Vijenac 423

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS - svijet

Jasen Boko

Ždralovi lete Rusijom

Moskva – Viktor Rozov ime je koje objedinjuje u sebi cijelo razdoblje sovjetskoga kazališta, filma i kulture. Njegova prva drama napisana u vrijeme Drugog svjetskog rata, a sredinom pedesetih prerađena u komad Zauvijek živi, postala je apsolutni klasik, prije svega zbog nagrađenoga filma Ždralovi lete koji je Kalatozov snimio po njoj. Drama se, u režiji Borisa Morozova, pokazala idealnim predloškom za svečano otvaranje obnovljenoga kazališta Sovremenik, koje je priređeno na Dan pobjede. Značenje koje drama ima za Rusiju, pokazala je ova premijera, i dalje je iznimno, ona ima status posvećena komada i tako je i danas tretirana. Oduševljenje publike bilo je golemo, a kritike su ispisale panegirike, premda se stječe dojam da su se manje bavile samom produkcijom, a više njezinim povijesnim značenjem.


Dva su glumca jeftinija


slika

New York – Kako se kazališna sezona na Broadwayu bliži kraju, teatrolozi analiziraju njezine rezultate. Financijska kriza i sve manje komercijalne šanse drame na Broadwayu u okruženju šarenih mjuzikla dovele su do znatna porasta dramskih produkcija sa samo dva lica koje su obilježile sezonu. Duodrame su zavladale Broadwayom, ali i nekomercijalnim teatrom, koji muče iste financijske brige, jer manje honorara znači i veću mogućnost preživljavanja. Rezultat je ipak vrlo dobar: nekoliko produkcija takva tipa pokazale su se kao veliki dobitak. Prije svega izdvojila se Steady Rain Keitha Huffa s dvjema glumačkim zvijezdama, Hughom Jackmanom i Danielom Craigom, slijede Red John Logana (opet sa zvjezdanom podjelom u kojoj se ističe Alfred Molina), pa Collected Stories Donalda Marguliea, obnovljena Mametova Oleanna te Venus in Fur Davida Ivesa. Ako je sezona bila štedljiva, nije bila manje vrijedna, kaže kritika.


Ženski Tarantino u Globeu


London – Dok se na riječkom festivalu malih scena uspješno igrao gruzijski Macbeth, produkcija iste drame u Londonu, na otvaranju sezone kazališta Globe, u režiji Lucy Bailey, proglašena je katastrofalnom. „Tarantinovski krvavi spektakl primitivne psihologije, bučne i sirove glume“ srezala je kritika, što turistima koji odlaze u Globe zbog manje teatarskih razloga ipak neće smetati da rado gledaju tu produkciju.


Vijenac 423

423 - 20. svibnja 2010. | Arhiva

Klikni za povratak