Vijenac 385

Glazba, Matica hrvatska

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ

Jelena Magdalena Šarić

MLADI GLAZBENICI U MATICI HRVATSKOJ

Jelena Magdalena Šarić


slika


Osamnaestogodišnja violončelistica Jelena Magdalena Šarić rođena je u Kanadi. Nakon povratka u domovinu u osmoj godini započinje s učenjem gitare u Glazbenoj školi Ferdo Livadić u Samoboru, gradu u kojem je našla svoj dom. Vrlo brzo uočena je njezina naklonost spram violončela, pa ubrzano, u razredu Branimira Hutterera, razvija svoju nadarenost spram glazbene izvodilačke umjetnosti na gudačkom glazbalu. Napregnuta obostrana nastojanja i savjestan rad nastavnika kao i savjestan pristup glazbalu same Jelene Magdalene Šarić iznjedrio je niz nastupa, natjecanja, pristupe smotrama te osvajanje nagrada. U dva su navrata to bile posebne nagrade, obje na Međunarodnom gudačkom natjecanju Rudolf Matz u Dubrovniku.

Uspješnu glasovirsku pratnju, na recitalu Jelene Magdalene Šarić u dvorani Matice hrvatske u ponedjeljak 24. studenog 2008. preuzela je Marijeta Zdunić Kotek, pijanistica iz svojedobnoga razreda profesorice Ksenije Kos na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, zaposlena u Glazbenoj školi Ferdo Livadić kao profesorica glasovira i korepetitorica.

Jelena Magdalena Šarić izvela je na početku nastupa stavke Nana, Canción i Polo iz Sedam španjolskih narodnih pjesama Manuela de Falle, a zatim izvanredno zahtjevne Varijacije na rokoko temu, op. 33, u A-duru Petra Iljiča Čajkovskog. Slijedila je skladba U magli, op. 17 znamenitog hrvatskog violončelista Jure Tkalčića i na kraju poznata Sonata u a-molu, Arpeggione, D 821, Franza Schuberta, koju često izvode i violisti i kontrabasisti.

Jelena Magdalena Šarić izvanredno je muzikalno i manualno nadarena. Uz to je i vrlo sigurna, kraj svoje mirnoće i očite samouvjerenosti, što je sve vrlo poželjno u izvođačkoj umjetnosti. Pritom treba reći kako je za samokontrolu svirke, u slijedu iskustava s javnih nastupa, potrebno razvijati i mjerilo visoke kulture emisije tona i savršenosti intonacije u našoj umjetnosti zvuka, a da pritom, kao što je prikazano, ne zaustavljamo iskre izvedbenoga žara. Taj je žar ovdje bio osobito prisutan i on nas je sve zanosno nosio bujicom glazbenih htijenja. Vjerujemo kako će taj zanos biti uvijek akademski provjeravan, pri čemu posjedovanje jasno izgovorljiva glazbala nije naodmet, umjetniku uvijek, i kod kuće i na koncertu, jasno bilježi njegove izvrsnosti, što ga bodri, ali i jasno naznačuje njegove nedorečenosti, kao najbolji, uvijek prisutni profesor, nadzornik i usmjeravatelj njegovih dostignuća.

Nadamo se da će izvedbena dostignuća Jelene Magdalene Šarić biti napeti luk uspona i napretka i nadalje značiti osobni ponos dostignuća, ponos njezinih pedagoga, roditelja i domovine.


Zlatko Stahuljak

Vijenac 385

385 - 4. prosinca 2008. | Arhiva

Klikni za povratak