Vijenac 366

Matica hrvatska, Naslovnica

Komunikološka škola Matice hrvatske, Dubrovnik, 3 – 12. ožujka 2008.

Nova stranica Matice hrvatske

Komunikološka škola Matice hrvatske, Dubrovnik, 3 – 12. ožujka 2008.

Nova stranica Matice hrvatske


slika


Prosječan hrvatski građanin sve manje vjeruje medijima. Profesionalni standardi sve su niži. Komercijalizacija medija uništava kvalitetno novinarsko stvaralaštvo. Tržište postaje zagušeno jeftinim i neprovjerenim informacijama. Snimke s mobilnih telefona postaju cjenjenije od novinarskih tekstova. Senzacionalizam trajno ugrožava istraživačko novinarstvo. Jesu li novine postale običan proizvod, a novinari operateri? Je li to budućnost hrvatskih medija?

Potaknuta trenutačnom situacijom u hrvatskom novinarstvu Matica hrvatska odlučila je ponuditi novi pristup u edukaciji mladih novinara. U proteklih deset dana u Dubrovniku je održana prva Komunikološka škola. Zahvaljujući suradnji s Centrom za mediteranske studije Sveučilišta u Zagrebu i Sveučilištem u Pamploni jednom godišnje Matica će perspektivnim studentima komunikologije i novinarstva omogućiti jedinstveno stručno usavršavanje na području medija.

Novi etički izazovi u medijima, sloboda izražavanja i nadasve kvaliteta medijskoga proizvoda trajne su vrijednosti prepoznate kao platforma na kojoj treba graditi hrvatsko novinarstvo. »Matica se odlučila za poticanje stalna obrazovanja mladih i perspektivnih kadrova vjerujući u presudnu važnost medija u Hrvatskoj«, istaknuo je Zorislav Lukić, glavni tajnik Matice hrvatske.

Prva po redu Komunikološka škola Matice hrvatske započela je s radom u Dubrovniku 3. ožujka, a trajala je ukupno deset dana. Kako je priopćeno na predstavljanju projekta, Školi je svrha da postane okupljalište najuglednijih svjetskih medijskih lidera. Izvršni odbor Odjela za medije Matice hrvatske (Zorislav Lukić, Branko Lovrić, Igor Kanižaj, Božo Skoko, Domagoj Bebić i Branko Hebrang) za prvu generaciju Komunikološke škole odabrao je dvanaest najperspektivnijih studenata završnih godina Studija novinarstva Fakulteta političkih znanosti i Studija komunikologije Hrvatskih studija.

Već se u programu rada Komunikološke škole mogao prepoznati inovativan pristup, koji obilježava zahtjevan i intenzivan rad s vrhunskim stručnjacima u malim skupinama. Tomu u prilog govori podatak da je sudjelovalo dvostruko više predavača nego samih studenata.

Iznimno zahtjevan program Komunikološke škole podijeljen je na osam modula, a pokrio je sva relevantna područja koja medijski stručnjak treba poznavati. Budućim sudionicima medijske scene omogućeno je da putem Komunikološke škole, osim znanja o afirmativnom pristupu medijima steknu i relevantna znanja o kvaliteti i etici medija, komunikacijskim vještinama, načinima lobiranja, o upravljanju medijima te medijskoj pismenosti i općenito o medijima u hrvatskom društvu. Uz medijsko obrazovanje polaznicima je predstavljen i širok spektar znanja iz umjetnosti i hrvatske kulture, po čemu se taj program razlikuje od većine ostalih hrvatskih stručno novinarskih škola.

Iako se program uglavnom financira sredstvima Matice hrvatske, u drugoj generaciji Komunikološke škole organizacijski odbor očekuje potporu i suradnju relevantnih društvenih ustanova, koje su već sada pokazale veliko zanimanje za sudjelovanje.


Ivan Pakozdi

Vijenac 366

366 - 13. ožujka 2008. | Arhiva

Klikni za povratak