Vijenac 371

Ples

Ekodoom, Kibbutz Contemporery Dance Company, kor. Rami Be’er

Lepeza emocija

Bez obzira na intenzitet i karakter plesnog izraza, Be’erov koreografski govor uvijek ističe ljepotu plesačkih tijela, ljepotu pojedinih figura i njihovih međusobnih igara

Ekodoom, Kibbutz Contemporery Dance Company, kor. Rami Be’er

Lepeza emocija


slika


Bez obzira na intenzitet i karakter plesnog izraza, Be’erov koreografski govor uvijek ističe ljepotu plesačkih tijela, ljepotu pojedinih figura i njihovih međusobnih igara


Izrael je posljednjih godina postao rasadište ansambala suvremenoga plesa, koji mnogo i često gostuju u inozemstvu. Samim je tim i snažno koreografsko žarište. Proslava šezdesetogodišnjice države Izrael u Zagrebu uveličana je gostovanjem jedne od najpoznatijih trupa, Kibbutz Contemporary Dance Company u Hrvatskom narodnom kazalištu s predstavom Ekodoom Ramija Be’era.

Kibbutz Contemporary Dance Company (KCDC) utemeljila je 1970. godine Yehudit Arnon. Još od dana kada je kao mlada djevojka u Auschwitzu bila prisiljena plesati kako bi preživjela zavjetovala se da će, uspije li preživjeti, život posvetiti plesu. Došavši u Izrael, uspjela je skupinu mladih plesača amatera pretvoriti u jednu od vodećih i međunarodno priznatih izraelskih kompanija suvremenog plesa. KCDC je dobro poznat hrvatskoj publici s nastupa u Zagrebu, Splitu i Svetvinčentu.

KCDC izveo je predstavu Ekodoom Ramija Be’era. On je bio učenik Yehudit Arnon. Od 1980. član je KCDC kao plesač, autor i koreograf, a danas i kao umjetnički ravnatelj. Njegove predstave jasno izražavaju zanimanje za društvena pitanja. On ne teži ispričati nijednu određenu priču, nego gledatelja nastoji potaknuti da se poveže s vlastitim unutarnjim svijetom, a ne svijetom predstave što je gleda ili svijetom koreografa koji ju je načinio. U HNK u Splitu postavio je prije dvije godine uspješnicu Magnum.

Be’er prizorima naglašene dramske ekspresije suprotstavlja poetske lirske prizore. Izazovi i prijetnje suvremenoga vremena uzrokuju dinamičan, dramatičan ples. Bez obzira na intenzitet i karakter plesnog izraza, Be’erov koreografski govor uvijek ističe ljepotu plesačkih tijela, ljepotu pojedinih figura i njihovih međusobnih igara. Prema njegovu shvaćanju, a i ne samo njegovu, ples postoji kako bi gradio mostove među narodima, vjerama i kulturama, a izražava se univerzalnim jezikom, jezikom pokreta. Tim jezikom moguće je razgovarati u čitavom svijetu.

Ekodoom su izveli mladi plesači sa svih strana svijeta. Oni dijele ljubav prema plesu i njime izražavaju čitavu lepezu emocija. Be’er temelji svoju postavu na kombinacijama klasične glazbe, živopisnih kostima i posebnih svjetlosnih efekata. U Ekodoom je majstorski utkao sola, duete, trija i velike grupne formacije.

Plesači predano prate koreografovu viziju i savršeno odgovaraju na brze promjene glazbe i pokreta. Tema je, kao što i naslov govori, o tekućim globalnim problemima i tužnoj budućnosti što očekuje društvo koje ignorira moralnu odgovornost. Brojni i oduševljeni ljubitelji plesne umjetnosti, među kojima je bio i predsjednik Stjepan Mesić, ostali su prikraćeni za tiskani program, a time i za najosnovnije informacije o predstavi i imenima plesača.


Mladen Mordej Vučković

Vijenac 371

371 - 22. svibnja 2008. | Arhiva

Klikni za povratak