Vijenac 397

Glazba

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ

Toplina izvedbe

Zlatko Stahuljak

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ

Toplina izvedbe

Pretposljednji koncert ovose-zonskog ciklusa Mladih glazbenika u dvorani Matice hrvatske, ugostio je, u ponedjeljak 11. svibnja 2009, mlada violinista Vala Bakrača, učenika Glazbene škole Pavla Markovca u razredu Nenada Merlea. Val Bakrač, najmlađi član trogeneracijske zagrebačke obitelji glazbenika, vrlo je uspješan u osvajanju brojnih nagrada. U tom je nizu istaknuti one iz regionalnog u Velikoj Gorici, kao i one iz državnog Hrvatskog natjecanja učenika i studenata glazbe i plesa u Rijeci i Varaždinu, te jednako one osvojene na Međunarodnom natjecanju Mladi virtuozi – Etide i skale u Zagrebu i Lions Grand Prixa u Rijeci, a sve u rasponu od 2001. do 2008. Ističemo i njegove uspjehe u kategorijama komornih sastava u Opatiji u disciplinama gudačkoga kvarteta i glasovirskog kvinteta. Val Bakrač bio je i solist uz Orkestar nastavnika škole te uz orkestar Hrvatske glazbene mladeži, dok je uz Big Band HRT-a nastupio i u izravnom prijenosu na Hrvatskom radiju. Usavršavao se na majstorskim tečajevima Armina Sešeka, Nenada Merlea i koncertnoga majstora Zagrebačke filharmonije Oresta Shourgota.

slika Val Bakrač

Sonatni dio programa početno je uključio stavak Siciliano iz Sonate br. 4 za violinu i čembalo Johanna Sebastiana Bacha, BWV 1017, a zatim znamenitu Sonatu za violinu i glasovir br. 5, Proljetnu, u F-duru, op. 24 Ludwiga van Beethovena, dok je nakon stanke program obuhvatio virtuozne skladbe Pabla de Sarasatea: Ciganski napjevi, op. 20, Henryka Wieniawskog: Legendu u g-molu, op. 17 i najzad Mazurku u G-duru, op. 26 Aleksandera Zarzytskog, posvećenu uspomeni na Pabla de Sarasatea. Nažalost, iz iste zagrebačke srednje glazbene škole raspored je bio ponovno sastavljen bez ijednoga djela hrvatskog skladatelja, što predstavlja mimoilaženje objavljene zadatosti inicijatora ciklusa koncerata u MH, Gorana Končara i Daniela Marušića.

Sigurnu glasovirsku pratnju violinista Vala Bakrača, jednako u disciplini dua (Beethoven), kao i kod virtuoznih skladbi, ostvarila je glasoviračica Branka Pollak, korepetitorica Odjela za gudače i harfu GŠ Pavla Markovca i umjetnička suradnica Muzičke akademije.

Očekujući punktirani ritam Siciliana, prema tradiciji poteza gudalom naših profesora izvođen odvojeno ili posebno, što je izostalo, slušatelji nisu bili time oštećeni zbog topline izvedene glazbe pri ovom idiličnom plesu/stavku J. S. Bacha na početku, kao nježni tonski uvod u Beethovenovu sonatu. Proljetna je donesena jednako tonski voluminozno kao i suprotstavljenom čvrstinom, što traže djela neumrla genija studirana savjesno i jednako tako darovito predstavljena svirkom mladog Bakrača u tradiciji Zagrebačke violinističke škole. Dobra i savjesno školovana izvedba nastavila se i u virtuoznom dijelu recitala, gdje je ovladanost visokim zahtjevima bila prisutna i pri Ciganskim napjevima P. de Sarasatea, jednako kao i kod Legende njegova suvremenika, guslača i virtuoza Wieniawskog, kao i na kraju pri manje znanoj Mazurki Poljaka A. Zarzynskog, vezane imenom posvete uz Sarasatea, naznačivši povezanost drugoga dijela programa. Nakon burna odobravanja brojne publike izveden je dodatak Intermezzo Pavla Dešpalja.

Zlatko Stahuljak

Vijenac 397

397 - 21. svibnja 2009. | Arhiva

Klikni za povratak