Vijenac 436

Glazba

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ: NIKOLINA LJILJAK, GLASOVIR

Na dobrom putu

Zlatko Stahuljak

Osmi ciklus koncerata u velikoj dvorani Matice hrvatske, u ponedjeljak, 8. studenoga, otvorila je mlada glasoviračica iz Splita Nikolina Ljiljak. Njezino glazbeno obrazovanje započinje u Osnovnoj glazbenoj školi Borisa Papandopula, nastavlja se u Glazbenoj školi Josipa Hatzea kod Natalije Curkan, a 2007. započinje studij u razredu Jadranke Garin na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu. Nikolina Ljiljak nastupala je diljem Hrvatske i u većini okolnih zemalja. Usavršavala se na seminarima niza poznatih glasovirskih pedagoga. Sudjelovala je i na brojnim natjecanjima u zemlji i inozemstvu te osvajala prve i druge, najviše nagrade na regionalnim i državnim natjecanjima, kao i na međunarodnim natjecanjima Daleki akordi u Splitu, Citta di Minerbio u Italiji, Etide i skale u Zagrebu i EPTA-e u Osijeku, od 2001. do danas.


slika


Nastup Nikoline Ljiljak započeo je Talijanskim koncertom u F-duru, BWV 971 Johanna Sebastiana Bacha, a nastavio se Sonatom u A-duru, op. posth. 120. D664 Franza Schuberta. Nakon stanke na rasporedu koncerta bile su dvije studije, Tempo di Tango, br. 2 i Allegro vivace, br. 4 Borisa Papandopula, a na kraju dvije skladbe glasovirskog virtuoza Frederica Chopina, Andante spianato i Grande Polonaise Brillante, op. 22 u Es duru.

Ozbiljan pristup glasoviru mlada je Nikolina Ljiljak pokazala dubokom usredotočenošću nakon dolaska na podij prije početka prvoga tona Talijanskog koncerta J. S. Bacha. Pri izvedbi pokazala je i čistoću i jasnoću donosa djela, u kojem je majstor baroka i njegovih vrhunaca primijenio i produbio koncertantni stil unesen kao uzor s južne strane Alpa. Vrsnoj školovanosti mlade glasoviračice Nikoline Ljiljak svjedočili smo i u nastavku koncerta pri trostavačnoj sonati F. Schuberta, kao novoj stilskoj i izvedbenoj zadaći s izrazom u romantičnoj raspjevanosti smišljeno odabrana raspona rasporeda. Nakon ciklički sazdana prvog, iza stanke u drugom dijelu rasporeda imali smo priliku uvjeriti se u punoću tipične papandopulovske iskričavosti izraza plesa, jednako u Studiji br. 2, kao i onoj br. 4 pisanoj u ritmu valcera. Napetost nam je donio kraj koncerta Nikoline Ljiljak sa Chopinovim skladbama Andante spianato, kao uvodom u znamenitu Veliku briljantnu polonezu. Oboje bilo je izvedeno s osjećajnošću i virtuozitetom, naznačivši nam i više od očekivane sigurnosti dobra umjetničkog puta još jedne naše mlade glazbene nade.


Vijenac 436

436 - 18. studenoga 2010. | Arhiva

Klikni za povratak