BIOGRAFIJA
Ružica Cindori rođena je u Ludbregu 1961.
Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu diplomirala je komparativnu književnost i filozofiju, a potom pohađala poslijediplomski studij informacijskih znanosti, smjer bibliotekarstvo.
Pjesme, članke i oglede objavljuje u zbornicima i periodici te na Hrvatskom radiju. Dugo je radila kao knjižničarka, a sada je tajnica Društva hrvatskih književnika. Objavila je zbirke pjesama Lomače zelenila (1984), Rez, nezacijeljen (1989), Krugovi. Udaljenost (1997), Ludbreški listopad (2002), Strpljivost (2006), Grad, šuma, otok (2006), koja je kao najbolji pjesnički rukopis nagrađena nagradom Dobriša Cesarić. Pjesme su joj prevedene na više jezika.
rEDAKCIJA
UMILJATA I UMORNA
I.
Umiljata gospođa
čita jesenje lišće,
prebire krhkost
u kojoj prepoznaje
svoje prste.
„Trideseti listopada
uvijek je namijenjen
disanju poezije“,
govori,
striže oskudnu vunu
uvele raskoši,
struže sivi madež
koji se pretvara
u siromašan dan,
pa ga zaboravlja,
odmiče se od njega,
pušta kroz zavjese
razularenu vojsku Ilice,
čitavu oklopnu bojnu
autobusa i blindirane
pohlepe,
okrutno vučje leglo.
II.
Umorna gospođa
sanjari
u polumraku autobusa,
zeleno svjetlo
na semaforu
čekaju
i napeta stegna
mladog biciklista,
uski kotači
njegova bicikla
iscrtavaju asfalt
vodenim tragom koji vodi
pravo u sjećanje,
u mladost,
u krugove koje su opisali
muškarci
da bi u njima kraljevali
i sad je nemoguće zakočiti
škripavo čudovište
koje juri
kroz beskonačan tunel.
CENZURA
Vjetar riše spiralne tornjeve,
pustopašno odiže podsuknje,
cenzurira suvišne pokrete
i namjere,
a raspiruje oganj
koji ništi male stvari,
aranžiran kućni poredak
i sve suvišne ovojnice,
šuškavi celofan
uređenog građanskog življenja.
Pred njim zalud
zatvaram prozore,
branim mu ulaz
u jednolično zaprašen
svijet,
no on se ponizno uvlači
ispod vrata,
upuhuje mi u lice
sve što nastojim izbjeći.
Vjetar je onaj
koji me piše
i raznosi.
KASNO JE, KOSJENKA
Kasno je,
govorim,
Kosjenka, kasno je,
ti sada moraš
spavati,
ponijeti me u život
duge budnosti
svojim nejakim
rukama.
OLEG
(portret kipara)
Polegnut
među hrđavim
šipkama i pločama,
ironično osmjehnut
u šutnji koju nam zaviještaš
za nespokoj,
smišljeno nepokretan
na svojoj čeki
za visoku divljač,
ponovo omataš svijet
u neprozirnu maglu,
ali nije ti poklonjen
taj jezik,
već onaj drugi,
neuzvraćen.
Znaš da nema svrhe
govoriti, pa daješ
samo šture znakove
zagubljene u sladunjavom
raslinju,
u nespokojnim oblacima,
među nemirnim
ovčicama
koje uporno
izbjegavaju stado.
LJETNIKOVAC
Kad odemo,
oblaci će ispuniti kuću.
Negdje će neumorno
udarati takt
prozorski kapci,
narogušeni
poput puranova krila.
Svjetlost će se stanjiti
u crtu
ponad pučine.
Za njom bismo pošli,
nesmotreni kao jarad.
Naša posuda za mlijeko,
čaša, šalica za čaj
ostat će izvrnute
na stolu.
Na pragu mačka
zbunjeno žmirka,
pijana
od težine neizvjesnosti.
TRAGOVI, TIJELA
Na kojim sam sve stazama
ostavila tragove
tijela,
plitke udubine u glini,
kao posudice
iz kojih će nas blagovati
zvijezde,
dok je kiša rasla,
a mi se stanjivali
u peteljke,
u pupove, u vlati
koje su ostavile
tragove na tijelu...
TRAGAČ
I.
Skupljač prigodnih
tišina,
pradavni lovac
s otrovnom strijelom,
koji još ne poznaje
prisilu gramatike,
ni bockavu, ubitačnu
interpunkciju,
samo on može pokoriti
sirovo praktične riječi
koje nam slinavo
puze niz bradu.
II.
Podozrivo ga promatraju
pakleni navijači,
hodajuće reklame
s osobnim
identifikacijskim brojem
i oznakom
za međunarodni standard.
Njihove bolesti
odavno su opisane
i klasificirane,
imaju svoj kod
od latiničnih slova
i dvije znamenke.
On nema registraciju.
Ne plaća
televizijsku pretplatu.
Kad bi imao okućnicu,
na njoj bi uzgajao
rogač:
tamne mu sjemenke
kliju u džepovima.
III.
U našim je gradovima
previše svjetla.
Dobro osvijetljeni pothodnici
savršena su pozornica
za pažljive
forenzičare.
Kosti, krv, kosa,
nježne pruge
s jagodica nečijih prstiju,
slina, znoj, suze,
sperma.
Treba pomno
proučavati tragove,
kako među mikroskopskim
česticama
ne bismo uočili
ništa bitno.
IV.
Prošlo je vrijeme
laskanja.
Noć nije granica.
Nijedna ponoć,
nikakav ponor,
najraskošniji vatromet,
najveća dubina,
brzina svjetlosti,
milijarde, milijarde...
Nedjeljno popodne.
Neutješno.
Sam si,
a volio bi
hraniti fazane.
ODLAZAK LOVCA
I.
Rekao je:
„Vratit ću se
na jesen.
Bit će krušaka
i smokava,
dobra je ova kiša
što se na nas
milostivo izlijeva,
ništa nam neće
nedostajati,
na jesen,
u mekoj zemlji
dobro će se vidjeti
tragovi
neoprezna srndaća.“
Na odlasku
svijetlila mu
zvijezda jutarnja,
odbacio je stari štap
i kostobolju,
prvoj sunčevoj zraci
popeo se do vrhunca,
pomeo prag.
II.
Sa sobom je ponio
samo zanemareni bijes.
„Ljubav –
Kakav je to osjećaj?“
Možda je volio
pseto
koje ga je čekalo
pred vratima
s jednostavnom pohlepom
u očima.
Ili je ljubav bila
ona vrsta samilosti
kojom bridi dlan
kad se spusti
na drhtav zečji vrat.
Klikni za povratak