Vijenac 424

Kazalište

Kazališni globus

Igor Ružić i Jasen Boko

Eurokaz u MSU

Otkad je otvorena nova zgrada Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, festival novog i inovativnog kazališta puni kako gostujućim tako i koprodukcijskim programom njegovu multimedijalnu dvoranu prozvanu Gorgona. Nakon godina seljakanja po standardnim izvedbenim prostorima u gradu, Eurokaz je tako u svojem 24. izdanju prostorno fokusiran, ali je vremenski raspršen pa traje ne samo tjedan ili desetak dana, kako to inače biva s festivalima, nego cijeli inače ionako festivalski lipanj.

Službeno počinje 2. lipnja reprizama Eurokazovih (ko)produkcija Okovani Galileo, Njarabum i Crkva, dok niz gostovanja otvara 11. lipnja japansko Marionetsko kazalište Youkiza predstavom Potomci uškopljenog admirala u režiji Frédérica Fisbacha. U međuvremenu će i nizozemski umjetnički par Anna Sophia Bonnema i Hans Peter Dahl, uz produkcijsku pomoć čuvene Needcompany, izvesti i svoj nimalo svakidašnji mjuzikl, ili pop-operu, Balada o Ricky i Ronnyju. Posebnost je programa ovogodišnjeg Eurokaza i projekt Via Nova, kojim dugogodišnji istraživački rad na umjetnosti performansa i sedam smrtnih grijeha zaokružuje Via Negativa, međunarodni kolektiv sa sjedištem u Sloveniji. Sa željom za visokom vizualnošću, članovi grupe istodobno će okupirati nekoliko prostora MSU-a 19. lipnja.

Sljedeći je projekt Jesam ja ti, plesni susret koreografa Benoîta Lachambrea i plesačke zvijezde Louise Lecavalier, koja je dvadeset godina nastupala sa svjetski poznatom skupinom La La La Human Steps zadivljujući plesnim bravurama na granici mogućeg. Santasangre iz Italije vratit će Eurokaz njegovim korijenima, jer festival je od samih početaka pratio inovativno kazalište susjeda, a ova grupa nastavlja projektom Šest stupnjeva zasnovanim na Aristotelovoj Fizici. Njihovo spajanje glazbe, fotografije, zvukova i tijela bit će samo uvod u veliku završnicu Eurokaza 26. i 27. lipnja, kad u Zagreb ponovno dolazi Compagnie 111 pod vodstvom Auréliena Boryja. Tematska je i izvedbena okosnica njihove predstave Bespredmetno robot posuđen iz autoindustrije, s kojim izvođači, postupno, ostvaruju kontakt.

Uza sve to, Eurokaz ove godine ima i bogat glazbeni popratni program, koji će začiniti susrete publike i festivalskih gostiju.


Dani satire


Tradicionalni završetak sezone Satričkoga kazališta Kerempuh ove godine, po 34. put, traje od 4. do 19. lipnja. U izboru Hrvoja Ivankovića, Dane satire otvara Moličreova Škola za žene kako ju je u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta iz Splita vidio redatelj Andrzej Sadowski. Od domaćih kazališta na festivalu sudjeluju još i zagrebački HNK s Građaninom plemićem, osječki s Budalom za večeru, riječki s Općom bolnicom, a njegova Talijanska drama s predstavom Sve o ženama. Teatar Exit nastupa s već na Festivalu glumca nagrađenim Balonom, Šibensko kazalište sa Škrtičinom, a Komedija sa Švejkom.

Nezaobilazni dio Dana satire uvijek su i gostovanja iz regije, a među njima je, pored još jednoga Građanina plemića, ali Narodnog pozorišta Sarajevo, Falsifikatora Beogradskoga dramskog i Ćelave pjevačice novosadskog Srpskog narodnog pozorišta, najzanimljiviji autorski projekt Oliver Frljića Proklet bio izdajica svoje domovine! u produkciji Slovenskoga mladinskog gledališča iz Ljubljane.

Kazalište domaćin Dana satire u konkurenciju za nagrade ulazi s dvjema predstavama – O medvjedima i ljudima te Ljubav, struja, voda i telefon.


***


Kako ubiti Ivanova?


Moskva – Nije nikakvo čudo da moskovska kazališna sezona protječe u znaku Čehova, njegova zemlja obilježava 150 godina rođenja velikoga dramskog klasika. Čehov festival koji ovih dana traje u Moskvi dovodi čak 25 produkcija iz cijeloga svijeta nastalih po njegovim dramama. U sklopu festivala premijerno je prikazan i Ivanov u režiji poznatoga Jurija Butusova i produkciji još poznatijega kazališta MHAT. Butusov je poznat kao jedan od rijetkih radikalnih interpreta Čehova, pa u ovom Ivanovu pucanj kojim se naslovni karakter ubija odjekuje i prije nego što se zastor podigao. No i taj pokušaj samoubojstva, kao i svi ostali u produkciji, ne uspijevaju dokrajčiti Ivanova, koji na ostacima nekadašnjega višnjika (asocijacija na onaj uništen na kraju istoimene Čehovljeve drame) uporno puca sebi u glavu i stalno se ponovno pridiže i ostaje na sceni. Radikalna i neočekivana interpretacija klasika, zaključila je kritika.


Kabuki za početnike


Tokio – Japanci vole svoju kazališnu tradiciju pa je Nacionalno kazalište ovo ljeto posvetilo kabukiju i obrazovanju publike o toj tradicionalnoj formi. Svojevrstan kabuki za početnike prvom je premijerom pokušao dokazati da tradicionalni kazališni oblik može biti tematski zanimljiv novoj generaciji. Produkcija klasika Bog grmljavine, napisana još 1742, govori o budističkom svećeniku kojega zavede žena i koji zaboravi na svoju misiju. Ljubavna drama koja osim strasti nudi i niz općih mjesta kabukija, zmajeve, mitove, koreografirane borbe..., naišla je na odlične reakcije mlade publike pa Japanci zadovoljno ističu kako im televizija nije uspjela uništiti tradiciju.


Vijenac 424

424 - 3. lipnja 2010. | Arhiva

Klikni za povratak