Vijenac 366

Glazba

GLAZBOSKOP

Nastup Vladimira Krpana

GLAZBOSKOP

Nastup Vladimira Krpana


Zagrebačka filharmonija ugostit će 14. ožujka belgijskoga dirigenta Ivana Meylemansa i pijanista Vladimira Krpana, koji će tom prigodom u KD Vatroslava Lisinskoga izvesti Peti klavirski koncert u Es-duru Ludwiga van Beethovena, s kojim se druži već dugi niz godina. Pored toga, na programu će biti Koncert za orkestar Béle Bartóka i Na lijepoj smeđoj Rajni Silvija Foretića.


Praizvedba Anđelka Klobučara


Ovogodišnja manifestacija Pasionska baština bit će obogaćena brojnim glazbenim događanjima, među kojima treba izdvojiti praizvedbu novoga djela Anđekla Klobučara. Riječ je o djelu Krist na križu, koje će 17. ožujka u Staroj gradskoj vijećnici praizvesti Gudački kvartet Sebastian i mezzosopranistica Kristina Beck Kukavčić.


Večer hrvatske glazbe


Hrvatsko društvo skladatelja priredit će koncert nazvan Baština, kojim će obilježiti obljetnice hrvatskih skladatelja Franje Dugana, Antuna Dobronića i Krste Odaka. Koncert će biti održan 20. ožujka u Preporodnoj dvorani palače Narodnoga doma, a nastupit će Gudački kvartet Porin, Solisti Sv. Marka pod umjetničkim vodstvom Tomislava Fačinija te violinist Ivan Novinc i pijanist Srđan Filip Čaldarović.


Švedska barokna glazba


Najvažnijega švedskog baroknog skladatelja Johanna Helmicha Romana njegovi sunarodnjaci i danas nazivaju ocem švedske glazbe i švedskim Händelom. Romanovu glazbu Hrvatski će barokni ansambl predstaviti usporedo s djelima njegova uzora Händela, na koncertu 27. ožujka u Hrvatskome glazbenome zavodu. Uz solistice Ivanu Kladarin, sopran, i Lauru Vadjon, violina, publika će se ponovno susresti s finskim čembalistom i dirigentom Aapom Häkkinenom.


Mirta Špoljarić


Carmen kao klaun


jemački dramski redatelj Sebastian Nübling prvi se put okušao u operi s Bizetovom Carmen u Državnoj operi u Stuttgartu. Ponudio je osebujno viđenje te na najrazličitije načine sagledavane priče, snažno i zanimljivo. U prvome mu je planu lik Don Josea, bivšega vojnika koji samuje u svom stanu sa simptomom posttraumatskoga stresnog poremećaja. Jesu li njegova ljubav prema Carmen i opsjednutost njome, postavljene na osnovi arhetipskog odnosa muškarca i žene, bile stvarne ili postoje samo u njegovoj mašti, otvoreno je pitanje. Stvarna žena u njegovu životu je Micaela, koja mu nastoji pomoći, ali on je za nju nedostupan.

Carmen u atraktivnom tumačenju izraelske mezzosopranistice Rinat Shaham oličenje je zavodljivosti, koja funkcionira ovisno o Don Joseovu raspoloženju. Kada poželi da je nema, ona umre, a zatim se diže i nastavlja dalje. Njezine prijatelje krijumčare doživljava kao klaunovsku družinu, pa Carmen u poznatom kvintetu ima klaunovski nos.

Iako je redatelj dodao lik malog zelenog Surplusa, odnosno Don Joseova drugog, mračnog ja, samo je po sebi razumljivo da nijedan takt partiture nije kraćen. Tenor Will Hartmann glumački je i pjevački odlično ostvario depresivnog i emotivno praznog Josea. Izvrsna Micaela sopranistice Catrione Smith imala je najvažniju zadaću u 4. činu, gdje se taj lik inače uopće ne pojavljuje, u zaljubljeno-majčinskoj brizi za izgubljenoga, propalog muškarca njezina života.

Dirigent Olaf Henzold suvereno je vodio izvedbu koja je, unatoč univerzalnosti teške psihološke teme toga zatvorenoga scenskog svijeta, imala i francuske glazbene profinjenosti i španjolskog temperamenta.


Dubravka Šeparović-Mušović u Saarbrückenu


Zagrebačka mezzosopranistica Dubravka Šeparović-Mušović tijekom ožujka i travnja pjeva glavnu ulogu Judith u novoj produkciji Dvorca Modrobradog Bele Bartoka u Operi Državnog kazališta u Saarbrückenu, koje je članica treću sezonu, dakako, na mađarskom jeziku. Partner joj je Olafur Sigurdarsson.


Davor Schopf

Vijenac 366

366 - 13. ožujka 2008. | Arhiva

Klikni za povratak