Vijenac 393

Glazba

MET OPERA HD LIVE

Najuspješnija ovogodišnja novost u Lisinskom

Atraktivni pogled kroz prozor u svijet operne (re)produkcije pruža subotnji ciklus u koncertnoj dvorani

MET OPERA HD LIVE

Najuspješnija ovogodišnja novost u Lisinskom


Atraktivni pogled kroz prozor u svijet operne (re)produkcije pruža subotnji ciklus u koncertnoj dvorani

Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog ušla je u 36. godinu djelovanja novim i vrlo brzo očigledno uspješnim programskim sadržajem. Dosadašnjim programima pridodani su naime u prvom polugodištu 2009. izravni prijenosi iz Metropolitan Opere u New Yorku šest opernih predstava koje najuglednija svjetska operna kuća priređuje za ljubitelje širom svijeta. Europskim slušateljima, zbog vremenske razlike, nude se u uobičajeno večernje vrijeme.Te Metove produkcije poznate su u nas i ranije su izravno radijski prenošene pa su ih mogli pratiti i slušatelji u Hrvatskoj (na III. programu).

No, svakako je atraktivnije vrhunske operne predstave pratiti i gledanjem. Met već neko vrijeme omogućuje prijam takvih prijenosa. Pratitelji su zahvaljujući suvremenoj tehnologiji u nizu pojedinosti čak i u prednosti od nazočnih u opernom gledalištu. Vrhunska videorealizacija odgovara najvišim standardima brodvejske filmske produkcije, a do mogućega savršenstva dotjerana tonska slika koja se stvara u tonskoj režiji Meta, satelitskim prijenosom, uz posjedovanje opreme koja je prima i predaje u gledalištu prijama donosi vrhunski doživljaj, ponekad na granici idealno mogućeg.

Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog pridružila se kao jedino hrvatsko odredište u tu seriju audio-vizualne prezentacije Metropolitanovih opernih predstava. Dvorana ima odgovarajući projektor, veliko platno i razglasne uređaje pa se mogla upustiti u pregovore i ugovaranje izravnih prijenosa u HD (High Definition), Dolby surround sound tehnologiji, koja omogućuje primanje slike i zvuka najviše tehnološke vrijednosti i dotjeranosti. Pregovore i realizaciju projekta vodili su tijekom prošle godine umjetnički rukovoditelj Lisinskog mo.Tonči Bilić i naša vodeća operna stručnjakinja Marija Barbieri, koji su i najzaslužniji za uspjeh opernih večeri u Lisinskom ugovorivši (s ostalim suradnicima) za prvo polugodište ove godine šest izravnih prijenosa. Novost je započela 10. siječnja i svakom novom predstavom ima sve više publike i polučuje zanimanje, a zahvaljujući ugledu Meta dakako i uspjeh. Tako se neposredno dokazuje opravdanost te programske ponude, koja hrvatskoj publici u Zagrebu omogućuje gotovo idealan uvid u opernu produkciju vodeće svjetske kuće, koja pak vodeći računa o svom renomeu što ga je godinama stvarala dokazuje da ga održava i u ovom, globalno financijski nesklonu, vremenu.

Za našu publiku, koja nema prilike u Zagrebu neposredno na sceni gledati i slušati vodeće svjetske pjevače, prava je prilika izravna upoznavanja s umjetnicima koji su danas u vrhuncima uspješnosti ili uspona svojih karijera i pripadaju tzv. prvoj ligi svjetskih pjevača. Doda li se tomu i vrstan orkestar i zbor Metropolitan Opere te pomno angažirani dirigenti, kao i realizatori i producenti predstava, postaje itekako jasno da imamo najotvoreniji prozor u operni svijet.

Ciklus je počeo izvedbom nove Metove produkcije opere Lastavica (La Rondine) Giacoma Puccinija. Potkraj siječnja slijedio je – Gluckov Orfej i Euridika. Donizettijeva Lucia di Lammermoor u režiji Mary Zimmerman u veljači je svjedočila o još jednom visokom dometu ruske sopranistice Anne Netrebko, kao i uspješnim nastupima dvojice Poljaka, Piotra Beczala i Mariusza Kwieciena.

Popularna Puccinijeva Madama Butterfly privukla je početkom ožujka najbrojniju publiku dosad (po slobodnim procjenama predstavu je vidjelo više od 1500 posjetitelja). Nova produkcija Bellinijeve Mjesečarke (La Sonnambula), premijerno u Metu izvedene 2. ožujka, tri tjedna nakon toga (21. ožujka) dokazala je razloge uspješnosti francuske sopranistice Natalie Dessay i mladog, ali već opravdano razvikana, moćnoga tenora Juana Diega Floreza. Predstoji početkom svibnja još i Rossinijeva Pepeljuga (La Cenerentola), u kojoj se s posebnim zanimanjem očekuje nastup Eline Garanča.

Dosad viđenim predstavama dirigirali su Marco Armiliato, James Levine, Patrick Summers i Evelino Pidň.

Prijenosi uključuju i razgovore sa solistima i realizatorima produkcije u stankama, što daje i uvid u detalje iza pozornice, u tehniku i druge prateće dijelove velike operne kuće pa su zanimljivi i kazališnim poslenicima, koji najneposrednije mogu vidjeti niz detalja iz rada na odvijanju predstava.

Miljenko Jelača

Vijenac 393

393 - 26. ožujka 2009. | Arhiva

Klikni za povratak