Vijenac 417

Časopis

Hrvatski filmski ljetopis, god. 15 (2009), br. 60, zima 2009.

Ljetopis, za zimu pisan

Nika Štriga

slika

Zimsko izdanje Hrvatskoga filmskog ljetopisa na početku odaje dužnu počast Vedranu Šamanoviću, filmskom aktivistu, fotografu, direktoru fotografije, pedagogu i predavaču, scenaristu i autoru brojnih filmova, „tihom karizmatiku“, koji nas je napustio potkraj prošle godine.

Tema ovoga broja, Poetsko izlaganje na filmu, potaknuta je kolegijem širega određenja, Poetsko izlaganje, održanim 2008. na poslijediplomskome studiju književnosti, kulture, izvedbenih umjetnosti i filma na zagrebačkom Filozofskom fakultetu. U svrhu „izdvajanja, upozorenja, odredbe i demonstracije pojma poetskoga izlaganja“ doneseni su tekstovi Hrvoja Turkovića Pojam poetskog izlaganja, Vanje Obradovića Kako razumjeti eksperimentalni film – kognitivni pristup, Nine Čalopek Poetizacija u glazbenim videospotovima Michela Gondrya i Ilije Barišića Filmska poetizacija u videoigrama.

Slijede studije koje tematiziraju unutarnje pristupe filmu, Specifični problemi pri restauraciji filmskog djela Lucije Zore i Problem(i) podrazumijevanog pripovijedača Božice Bartolac.

Savjesno su popraćeni i festivali: 5. Vukovar film festival (Janko Heidl: Užitak gledanja filmova na riječnome šlepu), 5. 25FPS Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa (Diana Nenadić: Oslobađanje filma), 7. Zagreb Film Festival (Krešimir Košutić: Od ljubavi do smrti), kao i revije i ciklusi filmova: 47. revija hrvatskog filma i videostvaralaštva djece (Petar Krelja: Mravecov trijumf), Ciklus suvremenog japanskog filma III (Jelena Ostojić: Obiteljske traume i teškoće odrastaja) te 16. tjedan češkog filma (Josip Grozdanić: Čeh, grijeh i smrt).

Na kraju, gotovo kataloški bogat izbor recenzija novih filmova, što iz kinematografskog repertoara, što DVD izdanja, i knjiga teorijsko-produkcijsko-monografskog, dakako filmskog, usmjerenja.

Hrvatski filmski ljetopis, ozbiljan i stručan časopis, podsjeća nas zašto (i na koji način!) volimo film, a pristupom, problematikom, sadržajem i mladim suradničkim kadrom pokazuje se aktivnim, aktualnim i bitno mislećim, misleći o – umjetnosti, stvarnosti, filmu, ideji.


Vijenac 417

417 - 25. veljače 2010. | Arhiva

Klikni za povratak