Vijenac 365

Glazba

CD KLASIKA: HGZ – ISCM, HGZ, 2007.

Žar koji veseli

CD KLASIKA: HGZ – ISCM, HGZ, 2007.

Žar koji veseli


slika


Pomalo je paradoksalno da se, u moru neinventivnih dizajnerskih rješenja u hrvatskoj diskografiji, glazbeno i muzikološki iznimno kvalitetno osmišljeno izdanje snimke koncerta održana u povodu osamdesete godišnjice osnivanja jugoslavenskoga, odnosno hrvatskog ogranka Međunarodnog društva za suvremenu glazbu (ISCM) ističe ponajprije izostankom vizualnog identiteta. Njegova je bjelina doduše usko povezana sa situacijom tabula rasa začetaka moderne hrvatske glazbe, ali je unatoč učenosti koncepta i inteligentnu kombiniranju svjetske i hrvatske glazbe tržišno teško shvatljivo lansiranje CD-a koji se ničim ne trudi privući potencijalnoga kupca. A – da neatraktivnosti ostanemo dosljedni i naslovljavanjem proizvoda – album HGZ – ISCM to zaslužuje, potvrđuje ne samo znalački izbor vokalne lirike Dragana Plamenca i Arnolda Schönberga te komorne glazbe Antona Weberna i Josipa Štolcera Slavenskog nego i nesvakidašnja zanimljivost i sadržajnost popratnih tekstova ovitka CD-a, bilo da je riječ o prepjevima Seada Muhamedagića, citatima historijskih dokumenata ili tekstova Marcela Bačića i Eve Sedak. Slavenskom se svojom možda najzanimljivijom skladbom, Prvim gudačkim kvartetom, uspjelo afirmirati na festivalu u Donaueschingenu, premda je daleko od Webernovih Pet komada za gudački kvartet. No simptomatično je da su negativne zagrebačke kritike Triju pjesama Charlesa Baudelairea, stidljiva ekvivalenta Schönbergovih uglazbljenja Knjige visećih vrtova modernističkoga pjesničkoga maga Stefana Georgea, mladoga Dragana Plamenca jednom zauvijek obeshrabrile od bavljenja kompozicijom kojoj bi – tko zna? – možda dao jednako vrijedan prinos kao i poslije muzikologiji. Tješi nas da glazbenici mlađe generacije koji ove skladbe izvode na CD-u nisu nimalo obeshrabreni: mezzosopranistica Martina Gojčeta-Silić i pijanistica Eva Kirchmayer-Bilić to čine i s pripadnim samopouzdanjem, a tadašnji studenti Muzičke akademije u nastavnoj formaciji gudačkoga kvarteta u klasi Mladena Sedaka ulažu posebice velik trud u interpretacijski izrazito zahtjevnoj skladbi Slavenskog. Njihov žar svakako veseli.


Ivan Ćurković

Vijenac 365

365 - 28. veljače 2008. | Arhiva

Klikni za povratak