Vijenac 385

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Indija u Požegi

KAZALIŠNI GLOBUS

Indija u Požegi

Repertoar Gradskog kazališta Požega od kraja studenog upotpunila je uspješnica austrijskoga glumačko-komičarsko-dramatičarskog dvojca koji čine Josef Hader i Alfred Dorfer. Hrvatsku praizvedbu u Požegi postavio je austrijski redatelj Marius Schiener, a u njoj igraju Damir Šaban, Nenad Cvetko i Tomislav Čmelar.

Nikola Sedmi u Čakovcu

Kazališni redatelj i dramski pisac Vladimir Stojsavljević se već dva desetljeća vraća Zrinskima i Frankopanima. Najnoviji komad u tom nizu nosi naslov Nikola Sedmi i u središtu mu je hrvatski ban Nikola Zrinski. Romantiziranu biografiju, prožetu i više nego očitim sličnostima s političkom današnjicom, u produkciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Varaždinu režira Romano Bogdan, ali praizvedbu će Igor Golub, Marina Kostelac, Janko Popović Volarić, Sunčana Zelenika-Konjević, Judita Franković i drugi odigrati 4. studenog u Centru za kulturu Čakovec. Varaždinska izvedba slijedi pet dana poslije.

Polet u ZKM-u

Isti tekst, Polet suvremenoga francuskog autora Gillesa Granouilleta, ali u dvije verzije, francuskoj i hrvatskoj, okosnica je koprodukcije Zagrebačkoga kazališta mladih i La Comédie de Saint-Etienne i Théâtre de la Place iz Ličgea. Premijera hrvatskoga Poleta u režiji predsjednika Europske kazališne konvencije Jean-Claudea Beruttija na rasporedu je ZKM-a 6. prosinca, nakon čega slijedi i turneja po Francuskoj.

Tablica dijeljenja u Puli

I Istarsko narodno kazalište u Puli dobit će 6. prosinca svoj božićni igrokaz, ali nešto drukčiji, jer autorica Tablice dijeljenja Ana Tonković Dolenčić najavljuje »različita putovanja ka istom, zajedničkom cilju gdje se sastaju oni koji od blagdana traže više od lampica i bolje od plastike, ali pritom ne ironiziraju naivnu ljepotu dekoracije«. U režiji Ivana Lea Leme, s glazbom Tamare Obrovac i u koreografiji Andreje Gotovina, predstavu igraju Božidar Smiljanić, Teodor Tiani, Zoran Josić, Toni Jeričević i Kazuhiro Tamari.

Ljepotica i zvijer u Rijeci

U režiji Vite Taufera i dramaturgiji Magdalene Lupi u riječkom Teatru Fenice od 6. prosinca igrat će dekonstruirana verzija priče Jeanne-Marie Le Prince de Beaumont Ljepotica i zvijer. Naslovne likove igraju Anastazija Balaž Lečić i Alen Liverić, a ostale Tanja Smoje, Ana Vilenica, Damir Orlić, Jasmin Mekić, Žarko Radić. Scenografiju predstave potpisuje Luka Umek, a glazbu DJ Jamirko.

Mliječni put u Tvornici

Plesni centar Tala premijerno će 6. prosinca u zagrebačkoj Tvornici kulture izvesti božićni mjuzikl Mliječni put, koji su prema tekstu Ane Tonković Dolenčić postavile Tamara Curić i Larisa Lipovac. Sudjeluju i Mila Elegović, Goran Navojec, Vedran Mlikota, Zrinka Cvitešić i Hana Hegedušić.

Krležini dani u Osijeku

Po devetnaesti put, od 7. do 10. prosinca, Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku u suradnji s tamošnjim Filozofskim fakultetom organizira teatrološki skup Krležini dani, ovaj put s temom Tekst, podtekst i intertekst u hrvatskoj drami i kazalištu. U večernjim satima osječki HNK igrat će Šokicu, zagrebačko kazalište Komedija Svečanu večeru u pogrebnom poduzeću, Kazalište Marina Držića iz Dubrovnika Suton, a Kazalište Gavran Rogonje.

Staklena menažerija u Zadru

Čuvena obiteljska drama majstora žanra Tennesseeja Williamsa nova je premijera Hrvatske kazališne kuće Zadar u režiji Dražena Ferenčine. Glume: Jasna Ančić, Hrvoje Zalar, Helena Kalinić i Duško Modrinić. Premijerna izvedba najavljena je za 11. prosinca.

Dani srpske kulture

Tradicionalna manifestacija u organizaciji zagrebačkog ogranka društva Prosvjeta gotovo uvijek dovede i neko zvučno kazališno gostovanje, pa ovaj put 15. prosinca u Zagrebačko kazalište mladih dolazi beogradski Atelje 212 s predstavom Putujuće pozorište Šopalović Ljubomira Simovića u režiji Tomija Janežiča.


Igor Ružić


Što je novo poljsko kazalište?

Krakow – Kakav je suvremeni poljski teatar? Politički, društveno angažiran, posvećen, govori li o religiji, tajnim službama? Ili je usredotočen na preživljavanje u novoj kapitalističkoj realnosti s kojom se zemlja brutalno sudara? Ovo su tek neka od pitanja kojima se bavi novi poljski festival Divine Comedy (Božanska komedija) koji se u Krakovu održava od 5. do 12. prosinca. Tridesetak svjetskih kazališnih kritičara odabralo je jedanaest najboljih poljskih predstava i pridružilo im nekoliko inozemnih uspješnica kako bi se napravio festival koji će pokazati suvremeni trenutak poljskoga kazališta. Neupitni majstori poljskoga kazališta Krystian Lupa ili Jan Klata suprostavit će svoje nove produkcije onima koje stvaraju istraživači antropologijskoga teatra (Kazalište Wierszalin), pobunjenici iz Nowe Hute (Łaźnia Nowa teatar) ili Moderno kazalište iz Szczecina, otvoreno mladoj poljskoj drami. Jedan od najzanimljivijih europskih kazališnih događaja u prosincu okupit će na raspravi o poljskom suvremenom teatru i brojne uglednike svjetskoga kazališta.

Stepski vuk i dalje uzbuđuje

London – Steppenwolf, kazališna grupa iz koje su u svjetsku slavu krenuli Gary Sinise i John Malkovich, gotovo 35 godina nakon osnutka postala je ozbiljno, ugledno kazalište svjetske slave, ali se inovativno propitivanje mogućnosti kazališta nije utopilo u mainstream. Teatar iz Chicaga, koji redovito osvaja glavne američke nagrade, ovih dana gostuje u Londonu, što je proglašeno događajem tjedna, jer se rock’n’roll kazalište, kako su ga prozvali kritičari, i dalje ne pristaje uklopiti u kalupe i konvencije. Produkcija August: Osage County u režiji njihova dugogodišnjeg člana ansambla Tracyja Lettsa donijela je Steppenwolfu dvije najvažnije američke nagrade, Tony i Pulitzera, a predstava se igra u najvažnijoj londonskoj kazališnoj kući – National Theatreu.

Irački PTSP

New York – I dok je hrvatskim scenama trebalo desetak godina da se počnu pojavljivati prve relevantne drame o traumama koje je ostavio Domovinski rat, američka dramaturgija neprestano proizvodi drame o povratnicima iz iračke ratne pustolovine i post-traumatskom sindromu koji rat izaziva. Najnovija je drama na tu temu Geometrija vatre (Geometry of Fire) Stephena Belbera, praizvedena prošloga tjedna na njujorškom off-Braodwayu u Rattlestick Playwrights Theateru. Produkcija u režiji Lucie Tiberghien ocijenjena je laskavim riječima.

Gorki – didaktičan ili inspirativan?

Moskva – Jedan od najpopularnijih dramatičara sovjetske ere, Maksim Gorki, nije ipak nakon perestrojke i ulaska kapitalizma na velika vrata u Rusiju izgubio popularnost. Djeca sunca, u režiji Adolpha Shapira, sad su premijerno izvedena u jednom od najpoznatijih ruskih kazališta i najstarijem od svih u Moskvi, Malom teatru, u spektakularnoj produkciji s nizom odličnih uloga.


Jasen Boko

Vijenac 385

385 - 4. prosinca 2008. | Arhiva

Klikni za povratak