Međunarodna revija za estetiku i sociologiju glazbe (International Review of the Aesthetics and Sociology of Music), unutar muzikološke struke prepoznatljiva kraticom IRASM, objavila je u prosincu svoje jubilarne četrdesete godine izlaženja svoj drugi svezak, koji čini sedam tekstova, od čega šest izvornih znanstvenih članaka te tri recenzije muzikoloških izdanja. Sadržaj IRASM-a otvara tekst Karsten Mackensen (Wittenberg), Sistem i kritika, Kriza znanja o glazbi u Johanna Matthesona. Benedict Taylor (Berlin) autor je članka Izgubljeni akord – sentimentalnost, iskrenost i potraga za „osjećajnom dubinom“ u glazbi 19. stoljeća. Charlotte Segond-Genovesi (Pariz) bavi se Pitanjem smisla u passacagliama Dmitrija Šostakoviča: prema jednoj društveno-političkoj interpretaciji. Glazbena izvedba i kairos: istraživanje vremena i prostora umjetničke rezonancije tematika je teksta Kathleen Coessens (Bruxelles), a Violončelistova neprilika, ili zamišljaj, etika i izvođenje naslov je znanstvenog istraživanja Murrayja Dineena (Ottava). Luiz E. Caselőes (Boston – Rio de Janeiro), koji je primarno skladatelj, autor je teksta Katalog glazbene onomatopeje. Posljednji među tekstovima vrlo je zanimljiva i pomalo neobična usporedba u 25 točaka Josepha Haydna i Dukea Ellingtona, koju je, pozivajući se na poznatu Plutarhovu usporedbu Grka i Rimljana, a koja se pokazala vrlo instruktivnom, napisao Edward Green (New York). Što se tiče obavijesti o novim izdanjima, recenzenti su obradili tri knjige čiji su autori Karol Berger, Giulia Nuti i Robert Tallant Laudon.
Klikni za povratak