Vijenac 383

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Čehov za sladokusce

KAZALIŠNI GLOBUS

Čehov za sladokusce

slika


New York Kad Ben Brentley, ugledni kritičar »New York Timesa«, napiše da je Čehov na pozornici kazališta Walter Kerr »najbolji i najpotpuniji od svih koje je gledao«, onda veći kompliment od toga nekoj produkciji po ruskom klasiku ne treba. U režiji Iana Ricksona i s glumačkom podjelom koju predvodi Kristin Scott Thomas Galeb je po sudu kritike »iskustvo koje se vidi jednom u životu«. Rickson je čovjek čiji je umjetnički angažman u londonskom Royal Courtu pomogao uzlet nove europske drame, i jedan od onih koji su umjetnički život posvetili suvremenoj drami. Ovom je režijom – skiciranom ranije u londonskoj produkciji, a sad znatno produbljenom i domišljenom – dokazao da mu ni klasici nisu strani. Očaranost predstavom potpuna je, pa se čini da je riječ o najuzbudljivijem događaju prvoga dijela sezone.

Mađari na platformi

slika


Budimpešta Od 13. do 16. studenoga Budimpešta će biti poprište prve mađarske platforme suvremenog kazališta dunaPart u organizaciji poznatoga kazališta Kretakor i kuće suvremene umjetnosti Trafo. U četiri dana ta prezentacija predstavit će najnovije umjetničke produkcije, uglavnom dramske, s naglaskom na mlađim autorima, neovisnim skupinama i alternativnom izrazu. Kazališta Barka, Trafo, Kretakor, Merlin, Thalia, Szkene i autori Pinter, Schilling, Kun, Urban i mnogi drugi toga će vikenda predstaviti svoje nove produkcije, u rasponu od Kalevale do Woyzecka i drame o Picassu. Platformu će zaključiti produkcija reorganiziranoga Kretakora, jedne od najzanimljivijih mađarskih kazališnih skupina predvođene Arpadom Schillingom. Umjesto kazališta, što je bio dosad, Kretakor se proglasio laboratorijem koji izlazi u neteatarske prostore i u njima radi eksperimente s glumcima, publikom i lokalnim stanovništvom. Escapologist je prošloga proljeća izveden u Parizu, a ovaj rad u nastajanju koji nadilazi kazališne okvire sad će biti prezentiran i brojnim inozemnim gostima dunaParta.

Uzaludan ljubavni trud – puta dva

London Shakespeareov Uzaludan ljubavni trud nije čest gost na engleskim pozornicama pa je mnoge iznenadilo da su u svega nekoliko dana premijerno izvedene dvije premijere ove drame. U Royal Shakespeare Company postavio ju je Gregory Doran i, premda je dobio vrlo dobre kritike, nadmoćna je, sudeći po reakcijama, ipak produkcija iste drame u londonskom predgrađu Kingston, gdje je komad u kazalištu Rose režirao jedan od najvećih živih engleskih redatelja Sir Peter Hall. Kritika je opjevala vitalnost jedne od legendi engleskoga glumišta, redatelja koji je obilježio epohu i još ima snage za kvalitetne interpretacije klasika. Zabavan i mudar, sladak i ironičan, sve je to taj komad u rukama majstora kojemu su se pridružili i vrhunski britanski glumci.

Kad slikari režiraju

Moskva Dmitrij Krimov prije pet godina pojavio se na ruskoj sceni niotkud: slikar i scenograf, profesor na Školi dramske umjetnosti, počeo je najednom režirati i posljednjih je godina ostvario neke od najzanimljivijih predstava novoga ruskog kazališta. Opus 7, najnovija koprodukcija Škole dramske umjetnosti i festivala Teritorij u Krimovljevoj režiji, sastavljena je od dva dijela, prvi govori o genocidu nad Židovima, drugi o skladatelju Šostakoviču. U obama dijelovima ove odlične predstave Krimov pokazuje prepoznatljiv rukopis: vizualno atraktivan, duboko misaon i glumački temeljito promišljen. Mračna i nelagodna predstava zapanjujuće teatarske izvornosti inovativan je prinos ruskom kazalištu i još jedno iznimno ostvarenje redatelja koji bitno obilježava događanja na ruskoj sceni, zaključuje kritika.


Jasen Boko

Vijenac 383

383 - 6. studenoga 2008. | Arhiva

Klikni za povratak