Vijenac 416

Časopis

INTERNATIONAL REVIEW OF THE AESTHETICS AND SOCIOLOGY OF MUSIC, GOD. 40, BR. 2, 2009, HRVATSKO MUZIKOLOŠKO DRUŠTVO, ZAGREB

Od Matthesona do Šostakoviča

Mirta Špoljarić

slika

Međunarodna revija za estetiku i sociologiju glazbe (International Review of the Aesthetics and Sociology of Music), unutar muzikološke struke prepoznatljiva kraticom IRASM, objavila je u prosincu svoje jubilarne četrdesete godine izlaženja svoj drugi svezak, koji čini sedam tekstova, od čega šest izvornih znanstvenih članaka te tri recenzije muzikoloških izdanja. Sadržaj IRASM-a otvara tekst Karsten Mackensen (Wittenberg), Sistem i kritika, Kriza znanja o glazbi u Johanna Matthesona. Benedict Taylor (Berlin) autor je članka Izgubljeni akord – sentimentalnost, iskrenost i potraga za „osjećajnom dubinom“ u glazbi 19. stoljeća. Charlotte Segond-Genovesi (Pariz) bavi se Pitanjem smisla u passacagliama Dmitrija Šostakoviča: prema jednoj društveno-političkoj interpretaciji. Glazbena izvedba i kairos: istraživanje vremena i prostora umjetničke rezonancije tematika je teksta Kathleen Coessens (Bruxelles), a Violončelistova neprilika, ili zamišljaj, etika i izvođenje naslov je znanstvenog istraživanja Murrayja Dineena (Ottava). Luiz E. Caselőes (Boston – Rio de Janeiro), koji je primarno skladatelj, autor je teksta Katalog glazbene onomatopeje. Posljednji među tekstovima vrlo je zanimljiva i pomalo neobična usporedba u 25 točaka Josepha Haydna i Dukea Ellingtona, koju je, pozivajući se na poznatu Plutarhovu usporedbu Grka i Rimljana, a koja se pokazala vrlo instruktivnom, napisao Edward Green (New York). Što se tiče obavijesti o novim izdanjima, recenzenti su obradili tri knjige čiji su autori Karol Berger, Giulia Nuti i Robert Tallant Laudon.


Vijenac 416

416 - 11. veljače 2010. | Arhiva

Klikni za povratak