Vijenac 367

Fotografija

U FOKUSU

Savršena kompozicija praznine

U FOKUSU

Savršena kompozicija praznine


slika


Zagreb Kuća u dvanaest slika, naziv je najnovije izložbe Damira Fabijanića izložene u Galeriji Badrov. Zid i dio stolca ili otvoren prozor i dio zida, dio drveta ispod dijela prozora – detalji u savršenoj kompoziciji i snimljeni na savršenoj udaljenosti promatrača koji nije ni preblizu ni predaleko postaju ono što jesu. Predmeti snimljeni u svojim dijelovima koji zajedno čine novu kompoziciju, novi predmet gledanja, novi svijet, bez ljudi, mirisa, okusa – postaju tišina i neka nova dimenzija jednostavna postojanja svedena na svoju srž. Samodostatnost Fabijanićevih prizora jednaka je bez obzira o kojem se povećanju radilo, ali on opet bira srednji način, radeći ni prevelike ni premale fotografije, sa crnim rubom koji označava da je prikazano jednako viđenom, postojećem. Izložba ostaje otvorena do 5. travnja.


Život slučajno u Kini


slika


Rovinj U okviru fotofestivala Rovinj 2008 Rovingo u Photo Art Gallery Batana, izložene su fotografije Zeng Yia, fotografa, kustosa, direktora Muzeja pri Koledžu za umjetnost, predsjednika Fotografske asocijacije Jinan, ravnatelja Istočne galerije moderne umjetnosti, dobitnika Kulturne nagrade Azije koju dodjeljuje UNESCO, autora nekoliko fotografskih knjiga. Šezdeset crno-bijelih i fotografija u boji kroz socijalnu prizmu prikazuju kineski život u dinamičnom ritmu i u svoj raznolikoj i ganutljivoj ljudskosti bilo da je riječ o bučnim tržnicama, ekspresivnim portretima pojačanim u igri svjetla ili pak u intimnom kadru uhvaćenih trenutaka nečijeg uobičajenoga dnevnog djelovanja. Izložba ostaje otvorena do 2. travnja.


Očuvani svjetovi ljudskosti


slika


Berlin U Camera Work Gallery u Berlinu mlada francuska fotografkinja Caroline Halley des Fontaines izložila je ciklus koji je stvarala šest godina na različitim putovanjima na kojima je tražila svjetove koji su ostali očuvani od najezde uniformnog i modernog. Prizori iz Kambodže, Egipta, Indije, Afganistana, Tibeta govore upravo o onome što je ostalo izgubljeno na putu do točke na kojoj se suvremena civilizacija sada nalazi. Umjetničini krajolici govore o mogućoj suradnji čovjeka i prirode, a njezini jasni portreti zalaze duboko u univerzalnu ljudskost, kao kada jako dugo gledamo osobi u oči i ne vidimo više ni oči određene osobe, ni njezinu dušu, nego sve duše ovoga svijeta. Izložba je otvorena do 19. travnja, i popraćena je istoimenom knjigom fotografija.


Maske djece ili odraslih


slika


New York Njemačka fotografkinja srednje generacije Nicola Müller izložila je u Deutsches Hausu Njujorškoga sveučilišta vrlo neobične portrete. Fotografije naime prikazuju djecu s krinkama koje im pokrivaju pola lica, nastavljajući se prirodno na njihova lica, a ujedno ga izobličavajući na način da ga čine i odraslima. Tako nastaje kontrast prirodnoga dječjeg i maske odraslih, koji jasno nameće naraciju. Čini se da djeca čekaju, a nose i tajnu ispod maske. Ona može biti tajna znanja svijeta. Izložba ostaje otvorena do 5. travnja.


Dina Ivan

Vijenac 367

367 - 27. ožujka 2008. | Arhiva

Klikni za povratak