Vijenac 432

Likovna umjetnost

IZLOŽBA STRIEGEL – velikan iz tišine, GRADSKi MUZEJ VARAŽDIN, Varaždin, rujan

Savom zatravljen

Antonia Došen

Zahvaljujući muzejsko-galerijskoj suradnji tijekom cijeloga rujna moći će se pogledati izložba Slave Striegla u Galeriji starih i novih majstora Gradskog muzeja Varaždin. Izložba Striegl – velikan iz tišine predstavlja više od stotinu radova devedesetjednogodišnjega autora. Gradski muzej Varaždin ugostio je Gradsku galeriju Striegl iz Siska te tako uzvratio domaćinstvo nakon što je i sam, u okviru razmjene programa dviju ustanova, bio gost u Sisku prije nekoliko godina. Galerija Striegl osnovana je 2004, a nakon nekog vremena ostala je bez prikladna prostora te s publikom komunicira zahvaljujući gostovanjima u različitim ustanovama u Sisku i okolici.


slika Autoportret Slave Striegla


„Dobri duh grada Siska“, kako je Striegl često nazivan u svome kraju, izložio je bogat opus stvoren u posljednjih sedamdesetak godina, na čemu mu uistinu mogu zavidjeti mnogi. Unatoč prekidima u stvaralaštvu, zastoju zbog rata i drugim životnim okolnostima, Slavo Striegl uspio je zadržati kontinuitet, koji je oduvijek bio posvećen njemu najvažnijoj temi: Savi i Posavini. Uz sama autora u izboru radova sudjelovali su i Zoran Burojević te Alma Trauber, koji su imali zasigurno jednu od najtežih zadaća. Jer kako izdvojiti iznimne radove umjetnika koji je djelovanjem premašio sva očekivanja i izveo neka od antologijskih djela moderne umjetnosti? Samo djelomičnim pogledom na njegove radove odmah se uočava njegov lokalpatriotizam, izvanredne ideje u oblikovanju svakodnevnih seoskih scena. Postav izložbe osmišljen je tako da su tehnike podijeljene po dvoranama. Izložena su ulja na platnu, ulja na staklu i na papiru, akvareli, crteži, grafike i kolaži. Kronološki počinje akvarelom Autoportret iz 1940. te završava kolažom Autoportret iz 2007. Još je jedna cjelina dobila svoje mjesto na ovoj izložbi, a to je izbor iz animalizma. Posljednja prostorija sadrži izbor radova iz ciklusa Cvjetovi rata koji datiraju od pedesetih godina prošlog stoljeća pa sve do kobnih devedesetih, gdje se provlače mračne teme poput Sprovoda, Na odru i druge. Fantastična je činjenica da je taj istinski umjetnik u svom radu, osim sama bogata opusa, prilagodio svoje stvaralaštvo mnogim tehnikama, ili bi se moglo reći da su se tehnike prilagodile njegovim osebujnim temama. Način na koji je on vidio svijet oko sebe naveo je mnoge Siščane i žitelje Posavine da, možda prvi put, vide svoj grad i okolinu drugim, romantičnijim, osebujnijim okom. U njegovim radovima osjeća se nota znanja i iskustva stečena na Akademiji još davnih četrdesetih godina, kada je stjecajem okolnosti imao priliku biti đak kod nekoliko vrhunskih slikara onoga doba: M. Tartaglie, V. Becića, Z. Šulentića. No zasigurno je, kako je i sam isticao, najveći utjecaj na njega imao Vladimir Becić, koji je posebnu pozornost pridavao osnovnoj od svih tehnika – crtežu. Crtež je oduvijek bila velika Strieglova ljubav.

Ovo je druga velika autorova izložba nakon obilježavanja njegova devedesetoga rođendana prošle godine u Gradskoj galeriji Sisak te je odličan uvod u jesenski niz umjetničkih izložbi koje nas čekaju.

Vijenac 432

432 - 23. rujna 2010. | Arhiva

Klikni za povratak