Vijenac 410

Časopis

INTERNATIONAL REVIEW OF THE AESTHETICS AND SOCIOLOGY OF MUSIC, SV. 40, BR. 1, HRVATSKO MUZIKOLOŠKO DRUŠTVO, ZAGREB, 2009.

Prinos raznolikosti muzikološkoga mišljenja

Mirta Špoljarić

slika

Međunarodna revija za estetiku i sociologiju glazbe (International Review of the Aesthetics and Sociology of Music), unutar muzikološke struke prepoznatljiva kraticom IRASM, jedna je od dviju (uz Arti Musices) stručnih muzikoloških publikacija koje Hrvatsko muzikološko društvo neprekidno dvaput godišnje objavljuje od 1970. Članci u IRASM-u, čiji je glavni urednik Stanislav Tuksar, objavljuju se na hrvatskom, engleskom, njemačkom ili francuskom jeziku, a s ovim okruglim brojem izdanja, kako je riječ o četrdesetom svesku, dakle četrdesetoj godini objavljivanja, IRASM je izašao na tržište u novom i osvježenom, ali i tekstovno preglednijem, dizajnu. I ovaj put u časopisu su se našli raznovrsni izvorni znanstveni članci domaćih i inozemnih autora te izvještaji s nekoliko znanstvenih skupova, održanih u razdoblju od 2005. do 2008. (u Španjolskoj, Mađarskoj, Poljskoj, Sloveniji, Hrvatskoj, Slovačkoj i Velikoj Britaniji). Što se tiče izvornih članaka, svezak otpočinje Glazbenom retorikom u opusu oca Amanda Ivančića Macieja Jochymczika (Krakov). Zatim su tu članci Haydnove obradbe narodnih pjesama. Stilske napomene i njihovo značenje u cjelini njegova opusa Damiena Sagrilla (Luxembourg), zatim Proust kao muzikolog? Dvosmisleni pozitivizam ili: od osjećanja za pisanje do osjećanja kao pisanja Eve Norah Pauset (Lille). U Adornovu slomljenom zrcalu: prema teoriji glazbene reprodukcije tematika je kojom se bavi Barbara R. Barry (Florida), a Irena Paulus (Zagreb) piše o Revoluciji Stanleyja Kubricka u uporabi filmske glazbe: 2001: Odiseja u svemiru. Posljednji u nizu članaka je Tehnoidni vremenski paraziti – nadmudrivanje jednog ubrzavajućeg svijeta Olivera Kautnyja (Wuppertal).

Vijenac 410

410 - 19. studenoga 2009. | Arhiva

Klikni za povratak