Vijenac 408

Kulturni globus

Kazališni globus - svijet

Jasen Boko

Kreativna borba Europe i Amerike

New York – Da Europa nije jedino zanimljivo mjesto na kojem se događa suvremeni teatar, o čemu često govore kazalištarci staroga kontinenta, pokušavaju potvrditi kreatori programa u Brooklyn Academy of Music, mjestu na kojem se svake jeseni održava Next Wave Festival. Da ne rade samo Europljani kvalitetne festivale i produkcije, BAM ove godine dokazuje novim kazališnim radom Boba Wilsona, jednog od malobrojnih Amerikanaca na listama najpoznatijih redatelja. Produkcija je, istina, europska, potpisuje je Odéon-Théâtre de l’Europe, a riječ je o Müllerovu Kvartetu.


slika


Dobro, ni Liv Ullmann nije Amerikanka, ali će se ovdje predstaviti kao redateljica američkoga komada: Tramvaja zvanog čežnja. Jednako su brojni kao i izvedbe razgovori s umjetnicima, ne samo o kazalištu, razgovarat će se čak i o klimatskim promjenama! Kao gosti će se pojavit će se – ili su već sudjelovali u raspravama – i Philip Glass, Tony Kushner, Wilson, Ullmannova, Juliette Binoche.


Lutke nisu samo za djecu

London – Suspense, novi kazališni festival u Velikoj Britaniji, koji počinje potkraj ovoga mjeseca, ima uzbudljivu zadaću: dokazati da lutkarsko kazalište nije nužno samo zabava za djecu, nego da može progovoriti i o vrlo ozbiljnim stvarima i biti namijenjeno odrasloj publici. Dugogodišnja borba lutkara da potvrde kako lutkarska umjetnost može imati i drugu svrhu urodila je plodom, konačno su dobili prvi festival takve vrste. Suvišno je podsjećati da je lutkarski izraz barem jednako star, ako ne i stariji, nego kazalište živoga glumca ili spomenuti da je tek relativno nedavno lutkarska umjetnost dobila status zabave za djecu.


slika


Festival (www.suspensefestival.com) traje od 30. listopada do 6. studenog i u sedam dana i s 24 međunarodne predstave dokazat će da nije riječ isključivo o nečemu namijenjenu djeci, jer su među temama o kojima lutkarsko kazalište progovara i one o nacizmu ili dječjoj pornografiji.


Barbelo u Švicarskoj

Ženeva – Gotovo istodobno kad i u zagrebačkoj Gavelli, komad Biljane Srbljanović Barbelo, o psima i djeci pojavio se i na sceni ženevskog kazališta Komedija u režiji Anne Bisang.


slika

Ta koprodukcija, u kojoj sudjeluje zavidan broj europskih kazališta (Comédie de Genčve – Centre dramatique, Comédie de Valence, Rideau de Bruxelles, Théâtre de la Place-Centre dramatique de la communauté française Wallonie-Bruxelles i Centre européen de création théâtrale et chorégraphique), dobila je znatan odjek u medijima i još jednom podsjetila na kvalitetu najizvođenije dramatičarke jugoistoka Europe.

Vijenac 408

408 - 22. listopada 2009. | Arhiva

Klikni za povratak