Vijenac 365

Glazba

GLAZBOSKOP

Goto Midori u Lisinskome

GLAZBOSKOP

Goto Midori u Lisinskome


slika


Istaknuta violinistica svjetskoga glasa Goto Midori nastupit će u Zagrebu 1. ožujka u KD Vatroslava Lisinskoga. Koncert, organiziran u okviru ciklusa Lisinski subotom, priredit će uz klavirsku pratnju Charlesa Abramovicha. Violinističke skladbe D. Šostakoviča i C. Ph. E. Bacha interpretirat će Goto Midori, dok će zajedno izvesti dvije sonate za violinu i glasovir L. van Beethovena (op. 47 br. 9) i A. Schnittkea (br. 1).


Danci u Zagrebu


slika


Osnovan 1925, Danski nacionalni simfonijski orkestar najstariji je radijski orkestar na svijetu. Od 2004. umjetnički voditelj orkestra je Thomas Dausgaard, pod čijm je vodstvom orkestar znatno povećao broj inozemnih gostovanja. Orkestar je prije nekoliko godina gostovao u Zagrebu, a sada se opet vraća 3. ožujka, kada će nastupiti u KD Vatroslava Lisinskoga, u okviru ciklusa Svijet glazbe. Izvest će Concerto in Pieces P. Rudersa i Simfonijske plesove op. 45 S. Rahmanjinova, dok će im se pri interpretaciji Ibertova Koncerta za flautu i orkestar pridružiti Ulla Miilmann Jorgensen, prva flautistica.


U spomen na Oliviera Messiaena


slika


Ove godine glazbeni svijet obilježava stotinu godina od rođenja Oliviera Messiaena (1908– 1992), francuskoga skladatelja i orguljaša, koji je izrazito promišljenom skladateljskom teorijom te dubokom duhovnošću i religioznošću na poseban i doista neponovljiv način obilježio glazbu 20. stoljeća. Dio Messiaenove umjetnosti moći će čuti i zagrebačka publika 6. ožujka u Dvorani Lisinski, na koncertu Simfonijskoga orkestra i zbora HRT-a, koji će izvesti Tri male liturgije o prisutnosti Božjoj. Pod ravnanjem Tončija Bilića te uz soliste Idu Gamulin za glasovirom, sopranisticu Ivanu Kladarin i baritona Miljenka Turka, na programu će biti također Credo za glasovir, zbor i orkestar A. Pärta i Messe de requiem, op. 48 G. Fauréa.


Mirta Špoljarić


Macbeth u Ulmu


slika


Kazalište u Ulmu manjega je značenja, ali zato kvaliteta predstava nije manja nego u velikim njemačkim opernim kućama. Nedavno postavljen Verdijev Macbeth pod ravnanjem Gordiana Teupkea, solidne je profesionalne razine. Redatelj Matthias Kaiser postavio ga je kao dinamično kazališno djelo. Pristup mu je klasičan, ali znalačka uporaba scenske tehnike i mogućnosti podizanja i spuštanja velike pozornice u nekoliko razina daju predstavi suvremen izgled, dok od scenskih izvođača traže velik angažman. Do punog izražaja došla je glavna postavka te opere koja se dubinski bavi ljudskim slabostima i željom za vlašću bez obzira na cijenu. U tome kolopletu ubojstava ludilo Lady Macbeth od početka je naznačeno njezinom fiksiranošću na lutku, što podcrtava infantilnost kao antipod demonizmu.

U predstavi važnu ulogu imaju vještice. Članicama zbora pridruženi su travestirani baletni plesači u koreografiji modernoga stila Andrisa Plucisa. Naslovnu ulogu pjeva korejski bariton Kwang-Keun Lee, koji je u Zagrebu 2004. nastupio na premijeri Verdijeva Don Carlosa u ulozi markiza Pose. On se razvio u vrsna verdijevskog baritona sočna tona i fraze koji zdušno i s uvjerenjem tumači naslovnoga junaka.


Triptih u Zagrebu


Najsnažnija poveznica triju jednočinki Puccinijeva Triptiha što će se 7. ožujka premijerno izvesti u HNK u Zagrebu varijacije su na temu smrti. Drama milieua – Plašt, studija duše – Sestra Angelica, i burleska – Gianni Schicchi, bave se različitim aspektima smrti. Dirigent je Ivo Lipanović, redatelj Arnaud Bernard, scenograf Emmanuelle Favre, kostimografkinja Carla Ricotti.

U glavnim ulogama nastupaju Adela Golac-Rilović i Natalija Dercho (Giorgetta), Siniša Hapač i Vitomir Marof (Michele), Damir Fatović i Marc Heller (Luigi ) u Plaštu, Gabriela Georgieva i Vedrana Šimić (Sestra Angelica) te Kiril Manolov i Davor Radić (Schicchi), Lana Kos i Marija Kuhar Šoša (Lauretta), Domagoj Dorotić i Tvrtko Stipić (Rinuccio) u Gianniju Schicchiju.


Davor Schopf

Vijenac 365

365 - 28. veljače 2008. | Arhiva

Klikni za povratak