Vijenac 423

Glazba, Matica hrvatska

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ: KARMEN ANTUNOVIĆ

Četiri godišnja doba – harmonike

ZLATKO STAHULJAK

slika

Rođena 1993. u Puli, Karmen Antunović započela je glazbeno školovanje 2002. kod Marije Murk, a već 2004. nastavila kod Volodimira Balyka na Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova u Puli, sada u drugom razredu srednje škole. Već 2003, a zatim 2007, osvaja druge nagrade na međunarodnim susretima harmonikaša u Puli, a zatim prvu 2008. Prve nagrade osvaja na županijskom, regionalnim i državnim natjecanjima od 2004. do 2008, a zatim, te zadnje i slijedeće 2009. osvaja prve nagrade na Međunarodnom natjecanju u Erbezzu (Italija), uz posebnu nagradu za najbolju interpretaciju Gervasio Marcosignori. Dobitnica je i više visokih nagrada na državnim te u Puli i Erbezzu u triju harmonika. Ove godine postiže i prvu nagradu na državnom natjecanju u Varaždinu. Za postignute rezultate prima u više navrata priznanja gradonačelnika grada Pule.

Karmen Antunović izvela je bez stanke svoj program na pretposljednjem koncertu ovogodišnjeg ciklusa, u ponedjeljak, 10. svibnja, u dvorani Matice hrvatske.

Program, sazdan isključivo od djela pisanih izvorno za harmoniku, započela je ukrajinskim skladateljima. Bila je to najprije suvremeno uokvirena skladba Međimurska njezina pedagoga Volodimira Balyka, s majstorski u djelo uklopljenim koloritom sjeverozapadnoga kraja Hrvatske, a slijedila su je rasporedom uspješno ocrtana Godišnja doba Anatolija Bilošickog s programskim podnaslovima – Proljeće: Proljetna pjesma, Ljeto: Vesela kišica. Duga, Jesen: Tužna pjesma (na narodnu temu) i Zima: Mećava. Slijedila je skladba Convulsiones Kosovara Bashkima Shehua, skladatelja, redovitog profesora Filozofskog fakulteta i organizatora u Puli, koji je između ostalih primio znanja iz glazbene struke od Miroslava Špilera u Sarajevu, Ive Maleca u Parizu i od Josipa Magdića na poslijediplomskom studiju u Sarajevu. Druga polovica programa obuhvatila je skladbe dvojice francuskih i jednog talijanskog skladatelja. Bili su to Bruno Maurice sa skladbom Saumur, Franck Angelis sa skladbom Interier i Renzo Ruggieri sa skladbom Karneval.

Harmonikašica Karmen Antunović, svirajući na tzv. kromatskoj harmonici, pokazala je zamjernu, mirnu i dojmljivu toplinu donosa melodioznih odjeljaka, što je resilo izvedbu skladbi Međimurska, Proljetne pjesme, Duge, Tužne pjesme, pri melodioznom odzvuku rodnoga kraja skladbe Convulsiones Bashkima Shehua te u uvodnom i završnom dijelu Interiera Francka Angelisa. S druge strane, sjajnim kontrastom virtuoznosti i visoke dotjeranosti tehničke spreme, bile su u izvedbi obogaćene skladbe Vesela kišica, Mećava, Saumur, srednji dio Interiera i Karneval.

Nastup Karmen Antunović bila nam je kratka, no sustavna koncertantna informacija o prvorazrednom pedagoškom postupku glazbenog odgoja sa sjajnom mladom i vrlo nadarenom glazbenicom.


Vijenac 423

423 - 20. svibnja 2010. | Arhiva

Klikni za povratak