Vijenac 381

Glazba, Kolumne

JAZZ AD LIBITUM

I. New Zagreb Jazz Meeting

JAZZ AD LIBITUM

I. New Zagreb Jazz Meeting


slika


Novi je Zagreb po veličini i broju stanovnika srednje velik hrvatski grad. Poznat i kao zagrebačka spavaonica, to je dio grada s dosta oskudnim kulturnim sadržajima, o čemu se dosta kritički govori i piše, premda posjeduje nekoliko kvalitetnih prostora za kulturne priredbe. U takvim su okolnostima Međunarodni centar za usluge u kulturi Travno i Hrvatski jazz klub, koji već duže vrijeme u organizaciji Jazz slušaonice uspješno surađuju, došli na ideju da pokrenu manifestaciju jazza, koju su nazvali New Zagreb Jazz Meeting. Prvo je ostvarenje te zamisli održano u maloj dvorani MCUK-a u Travnom u četvrtak 25. rujna. Kao što je pri takvim zamislima već gotovo uobičajeno, apetiti su u početku veći no što trenutačni uvjeti dopuštaju, pa je tako prvi susret naših džezista u Novom Zagrebu za početak doživio skromnije izdanje sa samo jednom večeri i dvama koncertima malih komornih sastava, primjerena omanjem, ali intimnom prostoru koji je bio na raspolaganju. Ipak, to se ne bi moglo nazvati klupskom priredbom na kakve smo nerijetko, čak i s prefiksom festival u nas već navikli. U ovom je slučaju bijeg od termina festival više negoli opravdan.

Program je započeo the Cool Jazz Duo iz Zagreba, koji čine dvojica vrhunski glazbeno obrazovanih muzičara, Saša Nestorović, jedan od naših najboljih saksofonista, a sada i dirigent Big banda HRT-a, te pijanist Veljko Glodić, profesor glasovira na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji i posjednik doktorata jazz-glasovira stečenog u Sjedinjenim Državama. Formacija dua u jazzu nije zbog svoje kompleksnosti česta, a u ovom je slučaju osobito zahtjevna jer su u glavnim ulogama jedan melodijski i jedan harmonijski instrument, što zahtijeva nadasve osjetljiv način interakcije i melodijsko-harmonijske, pa i ritmičke korelacije. Nestorović i Glodić sve su te probleme sjajno riješili, što je očigledno i kad poslušamo njihov disk koji su ovom prigodom promovirali, podsjetivši i na svoj prvi nastup u sklopu programa Ratnog jazz festivala održana u Zagrebu 1991. Dio programa s diska, sastavljena od Glodićevih originala; La Boîte Du Jazz, Sanja’s Dance, The Hanged Man, Holly Lady i molski Balkan Blues u 7/4 metru, izveli su na visokoj razini interpretacije, za kojom nisu zaostale ni izvedbe standarda modernog jazza; Vierd Blues Milesa Davisa, Giant Steps Johna Coltranea, u izvedbi koje je Nestorović zadivio izvornom Coltraneovom uvodnom kadencom, te Veri Early jednog od Glodićevih harmonijskih uzora, Billa Evansa. Za dodatak duo je odsvirao i posebno obrađenu melodiju Georgea Gershwina Summertime s promjenama tempa.

U drugom je dijelu večeri nastupio vrlo dobar jazz-kvartet alt-saksofonista Denisa Razumovića Razza iz Rijeke, jedinog u nas profilirana sastava stila be-bop. Razumović je tu i zvukovno i stilski posve čist i jasan, kako po načinu fraziranja tako i po zvuku, a u sastavu ima i, u nas zasad nedovoljno poznata, ali izvrsna gitarista Spartaca Črnjarića, glazbenika bogatih ideja, koji improvizira na tragu najistaknutijih američkih jazz-gitarista. Mlađi se kontrabasist Damjan Grbac predstavio kao pouzdan pratilac u walking-stilu tretmana instrumenta i kao solist, dok se poznati riječki svestrani bubnjar Tonči Grabušić, potpuno oporavljen od teške prometne nesreće, pokazao u najboljem svjetlu kako pratnje tako i solističkog sviranja, kompletirajući taj sastav bez glasovira koji je svojim nastupom oduševio sve nazočne. Slušali smo nekoliko Razumovićevih izvornika, među kojima su bila i dva bluesa, My First Blues i Mr. Pumpman, nastao kao podsjećanje na dulje razdoblje autorove zaposlenosti na benzinskim crpkama. Zanimljivo je kako je Razumović sve svoje izvornike, među kojima i Razz Ritam, Baby Give Me A Chance, In Umbria i Reconfirmation Of The Friendship, uspio stilski uklopiti u kontekst nasljeđa Charlieja Parkera, pri čemu nije izostala ni poznata tema I’ll Remember April, koju je legendarni Bird također izvodio. Skroman početak jazz-susreta koji bi trebali obogatiti kulturni život Novog Zagreba donio je, istina jednovečernji, ali vrlo kvalitetan program, te s optimizmom očekujemo njegovo drugo izdanje u rujnu sljedeće godine.


Mladen Mazur

Vijenac 381

381 - 9. listopada 2008. | Arhiva

Klikni za povratak