Plesni naturščici
Željka Sančanin i Saša Božić, znani autorski dvojac Kombiniranih operacija (k.o.) 10. siječnja je u Teatru &TD izašao s premijerom Dog eat dog. Riječ je o projektu koji je nastao na predlošku izabranu među deset najzanimljivijih mladih europskih koreografa za projekt 6months/llocation u koreografskom centru Mathilde Monnier u Montpellieru, pod mentorstvom Xaviera Le Roja i Bojane Cvejić. Najveća je vrijednost rada uvođenje dva nova plesača (Filip Užarević i Marko Jastrevski) čiji je pokret – po vokabularu prepoznatljivo autoričin, nevjerojatno čist i oslobođen, i tako iako kopiran djeluje svježe i izvorno. Poput naturščika u filmu, ili plesnih autista, oni izvode svoje sekvence pomnjivo, usredotočeno, i zdušno, donoseći neočekivani čar otkrivanja novog prostora vlastitog izražavanja, što posebno dolazi do izražaja u koreografijama na stare glazbene hitove (izbor glazbe Damir Šimunović i k.o.). Time su zasjenili sučeljeni par: Željku Sančanin i Marka Milića koji se kao poigravaju obrascima pokreta karakteristična za zabavne programe, ali su izvorni predlošci dosta teško prepoznatljivi i neduhoviti u nekoj dalekoj, visokoj, odnosno grotesknoj stilizaciji.
Izvrsna minijatura
Reprizne izvedbe Foto-plessiona Irme Omerzo u Centru za kulturu Trešnjevka 25. i 26. siječnja 2008. obogaćene su iznimnim drugim dijelom programa. Trag / Klavir koreografkinje i plesačice Mijé Coquempot i skladatelja Ryojija Ikeda (postavljen 2005) u Zagrebu u izvedbi Zrinke Šimičić sjajna je koreografska minijatura koja na neobičan i začudan način tijelom ispisuje čvrstu klavirsku partituru, a zvukom osmišljava koreografiju. Materijalizacija pokreta zvukom i osluškivanje instrumenta i tona tijelom tvori jedinstvenu, suptilnu cjelinu.
Burka na festivalu Test!8
Plesna grupa Burka, koja već dobar niz godina djeluje u Samoboru pod umjetničkim vodstvom Nede Marović Turković, nastupila je 27. siječnja u velikoj dvorani &TD-a, unutar festivalskog programa Test!8, s predstavom Navođenje / Dostajanje. Autorica ustraje na kazalištu osobnog, izvođačkog, improviziranog pokreta koje izbjegava shemu, ili zadanu sekvencu. (Ne postoji li tu ipak zamka autorskog ponavljanja u načinu izbjegavanja?) No istovremeno se plesno trošenje prostora događa u iznimno zanimljivoj i poetičnoj i – za razliku od pokreta – fiksiranoj likovnoj okolini Zlatka Turkovića. Scena i kostim i sedamdesetak lutaka, čije glave izviruju, traže, komentiraju, žive i same po sebi plijene pozornost i nude značenja, dominiraju predstavom i pokret im se, pažljivim odnosom, tek može prilagoditi. Tako se hermetička plesna samodostatnost lomi o začudnu i komunikativnu likovnost koja izaziva maštu.
Najava plesne premijere
Premijerna izvedba R. Strauss: Arijadna na Naxosu Marjane Krajač održat će se u Teatru &TD 14. veljače u 20 sati, a reprize su 15, 16, 19. i 21. veljače.
Maja Đurinović
Klikni za povratak