Mladi dominiraju
London – Rezime godine na najbogatijoj svjetskoj sceni otkriva da je najuzbudljivije bilo ne na komercijalnim pozornicama West Enda, nego u kazalištu koje se bavi novim i mladim autorima – Royal Courtu. Jeruzalem Jeza Butterwortha, u režiji Iana Ricksona, snažno je obilježio sezonu. Tusk, Tusk Polly Stenham u istom je kazalištu najavio novu spisateljicu, dok su produkcija Shades Alie Bano te gostovanje njujorškoga glumca i pisca Wallacea Shawna s predstavom Grasses of A Thousand Colors potvrdile pozornice Royal Courta kao najambicioznije i najvažnije u prošloj godini.
U znaku Gogolja
Moskva – Vladimir Pankov, ruski redatelj koji se posljednjih godina intenzivno bavi Gogoljevim djelom, premijerno je predstavio Večeri Gogolja, treći dio, produkciju koja se nastavlja baviti ciklusom priča velikana ruske književnosti Večeri na farmi pokraj Dikanke. Koprodukcija SounDrama Studija i Mejerhold centra, pozdravljena je od kritike, a Pankov je čini se pronašao vrlo zanimljiv scenski ključ za otključavanje onoga veličanstvenog nereda koji vlada svijetom Gogoljeve proze.
Recesija u Japanu
Tokio – Prošlogodišnja promjena na japanskoj političkoj sceni drastično se odrazila na subvencije umjetničkom sektoru, a najgore je prošlo kazalište, koje prema sudu nove komisije mora biti okrenuto komercijalnom, a ne uzimati novac od države. Kroničari i ljubitelji kazališta podigli su glas ukazujući da su sve najbolje kazališne produkcije prošle godine došle upravo iz subvencioniranih kazališta. Najbolje lanjske produkcije, među kojima su, riječima kritike, 4.48 Psihoza Sare Kane, u režiji Norimizua Ameje, Noć u obitelji Ando Jukija Ninagave i produkciji Zlatnog kazališta, te Shakespeareova trilogija Henrik VI Novog nacionalnog kazališta, nastale su zahvaljujući subvencijama pa drastično rezanje proračuna u tom segmentu zasigurno neće pomoći japanskom kazalištu.
Klikni za povratak