Vijenac 381

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

Povijesne traume u Berlinu

KAZALIŠNI GLOBUS

Povijesne traume u Berlinu

slika


Berlin Der Stein (Kamen), nova drama Mariusa von Mayenburga, jednog od najpoznatijih suvremenih europskih dramatičara, praizvedena prošloga ljeta na salzburškom festivalu u režiji mladog Inga Berka, da bi prošlog tjedna premijeru doživjela i u Berlinu, u matičnoj kući Shaubühne am Lehniner Platz. Von Mayenburgova dramska saga o trima generacijama njemačke obitelji u rasponu od tridesetih godina i rađanja nacizma pa do njemačkog ujedinjenja, temelji se na priči o obiteljskoj kući koja je tridesetih godina navodno otkupljena od židovske obitelji. Nacizam, rat, komunizam i rušenje berlinskoga zida, svi najvažniji događaji prošloga stoljeća u Njemačkoj, poslužili su kao predložak za dramu u kojoj se otkriva velika obiteljska laž i traumatične godine njemačkoga društva. Pogođena tema o još nezaliječenim traumama iz svježe povijesti, odlični glumci i dinamična režija zainteresirali su publiku i kritiku pa je Shaubühne dobila još jednu uspješnicu.

Lukićev uspjeh na španjolskoj sceni

slika


Madrid Barok, drama Darka Lukića u režiji Tomaža Pandura, s mnogo je uspjeha praizvedena prošle sezone u Madridu, u produkciji Centro Cultural de la villa de Madrid, no pravo je iznenađenje došlo na početku nove sezone, jer je Barok, zbog velika zanimanja, obnovljen i otvorio je novu madridsku sezonu. Kako repertoarno kazalište u Madridu igra predstave u blokovima od tridesetak dana i ne obnavlja ih za sljedeću sezonu, slučaj Baroka velika je iznimka. Komorna predstava koja uspijeva biti istovremeno i spektakularna i intimna i u ovoj sezoni izaziva pravo oduševljenje publike, dijelom i jer u njoj igra velika zvijezda Almodovarovih filmova Blanca Portillo. Barok je prije tri godine trebao biti praizveden u zagrebačkom HNK, no suradnja s Lukićem i Pandurom otkazana je u posljednjem trenutku, tako da je Madridu darovan taj pravi kazališni biser.

(Kazališni) banket u Litvi

slika


Vilnius Ovoga vikenda prezentacijom najzanimljivijih novih produkcija baltičke zemlje poznate po kvalitetnom kazalištu završava najveći međunarodni litavski festival Sirene, koji se ove godine održava peti put. Najzanimljivije među inozemnim produkcijama na festivalu bile su Sedam smrtnih grijeha britanskih ekscentrika The Tiger Lillies, nova uspješnica Deutsches Theatera Orestija u režiji sve zanimljivijega Michaela Thalheimera, inovativan Hamlet Saše Pepeljajeva i Kom! Per-Olava Sorensena. Jedan je Hamlet bio i glavna domaća uzdanica: prikazana je premijera Koršunovasova viđenja tragedije danskoga kraljevića, intrigantni Patrioti Jonasa Vaitkusa, Poliklinika u režiji Ganiusa Jankevičiusa i nove produkcije Ignasa Jonynasa, Vitalijusa Mazűrasa i Artűrasa Areima. Kao i uvijek festival je zainteresirao brojne selektore i direktore festivala jer je Litva već godinama jedna od najzanimljivijih europskih kazališnih sredina.

Reciklirani Otpad

London Kad je Granwille Barker 1907. napisao svoju političku dramu Waste (Otpad), kao da joj je nagovijestio i sudbinu – žestoka politička kritika završila je gotovo na otpadu. Naime, njezino je izvođenje bilo zabranjeno trideset godina, da bi tek 1936. doživjela praizvedbu. Priča o pokvarenosti konzervativnoga političara koja završi tragično za njegovu trudnu ljubavnicu (on je tjera da pobaci njegovo dijete, a ubiju je protivnici pobačaja u mračnoj ulici) sad je doživjela novu produkciju u londonskom teatru Almeida u režiji Samuela Westa. Kritičari su predstavu ocijenili laskavim ocjenama, napomenuvši kako cijelo stoljeće nakon što je napisana drama govori o licemjerju današnje politike i priča sasvim suvremenu priču.


Jasen Boko

Vijenac 381

381 - 9. listopada 2008. | Arhiva

Klikni za povratak