Vijenac 367

Glazba

GLAZBOSKOP

Recital Katarine Krpan

GLAZBOSKOP

Recital Katarine Krpan

Pijanistički recital, koji je bio odgođen u studenome prošle godine, Katarina Krpan priredit će u subotu, 29. ožujka u Hrvatskome glazbenome zavodu. Riječ je o koncertu u okviru ciklusa Pianofortissimo Koncertne poslovnice Artagent. Na programu će biti skladbe Franza Schuberta, Johannesa Brahmsa, Krešimira Seletkovića i Frédérica Chopina.

Porin u Lisinskome

Gudački kvartet Porin održat će četvrti koncert ove sezone u ciklusu u Maloj dvorani Lisinski, a bit će to u utorak, 1. travnja. Ovaj put uz njih će nastupiti kao gost klarinetist Domagoj Pavlović, koji će sudjelovati u izvedbi Kvinteta za klarinet i gudački kvartet Jeana Françaixa. Osim toga program će činiti Šesti gudački kvartet Borisa Papandopula i Gudački kvartet op. 11 Samuela Barbera.

Južnoamerički orkestar

U okviru ciklusa Lisinski subotom u subotu, 5. trav-nja, Zagreb će prvi put posjetiti Simfonijski orkestar grada Caracasa. Pod ravnanjem Davida Del Pina Klingea te uz sudjelovanje solistice za glasovirom Ragne Schirmer, izvest će skladbe Luisa Advisa, Bele Bartóka i Georgea Gershwina.

Izvedba Malecove Epistole

Djela hrvatskoga skladatelja Ive Maleca nisu često prisutna na domaćim repertoarima, pa je posebno vrijedno da će njegovu Epistolu, kantatu za soliste, zbor i orkestar, u Majstorskome ciklusu izvesti Simfonijski orkestar HRT-a i Zbor Češke filharmonije iz Brna u četvrtak, 10. travnja, u KD Vatroslava Lisinskoga. Solisti će biti Claudia Barainsky, sopran, i Robin Leggate, tenor. Pod ravnanjem Nikše Bareze na programu će biti i Beethovenova 2. simfonija.

Mirta Špoljarić

Ukleti Katalonac

Redatelj Calixto Bieito krenuo je u svom uprizorenju Wagnerova Ukletog Holandeza u Državnoj operi u Stuttgartu od društvenog fenomena 21. stoljeća i vlastitog iskustva: jednom je zbog odgođena leta proveo cijeli dan u zračnoj luci među masom putnika. Osjećao se kao ukleti Katalonac, izgubljen i anoniman poslovni čovjek. Operni mit sveo je na obične ljude i njihove slabosti. Holandez je izgubljena duša koja treba nekoga da ga vodi. Senta je kći biznismena koji je zlostavlja pa u udaji za Holandeza vidi izlaz. Njezin zaručnik Erik (ovdje se zove Georg, kao u izvornoj verziji partiture iz 1841. što je koristi dirigent Enrique Mazzola) pripadnik je suprotnoga svijeta neuspješnih konzervativnih moralista.

Na osobnom planu Bieito propituje psihološki i emotivno defektne likove – izopačenoga Kormilara sadističkoga Dalanda, izgubljenoga Holandeza, promašenoga Georga i od straha izbezumljenu, neurotičnu Sentu. Na društvenom planu promatramo bešćutni poslovni svijet (mornari), svijet ispraznih kućanica (predilje), svijet koji gomilanjem otpada guši samoga sebe te, unatoč obilju i luksuzu, duhovno živi u blatu. Predstava je fascinantna, pravi Musiktheater, scenski dinamično kazalište koje djeluje i odašilje poruke snagom prikazanog.

Kineski bariton Yalun Zhang u naslovnoj ulozi i korejski bas Attila Jun kao Daland atraktivne su solističke snage Štutgartske opere. Sentu, ulogu kojom se u posljednje vrijeme afirmirala u vodećim svjetskim opernim kućama, pjevala je zagrebačka Izolda iz 2005, njemačka sopranistica Barbara Schneider-Hofstetter. Prekrasnim glasom zdušno je tumačila Sentin bezizlaz iz nesreće.

Marko Špehar u Don Giovanniju

Bas Marko Špehar od prošle je sezone solist Državne opere u Stuttgartu. Rođen u Požegi, studirao je pjevanje kod Dunje Vejzović u Stuttgartu. Istaknuo se ulogama Liječnika u Pelleasu i Melisandi, Osmina u Zaidi i Masetta u Don Giovanniju. Kao Masetto nastupa u četiri ovosezonske izvedbe Don Giovannija u Zagrebačkoj operi.

Davor Schopf

Vijenac 367

367 - 27. ožujka 2008. | Arhiva

Klikni za povratak