Vijenac 392

Druga stranica

O hrvatskim medijima

O hrvatskim medijima

Komunikološka škola Matice hrvatske održana je na Sljemenu od 2. do 11. ožujka, drugu godinu zaredom, kako bi najboljim studentima novinarstva i komunikologije omogućila višedisciplinarno stručno usavršavanje. Potaknuta pro-šlogodišnjim uspjehom i uz pomoć Gradskoga poglavarstva Grada Zagre-ba i medijskog pokrovitelja 24 sata, Matica hrvatska ove je godine okupila 47 predavača iz Hrvatske i inozemstva. Organizacijski odbor Komunikološke škole činili su Branko Lovrić, Zorislav Lukić, Igor Kanižaj, Domagoj Bebić, Božo Skoko i Danijel Labaš.

Posebnost je škole kulturno-umjetnički dio programa kao nadopuna teoretsko-praktičnom dijelu koji obuhvaća relevantne teme iz područja komunikologije i novinarstva. Organizirana je i praktična primjena komunikacijskih vještina, kao i vježbanje prezentacije i retoričkih sposobnosti.

Nastava se održavala u osam različitih modula: medijska stvarnost, medijski biznis, medijska etika, komunikacijske vještine, lobiranje i pregovaranje, budućnost medija, oglašavanje i odnosi s javnošću te mediji i hrvatsko društvo.

Program je otvorio Igor Zidić, predsjednik Matice hrvatske, s temom Hrvatska kultura u medijima upozorivši pritom na miješanje šoubiznisa i kulture, te na »nove sadržaje koji su u sprezi s novcem, bez mirisa i okusa te bez nacionalnih i regionalnih posebnosti«.

Premda nikoga od predavača ne bi trebalo posebno izdvajati, najviše pitanja o kvaliteti hrvatskoga novinarstva pobudila su predavanja Igora Kanižaja (Razotkrivene medijske manipulacije) i Danijela Labaša (Novinarska etika i cinizam novinara), gdje je jasno pokazana slika hrvatskih medija. Najvećom boljkom hrvatskoga novinarstva pokazale su se nejasnoće u provedbi Zakona o medijima, na što je jasno ukazala Mila Jelavić, pravobraniteljica za djecu RH. »Nijedna prijava zbog povrede privatnosti djeteta nije dospjela na sud«, rekla je pravobraniteljica. Igor Vidačak, predstojnik Ureda za udruge Vlade RH, demonstrirao je postupke uporabe tehnika u svrhu lobiranja i pregovaranja.

Ovogodišnjih dvanaest polaznika susrelo se i s polaznicima Prve komunikološke škole kako bi u zajedničkoj radionici razmijenili iskustva i dogovorili buduću suradnju.

Uz pomoć suorganizatora Fakulteta političkih znanosti održani su okrugli stolovi Sudbina hrvatskog tiska i Budućnost televizije. Polaznici su posjetili i Radio Antena Zagreb, gdje im je Juraj Hrvačić održao predavanje s temom rebrandinga elektroničkih medija. Studenti su otišli na izlet u Varaždin, gdje su posjetili Galeriju Miljenko Stančić i ostale kulturne znamenitosti grada.

Svi sudionici bili su iznimno zadovoljni programom, koji im je pružio mogućnost za dodatno osposobljavanje kako bi mogli obavljati jednu od najodgovornijih zadaća u hrvatskom medijskom i komunikacijskom prostoru kao dijelu svjetskoga medijskog prostora.

Suzana Opačak

Vijenac 392

392 - 12. ožujka 2009. | Arhiva

Klikni za povratak