Vijenac 427

Kazalište

56. SPLITSKO LJETO, SPLIT, 14. SRPNJA – 14. KOLOVOZA

Pretenciozna najava dramskoga programa

Jasen Boko

Splitsko ljeto ostat će na samo jednoj dramskoj premijeri, što je slučaj koji se vrlo rijetko događao u povijesti. Kompenzacija za premijeru pokušat će se napraviti dodatnim gostovanjima, pa je u posljednji čas pozvan Rade Šerbedžija i njegovo brijunsko Kazalište Ulysses.


slika Trafik iz Rijeke izvest će predstavu iz 2008. Destinacija Trafik: Divljač


I dramski program Splitskog ljeta žrtva je kaosa koji je u posljednje dvije godine preplavio Dramu splitskog HNK pa nikoga nije iznenadila vijest da se neposredno uoči početka festivala otkazuje druga dramska premijera. I dok glazbeni i baletni program najavljuju velika imena i produkcije (koprodukcijski Otello pod ravnanjem maestra Bareze, zajednički nastup Milenkovića i Karamazova, Tomislav Mužek, Spli’ski akvarel, u baletu praizvedba novoga plesnog projekta Rami Be’era...) dramski program imat će tek jednu premijeru, adaptaciju Kovačićeve knjige Smij i suze starega Splita u režiji Gorana Golovka. Zašto će se priče iz staroga Splita odvijati na Sustipanu, a ne u nekom autentičnom prostoru staroga grada vjerojatno će odgovoriti premijera. Druga najavljena dramska premijera trebala je biti koprodukcija s kazališnim kućama iz Maribora i Novog Mesta Povijest vječnosti J. L. Borgesa u režiji Matjaža Bergera. Predstava je otkazana navodno zbog financijskih problema u Sloveniji, ali ono što je predstavljeno kao koprodukcija zapravo je već gotova predstava, premijerno u Sloveniji odigrana još u prosincu. U gotovu predstavu trebalo je uskočiti nekoliko splitskih glumaca i ona bi bila predstavljena kao premijera Splitskog ljeta. Koji su pravi razlozi otkazivanja, posve je upitno, ali očito je da splitski glumci nisu bili sretni s idejom uskakivanja u već gotovu predstavu, koja bi se zatim javnosti prezentirala kao premijera.

Tako će Splitsko ljeto ostati na samo jednoj dramskoj premijeri, što je slučaj koji se vrlo rijetko događao u povijesti. Kompenzacija za premijeru pokušat će se napraviti dodatnim gostovanjima, pa je u posljednji čas pozvan Rade Šerbedžija i njegovo brijunsko Kazalište Ulysses, koje će se u terminima nesuđene premijere predstaviti tri godine starom produkcijom Pijana noć 1918. Ive Štivičića i Miroslava Krleže u režiji Lenke Udovički, a kao bonus Šerbedžija će odigrati i monodramu Moj obračun s njima.

Dramske reprize bit će ovoga ljeta Moje dijete (Mike Bartlett – Nenni Delmestre) i Ribarske svađe (Goldoni – Vinko Brešan), a pripremljeno je i nekoliko gostovanja. Najzanimljivijim se doima poznata poljska skupina Teatr Osmego dnia sa svojom deset godina starom uspješnicom Arka. Još jedan Poljak, Andrzej Sadowski (koji je u splitskom HNK prošle sezone realizirao Moličreovu Školu za žene) predstavit će se produkcijom realiziranom u Sisku prije tri godine Gargantuovske pripovijesti, riječki Trafik prikazat će svoju produkciju iz 2008, Destinacija Trafik: Divljač, a Zagrebačko kazalište mladih odigrat će Garažu Zdenka Mesarića u režiji Ivice Buljana. U dramski program uvršten je i poetsko-glazbeni recital Mejreme Reuter Narod i ljubav. Kako na internetu Splitsko ljeto još nema detaljne podatke o predstavama koje će prikazati, a programska knjižica još ne postoji, nemoguće je reći o čemu govori Narod i ljubav.

Nadasve skroman dramski program nije organizatore Splitskog ljeta omeo u pretencioznoj najavi: „Na bogatim temeljima koje je Splitsko ljeto izgradilo kroz više od pola stoljeća svog postojanja i 56. izdanje splitskih ljetnih kazališnih svečanosti ponudit će ambiciozni program koji će visokim umjetničkim dometima predstava, koncerata i izložbi, nastupima renomiranih izvođača i ansambala i ove godine potvrditi svoje mjesto na europskom kulturnom zemljovidu.“ Gdje je ambiciozni program i o kojim je visokim umjetničkim dometima riječ, nije sasvim jasno, a pogotovo sam skeptičan prema potvrđivanju mjesta na europskom kulturnom zemljovidu.

Ono što je jasno jest da je u ovako šarenu dramskom programu nemoguće pronaći bilo kakvu koncepcijsku poveznicu, osim one za svakoga ponešto, pa je očito da se nekad ugledni ljetni festival pretvorio u šarenu kaotičnu revijalnu manifestaciju bez ikakvih ozbiljnih umjetničkih ambicija.


Vijenac 427

427 - 15. srpnja 2010. | Arhiva

Klikni za povratak