Vijenac 435

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS - svijet

JASEN BOKO

Vozeći brodvejsku publiku

NEW YORK Vozeći gospođicu Daisy, komad Alfreda Uhryja iz 1987. nagrađen Pulitzerom, a zatim pretvoren u uspješan holivudski film, vratio se na Broadway, u zvjezdanoj postavi.


slika

Kriza dramskog kazališta na najvećoj svjetskoj komercijalnoj sceni tjera producente na dovođenje zvijezda na scenu kako bi privukli publiku. Trend nije nov, ali velika glumačka imena nisu uvijek bila mjerilo (komercijalnog) uspjeha. Vanessa Redgrave i James Earl Jones na sceni Golden Theater u režiji Davida Esbjornsona senzacija su koja je privukla publiku i premda kritika nije iskazala preveliko oduševljenje produkcijom, dvoje velikih glumaca učinili su predstavu brodvejskim hitom i vrijednim kazališnim prinosom.


Japan bi u svjetski festivalski vrh


TOKIO – Prošle godine pokrenut Festival/Tokio od ove se godine odlučio uvrstiti u sam svjetski festivalski vrh, barem tako tvrdi Čiaki Soma, 35-godišnja ravnateljice manifestacije. Festival je koncipiran tako da se odvija u dva dijela, proljetnom i jesenjem, a posljednjega dana listopada počelo je ovosezonsko izdanje koje traje do kraja studenoga. Kombinacija poznatih inozemnih grupa i najzanimljivijih imena japanske scene recept je za taj festival, premda se sudeći po relativno malom broju inozemnih sudionika ideja da se nose s Edinburghom i Avignonom čini pomalo preuzetnom. Pet je inozemnih produkcija pomno probrano: Marthalerova Riesenbutzbach: Stalna kolonija, zatim argeninsko-španjolska koprodukcija Versus u režiji Rodriga Garcije, francuska Ovako ćeš nestati Gisele Vienne, Javna domena Katalonca Rogera Bernata i kineska plesna predstava Sjećanje u koreografiji Ven Huija koja govori o kulturnoj revoluciji. Pored njih gledateljima će se predstaviti i desetak domaćih produkcija uglavnom novijih japanskih grupa, a održat će se i nekoliko seminara i simpozija.


Shakespeare otac sit-coma?


LOS ANGELES – Filmska meka nije svjetski poznat kazališni centar, film je odavno oteo primat kazalištima, ali teatar na zapadnoj obali Amerike nije mrtav. Ono što ovih dana odlično prolazi i kod publike i kod kritike nije neka mala neovisna produkcija, nego produljeno gostovanje Shakespeareovih Veselih žena windsdorskih iz londonskog Globe Theatrea. Američka kritika oduševljena je zabavnom izvedbom, a Shakespearea su zbog te komedije proglasili – ocem sit-coma, popularne televizijske forme. U duhu slapstick-komedije bogato se opremljena produkcija u režiji Christophera Luscomba pokazala punim pogotkom kod američke publike. S obzirom da je riječ kultura u Los Angelesu odavno zamijenjena riječju zabava, teatar i može uspjeti jedino ako nudi baš to.


Padobranci osvojili London


LONDON – Zagrebačka Mala scena postigla je u poznatom londonskom Barbican Centreu još jedan veliki međunarodni uspjeh hrvatskoga kazališta. Nakon sedmodnevnoga gostovanja predstave Padobranci ili o umjetnosti padanja u režiji Ivice Šimića, koja je otvorila poznati Barbican International Theatre Event, odreda pozitivne kritike objavljene su u brojnim uglednim engleskim novinama, od Financial Timesa i The Guardiana pa do Time Outa i British Theatre Guidea. Hrvatska su kazališta čest gost međunarodnih scena,


slika


ali rijetko se to događa u važnim kazališnim prostorima, a još rjeđe kritike izlaze u uglednim novinama koje prate scensku umjetnost. Poseban je kuriozitet da je riječ o malom, privatnom hrvatskom kazalištu, a ne velikoj domaćoj kazališnoj instituciji, koje ostvaruje niz vrijednih inozemnih uspjeha. Padobranci, u kojima u ovoj postavi igraju Tomislav Krstanović i Kristina Bajza Marčinko, odigrali su u Londonu ukupno dvanaest predstava pred rasprodanim gledalištem, a u četiri i pol godine od premijere produkcija je gostovala na više od trideset festivala na svim kontinentima.


Vijenac 435

435 - 4. studenoga 2010. | Arhiva

Klikni za povratak