Vijenac 418

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Jasen Boko

Audicija za – mačke

LONDON – Engleske novinske stranice ovih dana puni neobično otkriće: u kazalištima West Enda, na čijim su scenama igrale najveće zvjerke engleskog i svjetskog glumišta, otkrivene su neke druge, sitne zvjerčice. Istraživanje je pokazalo da se velika većina glumaca u garderobama svjetskoga središta komercijanoga kazališta svakodnevno susreće sa – štakorima, miševima i buhama. Problem je ozbiljan, ali lijeka nema. Istina, sasvim se ozbiljno razmišljalo o uvođenju mačaka u kazališta, ali se ideja pokazala nepraktičnom, nitko ne želi vidjeti mačku na pozornici u najuzbudljivijem dijelu predstave.

Utjehu zdvojnim glumcima pružili su samo engleski parlamentarci iz Doma lordova tvrdnjom da se i oni svakodnevno na poslu susreću s miševima!

Nuspojave jedne farse

LOS ANGELES – Kazališna kritika u Americi izvan New Yorka rijetko je brutalna, ali čini se da je farsa Joanne Murray-Smith The Female of the Species u produkciji Gaffen Playhouse izazvala kritiku dovoljno da se temeljito obruši na nju. Ni glumačke zvijezde (Annette Bening, David Arquette i Julian Sands) nisu pomogle: niz općih mjesta i banalnosti tog antifemističkog komada natjerao je kritiku da ustvrdi kako bi na početku produkcije svakako publiku iz zvučnika trebalo upozoriti da nešto tako glupo može izazvati nuspojave, muku, glavobolju, povraćanje i razočaranje u suvremeni teatar!

Vječno ista borba za vlast


MOSKVA – Kraljevstvo oca i sina u režiji Jurija Jerjomina nova je premijera kazališta Mossoviet, temeljena na dijelovima povijesne trilogije A. K. Tolstoja, nastale u 19. stoljeću. Priča o borbi za vlast u tadašnjoj Rusiji djeluje kao parodija političke borbe u današnjoj državi. Povijesni likovi, car Ivan Grozni i njegov sin Fjodor, kao i njihov rođak Boris Godunov, djeluju kao današnji ruski vladari, u povijesti koja se u Rusiji uvijek čini crno-bijela. Psihološka drama obiluje odličnim glumačkim ulogama, ali više od svega iza nje ostaje neugodan osjećaj da je povijest tek klaonica iz koje ništa nismo kadri naučiti i koja se stalno ponavlja.


Vijenac 418

418 - 11. ožujka 2010. | Arhiva

Klikni za povratak