Vijenac 369

Glazba

Koncert: Mildreds, ciklus Gola glazba, Centar za kulturu Trešnjevka, Zagreb, 11. travnja 2008.

Ulicom jorgovana

Mildreds su zvučali vrlo angažirano, a vokal Astrid Kuljanić produhovljenije, pa je starim hitovima dodan i premaz nove ugođajnosti. Očito, uživali su i sami glazbenici, što se lako prenijelo na publiku

Koncert: Mildreds, ciklus Gola glazba, Centar za kulturu Trešnjevka, Zagreb, 11. travnja 2008.

Ulicom jorgovana


slika


Mildreds su zvučali vrlo angažirano, a vokal Astrid Kuljanić produhovljenije, pa je starim hitovima dodan i premaz nove ugođajnosti. Očito, uživali su i sami glazbenici, što se lako prenijelo na publiku


»Kako vizualizirati ženu koja nosi ime Mildred? Ona ima uvijek svježe natapiranu frizuru, malo prenaglašenu, ali nikako vulgarnu šminku, odijeva se obično u kostime od tweeda... Što se njenog duha tiče, vrlo je energična, pomalo hiperaktivna u nekim situacijama, sklona religiji i što tradicionalnijem... Kako smo mi jako različiti od gornjeg opisa, šaljivo si nadjenusmo ovo krasno ime«, predstavljaju se inverznim portretom članovi Mildredsa, svojevrsne hrvatsko-slovenske supergrupe predvođene poznatim ritam dvojcem Kruno Levačić – Žiga Golob (ex-Matija Dedić Trio, Transhistria Ensamble Tamare Obrovac...).

Nastup Mildredsa, treći u sklopu vrlo zanimljiva novog ciklusa koncerata pod naslovom Gola glazba, koji je pripremio zagrebački Centar za kulturu Trešnjevka, bio je posve u skladu s onim što je ciklus i najavio – »predstavljanje nekih od najzanimljivijih grupa kreativne glazbene scene u savršenom prostoru koji nudi potpun doživljaj i mogućnost prisne komunikacije umjetnika i publike«.

U slučaju Mildredsa zaista je riječ o zanimljivu sastavu, gdje je »savršena ritam-sekcija« nadopunjena odličnim gitaristom Urošem Rakovcem, udaraljkašem Blažom Celarecom i riječkom vokalisticom sa zagrebačkom adresom, Astrid Kuljanić (ex-Putokazi, Šajeta).

Ono što smo mogli čuti ove večeri sastojalo se uglavnom od skladbi s debitantskog albuma skupine, Brisači prašine, zbirke obrada, pretežito domaćih, evergreena. Već uvodna, Ulica jorgovana, pokazala je forte sastava – jednostavno, izvorno i nepreuzetno iščitavanje starih hitova, u kojem glavnu ulogu igra novi elegantan i muzikalan aranžman, a inventivni vokal nenametljivo podcrtava ljepotu originalnog duha kompozicije. I u ostatku repertoara glazbenici su se, doduše u skučenu rasponu romantike, poigravali stilovima, ritmovima i raspoloženjima, dok je posebno plijenilo smjenjivanje aranžirana i improvizirana sviranja. Zvižduk u 8 izveden je kao swing, Golubovi kao reggae, a Kud plovi ovaj brod u country-bluegrass-verziji s dozom kempa, koji je bio prisutan u mnogim skladbama – funky Čokoladi Idola te posebno Volim te budalo mala i Zagrljeni (lijepo ih je bilo čuti u dobroj intonaciji).

Za razliku od studijske verzije, Mildreds su te večeri zazvučali vrlo angažirano, a vokal Astrid Kuljanić produhovljenije, pa je starim hitovima dodan i premaz nove ugođajnosti. Očito, uživali su i sami glazbenici, što se lako prenijelo na publiku, a iza svega osjetila se golema izvođačka snaga, posve suspregnuta ne bi li se zadržala jednostavnost i ljepota zvuka donesena na posve nov način.

Ciklusom Gola glazba zagrebačka je koncertna scena dobila prostor u kojem je moguće uživati uz kvalitetnu glazbu različitih stilova, bez dima i buke, sjedeći i po vrlo popularnoj cijeni. Ukoliko je to ono što volite, ne propustite sljedeće zanimljive koncerte – Suzana Horvat (9. svibnja) i Atanasovski-Golob-Levačić Trio (30. svibnja).


Velimir Cindrić

Vijenac 369

369 - 24. travnja 2008. | Arhiva

Klikni za povratak