u sastavu Nikola Fabijanić, Gordan Tudor, Goran Jurković i Tomislav Žužak, s programom djela šokantnoga Johna Cagea, dopadljivih Michaela Nymana, Mirele Ivičević i Dubravka Detonija te na kraju rasporeda s uspješnom praizvedbom djela Kvartet za kraj radnog vremena Frane Đurovića, bogat nizovima ritmičkih kontrasta u prvom, razvojnih akordičkih ostinata u drugom i sa svježinom pokretljivosti u trećem stavku. Djela Matthiasa Kranebittera i minutažom predugo djelo Srđana Dedića nisu izazvala veću pozornost. Slijedio je koncert djela elektroničke glazbe pod naslovom Sam svoj majstor sa četiri praizvedbe, Josipa Magdića, Branka Škare, Ante Knešaureka / Krešimira Seletkovića i Dubravka Palanovića, uz dvije reprize, Zlatka Tanodija i Tomislava Babića. U kasne su još sate osebujni talijanski gosti, pjevačica Silvia Schiavoni i instrumentalisti Gianni Trovalusci, Giancarlo Schiaffini i Gianluca Ruggeri, izveli Cantare il pane – nadahnuto djelom Pane nostro Predraga Matvejevića.

U subotu 6. studenoga održani su osvrti na koncerte prethodnoga dana, a poslijepodne slijedila je radionica Saksofoni s temom: Vježbanje uz elektroniku te navečer još i Saksofon i elektronika – nastupi Gordana Tudora s dva djela M. Kranebittera, praizvedbom Ane Horvat, reprizama M. Ivičević, Stevea Reicha, Jacoba Ter Vuldhuisa i s hrvatskom praizvedbom samoga G. Tudora. Kasno navečer priređena je slušaonica s temom Stare Opatije s djelima J. Magdića, R. Radice, O. Jelaske, D. Bukvića, S. Drakulić, M. Miletića, M. Tarbuka i S. Horvata poredani redom praizvedbi od 1973. do 2003. Posebno valja istaknuti subotnji koncert jedinoga klasičnog sastava u rasporedu, svirački i umjetnički sjajna Gudačkog kvarteta Tartini iz Slovenije (Miran Kolbl, Romeo Druckner, Aleksandar Milošev, Miloš Mlejnik) s naslovom Hrvatski skladatelji i njihove obljetnice. Izveden je I. gudački kvartet Branka Lazarina (70), Drugi gudački kvartet / Za bolja vremena Silvija Foretića (70) i Gudački kvartet Petra Bergama (80), sve birana djela iz opusa slavljenika.

U nedjelju, 7. studenoga, održana su dva osvrta na subotnje koncerte, a slijedio je projekt HR Studenti sviraju glasovirska djela hrvatskih skladatelja, kao završni koncert raznolike i uspješne 47. glazbene tribine u Opatiji. Čestitke zaslužuju svi uključeni u njezino ostvarenje. U projektu su s uspjehom nastupili Vlatka Peko, Katarina Sobočan, Bartolomej Stanković, Jelena Pavić, Ana Lucić i Lucija Majstorović izvodeći djela S. Dedića, M. Tarbuka, K. Seletkovića, S. Drakulić, B. Šipuša, A. Knešaureka, I. J. Skendera, D. Palanovića i Ive Josipovića, predsjednika Republike Hrvatske. Uz veliko pijanističko znanje i umijeće, mladi pijanisti pokazali su i izrazit smisao za scenski nastup.


Vijenac 436

436 - 18. studenoga 2010. | Arhiva

Klikni za povratak