Vijenac 369

Fotografija

U FOKUSU

Europska fotografija u Italiji

U FOKUSU

Europska fotografija u Italiji

slika


Reggio Emilia Treći put 30. travnja započet će Festival europske fotografije u talijanskom gradu Reggio Emiliji, ovaj put posvećen taktilnoj dimenziji fotografije. Koliko kontroverzno zvuči sadržaj teme, toliko zvuči i njezin naziv Umano troppo umano, koji će objediniti različite koncepte poimanja tijela, istraživana na mnoge radikalne načine. U okviru festivala bit će organizirano mnogo različitih izložbi, od kojih su najvažnije samostalne Raoula Hausmanna, Wolsa, Paola Giolia, Jorgea Moldera, Pierrea et Gillesa, kao i četiri specijalne izložbe zasnovane na novim pristupima fotografiji; Erwina Olafa, Ann-Sofi Sidén, Antoinea D’Agata i Anete Grzeszykowske, a tu su još izložba Bettine Rheims i retrospektiva Edwarda Steichena te kolektivna izložba Atlante italiano 007. U završnici programa bit će izloženo trideset nagrađenih fotografija, a tijekom festivala, koji traje do 8. lipnja, održavat će se mnoga predavanja i fotografske radionice.

Ulickana umjetna priča

slika


London Alex Prager u Michael Hoppen Gallery izlaže dva svoja ciklusa, The Big Valley i vrlo uspješnu seriju Polyester. Koloristički zasićeni portreti umjetnica iz Los Angelesa koje su pozirale za te fotografije podsjećaju na ženske likove iz Hitchcockovih filmova. Ispolirane do umjetne perfekcije, u sintetičkim vlasuljama i retrokostimima stvaraju napetost na fotografiji, koju autorica pojačava izborom neobičnih kutova, što sve zajedno stvara jak dojam neočekivanog. Na taj način gledatelji su pretvoreni u voajere krhkih junakinja kojima se nešto dogodilo ili će se dogoditi, na fotografijama koje otvoreno sugeriraju priču, dok svi mogući komentari američke autorice, o ženskosti, ljepoti, prirodnosti, društvenim ulogama ostaju neizgovoreni i prepušteni promatraču. Izložba je otvorena do 7. lipnja.

Živjela različitost

slika


Zagreb Za izložbu Libertas u galeriji Prsten u Domu hrvatskih likovnih umjetnika Antun Maračić odabrao je radove devetnaest autora koji nadilaze lokalne okvire, ali, bilo da djeluju u metropoli, inozemstvu ili Dubrovniku, bitno pripadaju Dubrovniku. Između slikara i performera našli su se tu i brojni fotografi poput Mare Bratoš, Marka Ercegovića, Ane Opalić ili oni koji su se izrazili fotografski poput slikarice Ane Požar Piplica ili Joška Baće. Riječ je o izboru već izlaganih djela, koji najsnažnije obilježavaju autore; poput krajolika Ane Opalić koja fotografira nekad minirana područja iz dubrovačke okolice, slučajnih i začaranih ljudi Marka Ercegovića, priče o paru uz more u Klarinu koljenu Mare Bratoš. Ana Požar Piplica spaja ljudski profil i pejzaž s nedvojbenom aluzijom na renesansnu maniru koristeći se čak i platnom kao podlogom otisnutih fotografija, dok Joško Baće na dvometarskim fotografijama svoje obitelji stvara vizualne nadomjestke stvarnih osoba. Izložba je otvorena do 27. travnja.

Marotti i Dedić

slika


Zagreb Neobično dosjetljiv i skladan spoj fotografa i pjesnika; Luke Marrotija i Arsena Dedića u obliku izložbe Ko ovo more platit ostvaren je u galeriji Croartphoto club. Stihovi Arsena Dedića ne nalaze se naime uz fotografije, nego su napisani na samim fotografijama, dopunjujući ih kao duhovito-nostalgični grafiti na fasadama koji nam postaju sve intimniji koliko češće kraj njih prolazimo ili kao samo naši zapisi na marginama nebrojeno puta iščitanih knjiga. Zbog brojnih sličnosti pjesnika i fotografa gotovo da možemo reći da je riječ o dnevniku povrh dnevnika. I jedan i drugi autor traže intimnost u detalju preostalu iz prošlih vremena, koji vrlo osobno govore o ljudima povezanima sa snimljenim, napisanim. Izložba traje do 8. svibnja.

Dina Ivan

Vijenac 369

369 - 24. travnja 2008. | Arhiva

Klikni za povratak