Vijenac 417

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Jasen Boko

Macbeth u Afganistanu

LONDON – Pisati nastavak Macbetha nije se činilo osobito pametnom idejom. Barem su tako mislili londonski kazalištarci kad je David Greig, poznati škotski pisac, objavio svoju novu dramu Dunsinane. No kad je produkcija u režiji Roxane Silbert i produkciji Royal Shakespeare Company prošloga tjedna premijerno ugledala svjetla pozornice u londonskom Hampstead Theatru, uslijedili su panegirici kakvi se rijetko čuju u engleskom kazalištu. Vješto napisana i odlično igrana ta priča o vojsci koja dolazi osloboditi i štititi stranu zemlju ima neobične aluzije na ono što se upravo događa u Iraku i Afganistanu u sklopu rata protiv terora. Trosatna produkcija kazališni je događaj mjeseca, a kritičari traže epitete kojima bi izrazili divljenje zamisli, drami, režiji, glumcima...


Mirjana osvojila Beograd

BEOGRAD – Još jedna drama hrvatskog autora izvedena je u inozemstvu uz pohvalne kritike i odlične reakcije. Drama o Mirjani i ovima oko nje pripadnika najmlađe dramatičarske generacije Ivora Martinića premijerno je izvedena u beogradskom Jugoslovenskom dramskom pozorištu, na Sceni Bojan Stupica, u režiji Ive Milošević. U drami koja kreira irealan svijet beketovskih osjećaja igraju Mirjana Karanović, Jelena Petrović, Branka Petrić, Marko Baćović, Anđelika Simić, Feđa Stojanović, Cvijeta Mesić i Bojan Lazarov. “Ne smije se strahovati od toga da se bude drugačiji, nego se iz toga mora učiti. Kičma koja nas čini neće se time izgubiti. Naprotiv!” – zapisala je redateljica u programskoj knjižici.

Spoj filma i kazališta

MOSKVA – Andrej Končalovski, poznati ruski filmski režiser na sceni kazališta Mossoviet postavio je originalno čitanje Čehovljeva Ujaka Vanje, koje je još jednom podsjetilo kako je riječ i o kvalitetnom kazališnom redatelju, čije su kazališne zasluge nepravedno u sjeni filmskih. Končalovski u predstavu ubacuje i filmske isječke ruske današnjice, a predstava se odigrava na malom podiju na sredini pozornice oko kojeg sjede glumci koji u tom trenutku nisu na sceni. Končalovski se vješto poigrava iluzijom, a produkcija – i posebno kreacija Astrova Aleksandra Domogarova – dobili su laskave ocjene.


Vijenac 417

417 - 25. veljače 2010. | Arhiva

Klikni za povratak