Vijenac 432

Likovna umjetnost

LIKOVNI GLOBUS

Marko Kružić

Barišićeva Otvaranja

Zagreb – Izložba Petra Barišića, pod naslovom Otvaranja, postavljena je u zagrebačkom Tiflološkom muzeju u Draškovićevoj ulici. Na izložbi možete vidjeti izbor Barišićevih radova nastalih tijekom posljednja tri desetljeća, ali i jedanaest radova koji se mogu doživjeti ne samo vizualno nego taktilno i auditivno. Otvaranje je to i dodiru, novom, drukčijem iskustvu, prema osobama koje doživljavaju svijet oko sebe ponajprije putem drugih osjetila, jer su na to primorane. Izložba traje do 11. listopada. Više o tom specijaliziranom muzeju na www.tifloloskimuzej.hr.


Herljevićeva skulptura


Zagreb – Retrospektivna izložba Vladimira Herljevića Skulpture otvorena je u Gliptoteci. U mramoru, granitu, bronci Herljević je ispisao mnoge bitne glavne i epizodne stranice hrvatskoga kiparskog kontinuiteta. Kao kipar Herljević je dao osobni stvaralački doprinos maloj plastici i spomeničkoj monumentalnosti, plaketnoj umjetnost i obnovi baštine, sakralnoj dekoraciji i plastici… Retrospektivu, prigodom koje je predstavljena monografija o autoru autorice Marine Baričević, pogledajte do 10. listopada te na http://info.hazu.hr.


Maffi u Poreču


Poreč – U porečkoj galeriji Zuccato Pučkog otvorenog učilišta postavljena je izložba istaknutog slikara i jednog od važnijih talijanskih grafičara danas Uga Maffija, učenika Oskara Kokoschke i pokretača međunarodne škole ksilografije u Hrvatskoj. Maffi jezikom slikarstva preispituje moguće putove rastanaka i susreta, odlaske i povratke, putovanja ispunjena postekspresionističkim introspekcijama... Maffijevi akvareli te najnoviji ciklus slika u tehnici ulja na platnu i ksilografija mogu se razgledati do 10. listopada. Ostalo na www.poup.hr.


Romberg u HDLU-u


Zagreb – U prostoru HDLU-a do 29. se rujna predstavlja argentinski umjetnik Osvaldo Romberg, koji je oblikovao instalaciju za Galeriju Bačva, a u Galeriji PM može se razgledati arhivski sadržaj fundacije Slought, čiji je Romberg suosnivač. Romberg u instalaciji Eye of the Fly napravljenoj isključivo za HDLU kombinira arhitektonske elemente, tekst, kolaž i video. Popratna zvučna kulisa predstavlja povijest glazbe, koja će se ubrzanjem pretvoriti u zvuk muhe. Informirajte se na www.hdlu.hr.


Grafike Kristine Restović


Zagreb – Izložba grafika Kristine Restović otvorena je u Kabinetu grafike HAZU. U fokusu njezinih grafika uvijek su aktualne teme percipirane svakodnevice te reinterpretacije vizualne građe medija filma, televizije, dizajna i računala. Poštujući zakonitosti tradicionalne grafike na tehničkoj razini, u polju eksperimenta s digitalnim medijem pronalazi nova grafička rješenja. Kako piše Ružica Pepelko, svojom umjetnošću umjetnica nudi (jednu od) mogućnosti iščitavanja značenjskog podteksta te i takve percipirane stvarnosti. Grafike možete pogledati do 20. listopada. Ostalo na www.kabinet-grafike.hazu.hr.


Transkripcije sjećanja


Rab – U organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Rab u prostoru Galerije Knežev dvor u Rabu otvorena je izložba Transkripcije sjećanja Branka Lenića. Ambijentalna je to instalacija iz ciklusa Korijeni, sastavljena od objekata i asamblaža koje je Lenić komponirao od predmeta vlastite memorije od starih fotografija, pisama i razglednica, i mnoštva drugih osobnih sitnica i uporabnih predmeta. Suvremena je to transkripcija sjećanja s prijenosom u nove medije. Lenićevu transkripciju možete pogledati do konca rujna.


Bijela, žuta, plava i crna...


Velika Gorica – Izložba Bijela, žuta, plava i crna, jedna slučajnost i jedan predmet otvorena je do 19. listopada u velikogoričkoj galeriji Galženica, na kojoj izlažu strani autori Ryan Barone, Charles Broskoski, Reynald Drouhin, Michael Kargl, Jan Robert Leegte, Ubermorgen.com. Ona predstavlja osam međunarodnih pozicija s područja internetske umjetnosti koje monokromnost prihvaćaju kao formalni princip bez posezanja za ideološkim ciljevima ranijih umjetničkih avangardi. Više o samoj izložbi, čiji su kustosi Birgit Rinagl i Franz Thalmair, potražite na www.galerijagalzenica.info.


Vijenac 432

432 - 23. rujna 2010. | Arhiva

Klikni za povratak