Čehov za sladokusce
New York Kad Ben Brentley, ugledni kritičar »New York Timesa«, napiše da je Čehov na pozornici kazališta Walter Kerr »najbolji i najpotpuniji od svih koje je gledao«, onda veći kompliment od toga nekoj produkciji po ruskom klasiku ne treba. U režiji Iana Ricksona i s glumačkom podjelom koju predvodi Kristin Scott Thomas Galeb je po sudu kritike »iskustvo koje se vidi jednom u životu«. Rickson je čovjek čiji je umjetnički angažman u londonskom Royal Courtu pomogao uzlet nove europske drame, i jedan od onih koji su umjetnički život posvetili suvremenoj drami. Ovom je režijom – skiciranom ranije u londonskoj produkciji, a sad znatno produbljenom i domišljenom – dokazao da mu ni klasici nisu strani. Očaranost predstavom potpuna je, pa se čini da je riječ o najuzbudljivijem događaju prvoga dijela sezone.
Mađari na platformi
Budimpešta Od 13. do 16. studenoga Budimpešta će biti poprište prve mađarske platforme suvremenog kazališta dunaPart u organizaciji poznatoga kazališta Kretakor i kuće suvremene umjetnosti Trafo. U četiri dana ta prezentacija predstavit će najnovije umjetničke produkcije, uglavnom dramske, s naglaskom na mlađim autorima, neovisnim skupinama i alternativnom izrazu. Kazališta Barka, Trafo, Kretakor, Merlin, Thalia, Szkene i autori Pinter, Schilling, Kun, Urban i mnogi drugi toga će vikenda predstaviti svoje nove produkcije, u rasponu od Kalevale do Woyzecka i drame o Picassu. Platformu će zaključiti produkcija reorganiziranoga Kretakora, jedne od najzanimljivijih mađarskih kazališnih skupina predvođene Arpadom Schillingom. Umjesto kazališta, što je bio dosad, Kretakor se proglasio laboratorijem koji izlazi u neteatarske prostore i u njima radi eksperimente s glumcima, publikom i lokalnim stanovništvom. Escapologist je prošloga proljeća izveden u Parizu, a ovaj rad u nastajanju koji nadilazi kazališne okvire sad će biti prezentiran i brojnim inozemnim gostima dunaParta.
Uzaludan ljubavni trud – puta dva
London Shakespeareov Uzaludan ljubavni trud nije čest gost na engleskim pozornicama pa je mnoge iznenadilo da su u svega nekoliko dana premijerno izvedene dvije premijere ove drame. U Royal Shakespeare Company postavio ju je Gregory Doran i, premda je dobio vrlo dobre kritike, nadmoćna je, sudeći po reakcijama, ipak produkcija iste drame u londonskom predgrađu Kingston, gdje je komad u kazalištu Rose režirao jedan od najvećih živih engleskih redatelja Sir Peter Hall. Kritika je opjevala vitalnost jedne od legendi engleskoga glumišta, redatelja koji je obilježio epohu i još ima snage za kvalitetne interpretacije klasika. Zabavan i mudar, sladak i ironičan, sve je to taj komad u rukama majstora kojemu su se pridružili i vrhunski britanski glumci.
Kad slikari režiraju
Moskva Dmitrij Krimov prije pet godina pojavio se na ruskoj sceni niotkud: slikar i scenograf, profesor na Školi dramske umjetnosti, počeo je najednom režirati i posljednjih je godina ostvario neke od najzanimljivijih predstava novoga ruskog kazališta. Opus 7, najnovija koprodukcija Škole dramske umjetnosti i festivala Teritorij u Krimovljevoj režiji, sastavljena je od dva dijela, prvi govori o genocidu nad Židovima, drugi o skladatelju Šostakoviču. U obama dijelovima ove odlične predstave Krimov pokazuje prepoznatljiv rukopis: vizualno atraktivan, duboko misaon i glumački temeljito promišljen. Mračna i nelagodna predstava zapanjujuće teatarske izvornosti inovativan je prinos ruskom kazalištu i još jedno iznimno ostvarenje redatelja koji bitno obilježava događanja na ruskoj sceni, zaključuje kritika.
Jasen Boko
Klikni za povratak