Vijenac 432

Glazba, Naslovnica

4. festival Epidaurus

Živjeti s umjetnošću

Franica Vidović-Krampus

U najjužnijoj hrvatskoj općini, u prelijepim Konavlima, održano je četvrto izdanje međunarodnog festivala s motom Živjeti s umjetnošću. Od 28. kolovoza do 18. rujna na pozornice Cavtata i Pridvorja doveo je više od trideset umjetnika. Svečanost otvaranja pripala je Tarantelli iz Apulije sa scenskoglazbenom tradicionalnom priredbom održanom na taraci vile Banac u Cavtatu. Umjetnici su oduševili pjevanjem i plesom (koji živi još iz saracenskog doba) uz etnoistrumente (tambure, mandoline, bouzuki, harmonike, bandoneon, udaraljke). Dan nakon otvaranja nastupili su Giuseppe Delre s eminentnim gitaristom klasičnog i jazz-žanra, Nandom di Modugnom, a iste večeri otvorena je i izložba fotografija Konavoske vedute dubrovačkoga fotografa Miha Skvrce.


slika Paola Santucci


U intimnom klaustralnom vrtu franjevačkoga samostana dubrovački gitarist Maroje Brčić imao je uspješni 4. Gitarissimo, izvrsno izvedenim programom glazbe od A. Tansmana do J. Rodriga. Na koncertu nazvanu Chopin & Schumann maraton glazbenici (poglavito iz dubrovačkog kraja, s dvjema gošćama iz SAD-a) slavili su dvojicu pjesnika glasovira (o 200. obljetnici rođenja). Umjetnička direktorica festivala, pijanistica Ivana Marija Vidović, nazočne je upoznala s biografijama skladatelja te s programom koji su izveli Stefani Grbić, Ivana Jelača, Sarah Rajtmajer, Donna Stoering, Nena Ćorak, Vanda Đanić, Alberto Frka i Tomislav Previšić. Trijumf četvrtoga cavtatskog festivala bio je subotnji koncert u interijeru franjevačke crkve Gospe od snijega u Cavtatu, posvećen petstotoj obljetnici toga sakralnog zdanja. Održao ga je poznati violinist Valerij Oistrakh, iz poznate svjetske violinističke dinastije, uz orguljsku pratnju (na upravo restauriranim, stoljetnim orguljama iz 1911, remek-djelu braće Rieger iz Jägerndorfa). Za orguljama je bila Borna Barišić, mlada glazbenica iz Splita. Valerij Oistrakh iskazao se kao vrhunski virtuoz na violini s posebnim timbrom koji posjeduje i krasnim poetičnim fraziranjem. U Domu kulture u Cavtatu Tihomir Petrović održao je zanimljivo predavanje Šetnja od Bacha do Beatlesa. Sjajni Operni mačak u konavoskom Pridvorju oduševio je brojnu publiku.

U prekrasnom franjevačkom zdanju crkve svetog Vlaha u konavoskom Pridvorju, festival Epidaurus treći je put organizirao projekt Opera u Konavlima, započet 2008.

Ansambl Male opere iz Zagreba u suradnji s dječjim kazalištem Dubrava priredio je opernu igru s plesanjem na glazbene motive Gioacchina Rossinija. Glavne uloge donijeli su Marta Babić, mezzosopran – Mačak, Antonijo Brajković, pripovjedač i Čarobnjak i Danijela Petrić za glasovirom, a redatelj je Zdenko Niessner. Vješto odabrana glazba, ponajviše iz Rossinijeve opere Talijanka u Alžiru, i priča Charlesa Perraulta (koja već tri puna stoljeća oduševljava mlade i stare, a govori o dovitljivom mačku varalici koji skrbi o gazdinoj dobrobiti, ali ponajprije o sebi) oduševila je idilično Pridvorje. Mariju Kohn, veteranku hrvatskih glumica, koja nikad nije igrala južnije od Dubrovnika, Epidaurus festival je doveo na daske cavtatskog Doma kulture u predstavi Prva žena, druga žena nastaloj u koprodukciji Njarnasa i Satiričkog kazališta Kerempuh, u kojoj uz Mariju Kohn igra Asja Potočnjak Jovanović, a režiju potpisuje Vladimir Stojisavljević.

Jedna od misija festivala reminiscencija je na opernog velikana, Cavtaćanina Tina Pattieru, pa se svake godine održavaju večeri njemu u spomen. Tino Pattiera (1890–1966) bio je poznati operni pjevač herojskog, dramatičnog i veoma ugodna tenorskog timbra s odličnom dikcijom i izgovorom (za njemački i za talijanski operni opus). Bio je (između ostalog) prvak Kraljevske saske dvorske opere u Dresdenu te gost u njujorškoj operi Metropolitan. Večer Tina Pattiere zatvorila je ovogodišnji festival nastupom primadone Teatra Verdi u Salernu, mlade sopranistice Paole Santucci, uz vještu glasovirsku pratnju napuljskoga glasovirača Giuseppea Devastata. Paola Santucci oduševila je koloraturnim, čistim i besprijekornim interpretacijama čuvenih arija Mascagnija, Verdija, Puccinija, Donizettija i Lehara, a u drugom dijelu večeri razdragala istom vještinom pjevanja napolitanskih kancona Di Giacoma, Pisana, Tostija i Di Capue. Krasi je odlična i razgovjetna dikcija, neodoljivo lijep pianissimo i fraziranje, a sigurnost na sceni dokaz je da je gošća velikih opernih kuća diljem Europe.

Vijenac 432

432 - 23. rujna 2010. | Arhiva

Klikni za povratak