Vijenac 393

Glazba

Juraj Majstorović

Zlatko Stahuljak

Juraj Majstorović

Juraj Majstorović, gitarist, učenik trećega razreda srednje Glazbene škole Pavla Markovca u razredu Xhevdeta Sahatxhije u Zagrebu, nastupio je na osmom koncertu ovosezonskog Ciklusa mladih u dvorani palače Matice hrvatske u ponedjeljak, 23. ožujka. Sedamnaestogodišnji vrlo uspješan i posebno nadaren glazbenik započeo je osvajati odličja već s trinaest godina, s prvim nagradama na Hrvatskom natjecanju učenika i studenata glazbe i plesa 2005. u Velikoj Gorici i Dubrovniku te iste godine na Međunarodnom natjecanju u talijanskoj Goriziji. Prošle, 2008, Juraj Majstorović okrunio se trima prvim nagradama na međunarodnim natjecanjima, u Murskoj Soboti u Sloveniji, u Velbertu u Njemačkoj (Andrés Segovia) i na Splitskom gitarističkom festivalu. Između prvih nagrada nagrađivan je već i prije u Velikoj Gorici, Dubrovniku, Murskoj Soboti, Velbertu i Splitu visokim nagradama. U duu s gitaristicom Leom Peretić primio je prve nagrade na Hrvatskom natjecanju učenika i studenata glazbe i plesa u Samoboru 2005. i u Opatiji 2007. te na Međunarodnom natjecanju u Goriziji 2006. Redovito nastupa na javnim produkcijama škole, u televizijskim emisijama Dobro jutro Hrvatska i Dan za danom, a kao solist istaknuo se na koncertima radionice Jeunesses Musicales Junior Orchestra u Međunarodnom kulturnom centru Hrvatske glazbene mladeži u Grožnjanu.

slika Juraj Majstorović, snimio Mirko Cvjetko

Juraj Majstorović predstavio se na početku koncerta Preludijem Johanna Sebastiana Bacha, BWV 998 i Menuetom i Paysanom Sylviusa Leopolda Weissa te između ta dva autora u skladbama za lutnju, obradbom svojeg nastavnika sa stavkom Allegro iz Sonate Luka Sorkočevića, a zatim je slijedio niz originalno pisanih skladbi za gitaru. To su bili ovi skladatelji u povijesnom nizu: Napoléon Coste, Fernando Sor, Regino Sáinz de la Maza, Augustin Barrios Mangoré, Mario Castelnuovo-Tedesco, Leo Brouwer i Antonio Lauro.

Osim lakoće svladavanja izvedbene tehnike na gitari, mladi Juraj Majstorović pokazao je recitalom veliku ozbiljnost, mirnoću i izražajnost izvedbe, i onda kada je ona bila u službi visokih povremenih zahtjevnosti na tom ne samo danas vrlo popularnu glazbalu.

Sjajnim izborom programa recital je očito slijedio razvoj glazbenika u njegovanju nasljeđa i muzikalnosti, kao vrlo pošten i profesionalan tok pedagoškog odgoja, uz što treba zabilježiti i dodir s visokim zahtjevima tehnike, no ne u prvom planu, što se pokazalo odličnim potezom.

Nastup Jurja Majstorovića u prepunoj dvorani Matice hrvatske pokazao se kao nada i obećanje za našu umjetnost na gitari.

Zlatko Stahuljak

Vijenac 393

393 - 26. ožujka 2009. | Arhiva

Klikni za povratak