Vijenac 416

Druga stranica, Kazalište

Najava Dramskoga programa 61. dubrovačkih ljetnih igara

Gogolj, Zajec i reprize

piše Davor Mojaš

U dosluhu s novijom tradicijom ususret Danu Grada i Festi sv. Vlaha u Dubrovniku aktualno vodstvo Dubrovačkih ljetnih igara predstavlja festivalski pretprogram nove sezone. Tako su u Festivalskoj palači intendant Ivica Prlender i novi umjetnički ravnatelji dramskog i glazbenog programa Dora Ruždjak Podolski i Ivan Repušić ukazali na temeljne programske odrednice 61. festivalske sezone. U bogatoj teatarskoj kronologiji Igara s posebnim se interesom, ali i odjekom, iščekuju novi premijerni naslovi koji će, u ovom slučaju, otvoriti i novo desetljeće teatra Igara.

Gogoljev Revizor u režiji slovenskoga redatelja Jerneja Lorencija prvi je premijerni naslov koji će, prema riječima Dore Ruždjak Podolski, Gogoljeva „groteskna čudovišta“ iskušati u ovom vremenu, koje iznova aktualizira i u najrazličitijim aktualnim kontekstima prepoznaje njegove „sinonime i obrasce za lijenost, glupost, sebičnost i korupciju“. Drama Spašeni Tomislava Zajeca napisana prošle godine kao posljednji dio trilogije, koje čine i drame Dorothy Gale i Astronauti, drugi je festivalski premijerni naslov koji će režirati Ana Perković. Drama u kojoj se devetoro ljudi nalazi nakon prometne nesreće, a onda ponovno godinu dana nakon tog događaja, pokušaj je ponovnoga vraćanja suvremene domaće drame na repertoar kazališta Igara. U naslućenoj dramaturgiji ljetnih dubrovačkih teatarskih događanja ova praizvedba trebala bi biti kruna sezone i, na neki način, autorski potpis nove umjetničke ravnateljice sa dosad nekoliko ostvarenih festivalskih uspješnica i posebnih redateljskih ostvarenja na Lovrjencu, kao što je Priča o vojaku Stravinskog i Händlova opera Acis i Galatea prije dvije godine. Uskoro će se znati i uži umjetnički timovi tih projekata, a u proljeće će se, kako je rečeno, objaviti i glumačke podjele i sastavi festivalskih dramskih ansambala, jednako kao i prostori gdje će igrati i Revizor i Spašeni. Upravo u tom izboru, posljednjih godina suženih mogućnosti, ali i u mogućoj zamci, leže, uz ostale, izazovi novih najavljenih festivalskih teatarskih produkcija. U bogatu i obvezujućem rasteru ambijentnog teatra Igara, dosadašnjim iskustvima i nedavnim iskušenjima, izbor prostora za oba premijerna naslova važna su pretpostavka njihove kazališne intrigantnosti, eventualnih pomaka, zaziva, odmaka ili novih pustolovina i iskoraka na koje Dubrovačke ljetne igre naprosto moraju računati. Ili, štoviše, izazvati ih kako bi iznova dramskim programom privukle zanimanje najšire kazališne javnosti, one stručne i teatru posvećene, ali i publike, koja bi trebala u svoje ljetne i ne samo turističke itinerare uvrstiti Dubrovnik i njegovu kazališnu ponudu. Tako zamišljen premijerni program s dovoljno nepoznanica i namjerno ponuđenih slutnji nužno intrigira, budi znatiželju i interes koji će, nadajmo se, i nadolazećega postobljetničkog festivalskog ljeta dubrovačkog imati primjeren odjek u hrvatskom kazališnom prostoru s važnim posljedicama za domaće glumište i težinu referencija kod kritike uz primjeren odaziv publike.

Ljeta 2010. u Dubrovniku gledat ćemo i tri reprizna naslova iz prošle i pretprošlih sezona: Držićev Skup na Boškovićevoj poljani i Shakespearova Hamleta na Lovrjencu u režiji, sada već bivšega, ravnatelja dramskog programa Ivice Kunčevića i treći dio Dubrovačke trilogije Iva Vojnovića Na taraci u režiji Joška Juvančića, davnih godišta također ravnatelja drame Igara, u parku Umjetničke škole. Bude li šanse, u svekolikim recesijskim okolnostima planiranja programa, Ivica Prlender najavio je i mogućnost recentnog inozemnog kazališnog gostovanja.

Iduće ljeto Igre će dočekati s novim promidžbenim projektima. Intendant Prlender predstavio je nosače zvuka i slike u vlastitoj produkciji Igara kao nove promidžbene prinose koji bi ubuduće trebali biti redovitom festivalskom praksom, najavivši ovaj medijski festivalski iskorak kao novo iskustvo koje bi trebalo biti obogaćivano novim izdanjima ovakvih i sličnih festivalskih suvenira svake sezone. Igre su, ponukane uspjehom Händlove opere Acis i Galatea u režiji Dore Ruždjak Podolski i Vojnovićeve jednočinke Na taraci u režiji Joška Juvančića – objavile dva DVD-a sa snimkama tih festivalskih produkcija. Predstavljeno je i CD-izdanje festivalske monografije sa više od osam tisuća fotografija, osamdeset audio- i stotinu videopriloga, opisa 45 festivalskih prostora, s tisuću umjetničkih biografija i oko sedam tisuća večernjih programa. Ova elektronička monografija pregledno i detaljno sabire dubrovačku festivalsku kronologiju od 1950. do 2009. i svjedoči o bogatoj festivalskoj kronologiji i povijesti. U suradnji s Hrvatskim radiom objavljen je i CD sa skladbama jednog od najvećih hrvatskih skladatelja 20. stoljeća Borisa Papandopula u izvedbi domaćih i stranih glazbenika i orkestara koji su nastupali u Dubrovniku na Igrama. DVD i CD izdanja festivalskih predstava i koncerata ostvarena su u produkciji Igara i bit će u prodaji prije početka nove 61. sezone, a tijekom ljeta ostat će reprezentativnim prepoznatljivim suvenirom Dubrovačkih ljetnih igara.


Vijenac 416

416 - 11. veljače 2010. | Arhiva

Klikni za povratak