Vijenac 365

Film

VIDEOVODIČ

Slikarsko platno

Patton, 170 min, SAD, 1970, Continental

VIDEOVODIČ


Slikarsko platno


slika


Patton, 170 min, SAD, 1970, Continental

Ekranizacija Franklina J. Schaf-fnera o ekstravagantnom karizmatiku, vojskovođi i generalu Georgeu Pattonu – strogo discipliniranu, neumornu strategu, nediplomatskom eks-centriku, arogantnom, taštom i gotovo manično kompleksnom, potvrdio je sedam od ukupno deset nominacija za Oscara i svakako je ponajbolji biografski ratni film ikad snimljen. Uredna Schaffnerova režija, nalik velikome slikarskome platnu ispunjenu detaljnim prizorima bitki, a bez intimnih digresivnih izdvajanja, Patton je ep o vojnoj etici, autentičan i sugestivan, nikad prenakićen ili pretjeran u bilo kojem smislu. U naslovnoj ulozi nastupa moćni, izvrsni George C. Scott, u vrhunskoj izvedbi svoje duge impresivne karijere.


Intimističko i globalno


slika


Veliko srce (A Mighty Heart), 108 min, SAD / Velika Britanija, 2007, Blitz

Pseudodokumentarističku dramu o ubojstvu novinara »Wall Street Journala« Daniela Pearla 2002. od strane islamističkih ekstremista u Karachiju u Pakistanu redatelj, vrstan dokumentarist Michael Winterbottom, priča u stoički nepolitičnom tonu, kamerom iz ruke i objektivno direktno, nikad senzacionalistički, promatrajući je kao tragičnu ljudsku sudbinu, pri čemu je – poručuje, u današnjemu nemirnom svijetu nemoguće odvojiti osobno, intimističko od globalnih svjetskih zbivanja. Stvara tako nelagodan i napet, iako je ishod zbivanja unaprijed poznat, film gotovo trilerske dinamike. Pritom je njegovo središte svakako supruga ubijena novinara Mariane Pearl, po čijim je memoarima Veliko srce i snimljeno, a u odmjerenoj, sugestivnoj ulozi Angeline Jolie.


Snijeg i autizam


slika


Ledeno ubojstvo (Snow Cake), 112 min, Velika Britanija / Kanada, 2006, Continental

Snimljen u manje od mjesec dana, Snježni kolač (iz nepoznatih razloga od strane distributera preveden kao Ledeno ubojstvo) Marca Evansa prepun je neobičnih likova, začudnih situacija i egoyanskog mentalno-fizičkoga pejzaža; mali indie-uradak pomalo melankolične atmosfere, no pozitivne vibre, u kojem Sigourney Weaver glumi jednu od oskarovskih uloga – autističnu osobu. No iako bi upravo ta činjenica trebala pridonijeti atraktivnosti naslova, fina tehnička preciznost izvedbe Weaverove njezin lik ipak ne čini karakterom te prava zvijezda filma ostaje uvijek izvrstan Alan Rickman, u senzualnoj low-key izvedbi.


Karikaturalni vodvilj


slika


Život nije pošten (Life Stinks), 92 min, SAD, 1991, Continental

Nakon trademarkovskih subverzija poznatih filmskih žanrova (Producenti, Mladi Frankenstein) Mel Brooks okušao se i u svojevrsnoj izvornoj priči, nadahnutoj klasikom iz 1939. godine – Sullivanovim putovanjima Prestona Sturgesa. Vedra vulgarnost i vodviljska karikaturalnost, toliko tipično brukovske, u Život nije pošten ipak su ponešto ublažene u korist promišljenije zajedljivosti, a svrha prezentacije ozbiljne socijalne satire umanjila je i redatelju omiljene slapstick-gegove. Ipak, odmak od uobičajenoga Brookova stilskog izričaja (iako prepoznatljivo zadržava autorstvo u svojstvu redatelja, suscenarista, producenta i glavnoga glumca), filmu nije pridodao na vrijednosti te, u cjelini gledano, ostaje nedostatan, neuvjerljiv i, u konačnici, nerazvijen, već i zbog sama izbora u startu ne baš smiješne teme: beskućništva, siromaštva, gladi i života na ulici.


Katarina Marić

Vijenac 365

365 - 28. veljače 2008. | Arhiva

Klikni za povratak