Vijenac 408

Glazba

34. SAMOBORSKA GLAZBENA JESEN

Uspješna festivalska cjelina

Mirta Špoljarić

slika

Već trideset četiri godine Samoborska glazbena jesen gradi sliku vrlo respektabilna festivala, koji se ponudom i kvalitetom programa i pozitivnih inicijativa iz godine u godinu potvrđuje kao jedna od najuspješnije osmišljenih glazbenih manifestacija u nas. Organizatori pomno biraju koncertni program s uglednim domaćim glazbenicima i ansamblima, probranim inozemnim gostovanjima, ali i svake godine ponekom zvijezdom, kakva je primjerice ove godine bio kontratenor Max Emanuel Cenčić. Uvijek je naglasak na mladim interpretima, a u to se uklapa i već tradicionalno Natjecanje mladih glazbenika Ferdo Livadić, koje je ove godine bilo smješteno na početak festivala, održano od 21. do 25. rujna.

Između devet natjecatelja stručni ocjenjivački sud, kojim je predsjedao Mladen Tarbuk, odlučio je nagraditi Srđana Bulata „zbog cjelovite slike nastupa u kojem je napravio izvrstan odabir skladbi, a u tom odabiru odskočio je izvedbom Nocturna prema Johnu Dowlandu, op. 70 Benjamina Brittena te spregom tehničke izvedbe i izražajnog momenta“. Nagrada Grada Samobora za najbolje izvedeno djelo hrvatskoga skladatelja pripala je violinistu Marinu Marasu, koji se, prema obrazloženju, izdvojio izvedbom skladbe Dubravka Detonija 22 per 2 in 2 za violinu i klavir. Pobjednica prošlogodišnjeg natjecanja, Dunja Bontek, uz ansambl Cantus pod ravnanjem Berislava Šipuša na Večeri pobjednika praizvela je skladbu Jutro na moru, koju je za Dunju Bontek skladala Olja Jelaska. A za ovogodišnjega laureata Srđana Bulata novu skladbu, koja će biti praizvedena na Samoborskoj glazbenoj jeseni iduće godine, napisat će Željko Brkanović. Višestruko je to pozitivna inicijativa festivala, jer osim što potiče i ističe mlade glazbenike, daje im priliku ponovnoga nastupa, a hrvatskim skladateljima prigodu za pisanje i opetovano izvođenje njihovih novih djela.

Kao što je već spomenuto, svojevrsna zvijezda ove godine bio je kontratenor Max Emanuel Cenčić, koji je, nakon više od deset godina, ponovno nastupio u Hrvatskoj. Njegova koncertna i diskografska karijera broji već niz naslova i projekata, a sve je krenulo od pjevanja u Bečkim dječacima. Danas je vrlo hvaljen ne samo zbog posebnosti glasa, koji je oblikovao u mezzosopranskom registru, nego i zbog osobita istraživačkog duha koji unosi u svaki svoj novi projekt. Slično je pristupio i nastupu u Samoboru, gdje je, uz ansambl sastavljen od odabranih vrsnih instrumentalista, priredio izbor iz talijanskih kantata.

Mnogo je zanimljivih događanja ispunilo ovogodišnju samoborsku jesen, dulju negoli prethodnih godina, jer je festival trajao tri tjedna. Naša istaknuta pijanistica Pavica Gvozdić obilježila je pedeset godina umjetničkoga djelovanja, Ivana Bilić i njezin gost iz Francuske Emmanuel Séjourné održali su marimbistički seminar, a poseban dio festivala bio je posvećen gitari, pa su tako nastupili Zagrebački gitarski trio, Dubrovački gitarski trio, duet Petrit Çeku, gitara, i Luka Šulić, violončelo, te Zoran Dukić, koji je ujedno održao gitaristički majstorski tečaj. U koncertnim programima sudjelovali su još Danijel Detoni, Gudački kvartet Porin, Pavao Mašić, kineski violončelist Trey Lee, a posebno su se istaknula dva inozemna gostovanja, koja su uokvirila Samoborsku glazbenu jesen. Naime, središnji festivalski program otvorio je 26. rujna Zbor Romeo i Julia iz Stockholma s glazbenoscenskim igrokazom u dva dijela Zefiro torna, a na svečanom završetku 10. listopada nastupio je ansambl za ranu glazbu Le tendre amour iz Barcelone s programom All in a Garden Green. Sveukupno gledajući, Samoborska glazbena jesen može se pohvaliti da je festival koji doista ima što ponuditi publici.

Vijenac 408

408 - 22. listopada 2009. | Arhiva

Klikni za povratak