Vijenac 422

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS - svijet

Jasen Boko

Prava stvar u Old Vicu

London – Koliko je Tom Stoppard dobar pisac, podsjetila je njegova stara uspješnica vraćena na scenu Old Vica. Prava stvar u režiji Anne Mackmin u kojoj igraju Barnaby Kay, Hattie Morahan, Toby Stephens i drugi novi je uspjeh poznatoga kazališta, a kritike su ispisale panegirike, ponajprije samu Stoppardu za njegov itekako aktualan tekst. Priča o ljubavi (ali i prijevari) ispisana je britkim Stoppardovim jezikom, a odlična glumačka podjela i studiozna režija cijelu su dramu učinile uvjerljivom i vrlo zabavnom.


James Stewart na sceni


New York – Klasični holivudski film adaptiran za kazališnu scenu nije nikakva novost, pa je New York nakon Hitchcockovih 39 stepenica upravo vidio još jednu kazališnu obradu njegova filma. Posla se na drukčiji način, ali jednako uspješno, uhvatio veteran skupine Wooster Reid Farrington. Njegova vizija kultnoga Hitchcockova filma Uže (snimljena u jednom kadru!) zove se Gyn&’It’, a poštuje originalni scenarij, didaskalije u njemu, čak i – glumačku podjelu. Farrington je digitalno obradio film, a James Stewart na sceni izgleda odlično, komentirala je kritika. Filmskim platnima i projekcijama na sceni upravljaju četiri živa glumca između kojih se događa zaplet, usporedno s onim na filmu, a cijela je produkcija pokazala kako je Farrington i dalje u dobroj formi. Baš kao i Stewart, dodaju komentatori!


Nova poljska generacija


Varšava – Tradicionalni poljski kazališni showcase održan je ove godine u Varšavi, a naglasak je bio na novoj generaciji poljskoga kazališta. Pritom je u ovo predstavljanje upao i legendarni Krystian Lupa, rođen 1943, redatelj kojega je nedavno poljska kritika proglasila – najmlađim poljskim redateljem, zbog njegove sklonosti inovaciji i istraživanju. Osim njegove nove produkcije triptiha Persona, izbornicima stranih festivala predstavili su se i zaista mladi redatelji sa svojim novim scenskim radovima. Homerovu Odiseju režirao je Krzysztof Garbaczewski, Rychcik je na scenu postavio Barthesov Ljubavni diskurs, Klata Trilogiju, temeljenu na djelu Henryka Sienkiewicza, dok je mlada Monika Strzepka režirala dramu temeljenu na romanu Četiri tenkista i pas Janusza Przymanowskog. Na festivalu je ipak bilo i dramskih djela, a režirali su ih Barbara Wysocka, Maja Kleczewska i Agnieszka Olsten.


Vijenac 422

422 - 6. svibnja 2010. | Arhiva

Klikni za povratak