Vijenac 423

Kazalište

27. TJEDAN SUVREMENOGA PLESA, 24. SVIBNJA – 4. LIPNJA, ZAGREB, RIJEKA, SPLIT

Plesna zona

Ivana Slunjski

slika

Razdoblje od 24. svibnja do 4. lipnja ove je godine na festivalskoj skali rezervirano za Tjedan suvremenoga plesa. Bez jasnih tematskih odrednica ili programskih koncepata, organizatori Tjedna čvrsto se drže prokušane devize za svakoga ponešto. Imaju li se u vidu imena kao što su Daniel Léveillé, Thierry Smiths, Yasmeen Godder te Lanňnima Imperial, s čijim smo se scenskim umijećima tijekom Festivalske povijesti već nekoliko puta susretali, a koja organizatori ističu kao umjetničke vrhunce, programska šarolikost i ne mora biti nužno zlo. Novost je pak da će se manifestacija većim dijelom održavati u prostorima dugoiščekivana Zagrebačkoga plesnog centra te da će, nakon Zagreba i Rijeke, dio programa prvi put vidjeti i splitska publika. Riječka i splitska publika, sudeći prema najavljenom kalendaru događanja, morat će se zadovoljiti hrvatskom koreografskom platformom, uz iznimku nove predstave španjolske skupine Lanňnima Imperial Variacions Al_leluia, kojom će, uz zagrebačku, biti počašćena i riječka scena.


Thiery Smiths, To The Ones I Love – predstava za obljetnicu


Variacions Al_leluia čine plesni trio i rock-pjevač i gitarist. Polaze od kreiranja mizanscena temeljena na falsifikaciji i sublimnom, nasuprot stvarnosti koju deformiraju i pojednostavnjuju politički izmanipulirane mase. Predstavom To The Ones I Love Thierry Smiths slavi dvadeset godina rada u belgijskoj skupini Compagnie Thor. Poigravajući se identitetima i kategorizacijama, postavljanjem devetero plesača afričkoga podrijetla u kontekst suvremenoga plesa i zapadnjačkih uzusa, Smithsova predstava već je naišla na odobravanje europske kritike i publike. Treći put u Zagreb kanadski koreograf Daniel Léveillé dolazi s predstavom Posvećenje proljeća, postavljenom još 1982. Yasmeen Godder gostuje s dvjema predstavama, Singular Sensation (Izniman osjećaj) i Love Fire (Ljubavni žar). Singular Sensation potraga je za autentičnim, stvarnim uzbuđenjem u preobilju informacija. U Love Fire Godder se povodi željom za zaljubljivanjem, gubitkom kontrole i strašću, važući pritom stereotipe ženskosti i muškosti.

Tjedan najavljuje i tri premijere. Jedna je europska koprodukcija nastala u sklopu projekta Beyond Front@ To Whom It May Concerne (Onima kojih se tiče) slovenskih koreografa Rosane Hribar i Gregora Lušteka. Ovo (ni)je moja šuma autora Silvije Marchig, Darka Japelja i Nataše Govedić, nastala u produkciji Kik Melonea i Hrvatskog instituta za pokret i ples, propituje djelo i utjecaj koreografkinje Pine Bausch, dok KRITIKA – djelo u nastajanju Katarine Đurđević istražuje načine na koje percipiramo suvremeni ples. U sklopu hrvatske koreografske platforme prikazat će se i Vježbanje utopije Marka Kalca i Žaka Valente, Armada skupine Trafik, Moveranje Zrinke Šimičić, Work Every Day Marjane Krajač u produkciji Sodaberg, Ništa Irme Omerzo u produkciji Marmot, Human Error Marije Šćekić i Histerije Nove, BoNeT Maše Kolar i Zorana Markovića i Duh (sklon promjeni) Maje Drobac u produkciji Studija za suvremeni ples.

Festival će službeno otvoriti Matjaž Farič s predstavom Srh (Drhtaj) o arhetipovima i muškom viđenju žena. Nakon godina izbivanja s Festivala s velikim interesom očekuje se Nada Kokotović i njezino uprizorenje Handkeova teksta Tragovi zalutalih u produkciji Teatra TKO. U ostatku strane selekcije najavljene su predstave Sonije Baptista, Les SlovaKs Dance Collectivea, Trajala Harrella, Iskre Šukarove i Dejana Srhoja, Miloša Šofrenovića i Astrid Toledo.


Vijenac 423

423 - 20. svibnja 2010. | Arhiva

Klikni za povratak