Vijenac 430

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS - Hrvatska

piše Igor Ružić

Vagon prvog razreda u Maloj sceni

Čast da prva premijerno otvori vrata u novoj zagrebačkoj sezoni uzelo si je Kazalište Mala scena, koje od 6. rujna, prvoga dana školske godine, ima na repertoaru novu postavu danas već neosporna klasika među predstavama namijenjenih dječjoj publici, Vagon prvog razreda. U režiji Ivica Šimića, koji je i ideju i režiju naslijedio od Zvjezdane Ladika, predstava pjesmom i plesom prati prvi susret djece sa školom. Dvije podjele čine Katarina Baban, Lucija Barišić i Matko Knešaurek ili Dunja Fajdić, Nataša Kopeč i Tomislav Kvartuč.


Tartuffe u Gavelli


I Dramsko kazalište Gavella sezonu otvara neuobičajeno rano – prva premijera na rasporedu je već 10. rujna, a riječ je o uvijek zanimljivu Moliereovu Tartuffeu u režiji talijanskoga gosta Marca Sciaccaluge. Ime glumca i redatelja rodom iz Genove domaćoj kazališnoj publici ne bi trebalo biti nepoznato, s obzirom da je 2008. na Splitskom ljetu režirao Racineovu Fedru. Klasicističku priču o lažnom moralu i gluposti, komediju o ljudskim manama i slabostima s krajem koji je morao biti nadopisan, iznijet će članovi ansambla Dramskoga kazališta Sven Šestak, Dubravka Miletić, Enes Vejzović, Filip Križan, Nataša Janjić, Ivana Roščić, Hrvoje Klobučar i drugi, dok naslovnu ulogu, prvu nakon zasluženih ovacija u Peeru Gyntu, tumači Ozren Grabarić.


Interface i jubilej Zagrebačkoga plesnog ansambla


slika

Jedna od najpoznatijih i najprepoznatljivijih plesnih skupina u regiji proslavit će četiri desetljeća postojanja premijerom predstave Interface 14. rujna u Zagrebačkom kazalištu mladih. Četvrta koreografija umjetničke voditeljice Zagrebačkoga plesnog ansambla Snježane Abramović Milković, uz dramaturšku suradnju Saše Božića, kroz visoko teatralizirani, stilski pročišćen plesni jezik istražuje odnos virtualnog i realnog u našem iskustvu suvremenosti, što objašnjava i tehnološki naslov. Sučelje je mjesto susreta virtualnog i zbiljskog, a to će biti i predstava u kojoj, plesnim korakom posuđenim od likova iz računalnih igara, sudjeluju Zrinka Lukčec, Sara Barbieri, Darija Doždor, Petra Chelfi, Aleksandra Mišić, Martina Nevistić, Ognjen Vučinić i Elvis Hodžić.


Osmi festival svjetskog kazališta


Belgijsko i njemačko kazalište u fokusu su ovogodišnjeg, osmog izdanja Festivala svjetskog kazališta. Otvara ga 17. rujna briselska kompanija Peeping Tom s predstavom Ulica Vanderbranden 32 u Hrvatskom narodnom kazalištu, dok ostala četiri naslova s programa igraju u Zagrebačkom kazalištu mladih, ustanovi koja stoji iza organizacije i produkcije festivala. Umjetnički voditelji manifestacije Dubravka Vrgoč i Ivica Buljan odlučili su se za predstave različitih formata i žanrova, kojima je pak zajednička crta svojevrstan intimizam i ispovjedni ton. Kompanija Peeping Tom sa svoje strane, i argentinska koreografkinja i redateljica Constanza Macras sa svoje, točnije u predstavi Megalopolis koju je napravila u suradnji svoje kompanije i berlinske Schaubühne am Lehniner Platz, bave se mikro- i makrourbanizmom i njihovim utjecajem na pojedinca – od montažne kolibe na pustopoljini i zatvorene zajednice koja sama stvara svoja pravila do nepreglednih gradova koji guše ljudske identitete dok istodobno gube i vlastite. Iza naslova Moj tajni vrt krije se inscenacija dnevnika Falka Richtera, jednog od najzanimljivijih glasova nove njemačke dramaturgije, u kojem neimenovani alter-ego propituje osobne umjetničke i životne postulate. Pored činjenice da ju je producirao Festival d’Avignon, predstava je zanimljiva i zato što režiju zajednički potpisuju autor predloška i jedna od izvođača, zagrebačkoj publici iz davnih dana poznat Stanislas Nordey. Koreograf i redatelj Alain Platel naslovu svoje predstave Izvan konteksta u posljednji čas dodao i nastavak Za Pinu, čime je nedavno preminula prva dama suvremenoga plesa dobila, slažu se i publika i kritičari, dostojnu posvetu. Najveća je zvijezda ovogodišnjega festivala ipak njemački redatelj Frank Castorf, dugogodišnji ravnatelj kazališta Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz u Berlinu, koji će se hrvatskoj publici predstaviti komadom U Moskvu! U Moskvu!. Riječ je o spoju drame Tri sestre i novele Seljaci, u kojima je Čehov dao dva drukčija gledanja ne samo na rusko društvo svojega vremena. Gostovanjem te iznimne produkcije samo nekoliko dana nakon premijere konačne verzije predstave u Berlinu, 1. i 2. listopada, zatvara se i osmo izdanje Festivala svjetskog kazališta.


Vijenac 430

430 - 8. rujna 2010. | Arhiva

Klikni za povratak