Vijenac 367

Multimedija

TV: Celebrity Big Brother, RTL

Zvijezde nepostojećeg sjaja

Čime su to dvojica ispraznih i iritantnih stilista, pjevač ugasle karijere, neduhovita samozvana komičarka, manekenka u usponu i minorni TV-voditelj zaslužili da svake večeri u udarnom terminu pratimo njihova prenemaganja i licemjerna međusobna ogovaranja?

TV: Celebrity Big Brother, RTL

Zvijezde nepostojećeg sjaja


slika


Čime su to dvojica ispraznih i iritantnih stilista, pjevač ugasle karijere, neduhovita samozvana komičarka, manekenka u usponu i minorni TV-voditelj zaslužili da svake večeri u udarnom terminu pratimo njihova prenemaganja i licemjerna međusobna ogovaranja?


Činjenica da je RTL zbog neočekivano niske gledanosti prije predviđena roka ukinuo reality show Celebrity Big Brother ulijeva optimizam i vraća nadu svim nevoljnicima pred malim ekranima koji se s nostalgijom sjećaju bolje televizijske prošlosti, svim gledateljskim nomadima (onima, naime, koji se svake večeri neprestano sele s programa na program u očajničkoj potrazi za iole smislenijim i suvislijim TV-sadržajima) te svima koji su poput potpisnika ovih redaka vjerovali da će devet mjeseci godišnje biti pošteđeni parade ignorancije, neinteligencije, gluposti i kiča iz montažne kuće u zagrebačkoj Dubravi. Vjerujući da je stupanj debiliteta među tuzemnim televizijskim publikumom dosegnuo toliku razinu da mu se može podmetnuti uistinu koješta, RTL-ovi su urednici zaključili da kreiranje freak showa s većinom neopisivo taštim, egoističnim i narcisoidnim protagonistima mahom prispjelim iz ordinacije doktora Glumičića znači igru na sigurno te jamči visoku gledanost i samim tim obilnu porciju marketinškoga kolača oko kojega se posljednjih tjedana vodi bespoštedni rat navodno do istrebljenja, odnosno do kapitulacije i odlaska s domaćega tržišta jedne od triju televizija s nacionalnom koncesijom.

»Po čemu je to Paris Hilton poznata osim po svojoj nevažnosti?«, javno se prije nekih godinu i pol zapitao Clint Eastwood, precizno ukazujući na možda ključni problem medijski kreirane i posredovane slike današnjega svijeta, globalnog sela u kojem se u pokušajima ostvarivanja što veće gledanosti i čitanosti, odnosno zadovoljavanja voajerskih strasti i potreba za bijegom potrošača od čemerne svakodnevice (pri čemu se sva nova lica troše iznimnom brzinom), zvijezdama i celebrityjima proglašavaju kojekakvi opskurni tragači za vorholovskih petnaest minuta slave, dokone kućanice, starlete iz trećerazrednih sapunica, mediokriteti znani tek po burnu razvodu te (Arsenu hvala) »očajni pjevači koji imaju odličan rad nogu«. RTL (Reality Televizija Luksemburg) se u tom smislu osobito potrudio, BB kuću uz pokoju časnu iznimku poput neobično elokventne, duhovite i autoironiji sklone Salome te gdjekad odveć jezičave Danijele Dvornik, prisiljene sudjelovanjem u realityju popunjavati kućni proračun, napučivši nevjerojatno egoističnim i narcisoidnim tipovima opsjednutima vlastitim odrazom u zrcalu i međusobnim uspoređivanjem silikonskih implantata. Uistinu, čime su to dvojica ispraznih i iritantnih stilista, pjevač ugasle karijere, neduhovita samozvana komičarka, manekenka u usponu i minorni TV-voditelj zaslužili da svake večeri u udarnom terminu pratimo njihova prenemaganja i licemjerna međusobna ogovaranja?

Odgovor na to pitanje zna samo vjetar, koji je Celebrity Big Borther srećom nemilosrdno otpuhao iz etera.


Josip Grozdanić

Vijenac 367

367 - 27. ožujka 2008. | Arhiva

Klikni za povratak