Vijenac 364

Glazba

IZ SVIJETA OPERE

Ermonela Jaho u Traviati

IZ SVIJETA OPERE

Ermonela Jaho u Traviati


slika


U izvedbama Verdijeve Traviate u zagrebačkoj Operi 20. i 22. veljače naslovnu ulogu tumači mlada albanska sopranistica Ermonela Jaho. Posljednjih nekoliko godina razvila je lijepu međunarodnu karijeru, koja uključuje nastupe u Bavarskoj i Berlinskoj državnoj operi te nizu vodećih talijanskih opernih kuća. Uloga Violette što ju je do sada pjevala u Wexfordu, Marseilleu, Trstu, Lilleu, Münchenu, Napulju i Avignonu uskoro je vodi do njujorškog Metropolitana.


Faust u Splitu


Charles Gounod jedan je od najistaknutijih predstavnika francuske romantične opere, koju je oslobodio talijanskih i njemačkih utjecaja te stvorio djelo novog žanra, između velike i opere comique. U njegovu je Faustu dramska radnja više povezana s glazbom nego što je do tada bilo uobičajno. Bez nakane da iznosi filozofsku bit Goetheova djela, Gounod se dominantno zadržao na epizodi koja tematizira ljubav Fausta i Margarete, a glavnim je likovima dao više glazbeni negoli psihološki profil. Opera se odlikuje izvornošću melodijskoga nadahnuća, finoćom tematske invencije, suptilnošću orkestracije i majstorstvom skladateljske tehnike.

Premijeru u Hrvatskome narodnom kazalištu u Splitu 19. veljače pripremaju dirigent Ivan Repušić, redatelj Krešimir Dolenčić, scenografkinja Dinka Jeričević, kostimografkinja Ana Savić Gecan i koreografkinja Snježana Abramović Milković. U glavnim ulogama nastupaju Tomislav Mužek i Peter Berger (Faust), Valentina Fijačko i Božena Svalina (Margareta), Ivica Čikeš i Ondrej Mraz (Mefisto), Kiril Manolov i Alen Ruško (Valentin).


Macbeth u Rijeci


slika


Verdijeva opera Macbeth prvi je skladateljev susret sa Shakespeareom. Od praizvedbe 1847. do ponovne izvedbe u Parizu 1865. doživjela je dosta preinaka. Tim se djelom Verdi možda najviše približio Wagneru. Zgušnjavanje dramskih prizora i sabijanje silnica ljudskih strasti na najintenzivnije rezultiralo je fascin-antnom emotivnošću. Nerijetko zgusnuti dijalozi, a skladatelj je tražio jezgrovite stihove, postižu iznimnu napetost. Sve to pridonijelo je revolucioniranju talijanske opere 19. stoljeća. Opera postaje drama koja se dubinski bavi ljudskom slabošću. Želja za vlašću postaje toliko jaka da se iracionalni svjetovi uspostavljaju gotovo ravnopravno s onima stvarnim. Vještice postaju treće ravnopravno lice s Macbethom i njegovom Lady, one upravljaju sudbinom i upleću se u sudbinske tokove.

Premijeru u Hrvatskome narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci 22. veljače, kao središnji operni spektakl sezone, pripremaju dirigent Nikša Bareza i redatelj Ozren Prohić. U glavnim ulogama nastupaju Matteo Suk i Marzio Giossi (Macbeth), Maribel Ortega i Olga Kaminska (Lady Macbeth), Ivica Čikeš i Siniša Štork (Banquo), Davor Lešić i Sergej Kiselev (Macduff).


Gdje su, što rade?


Zlatomira Nikolova u Toulonu


Opera u Toulonu postavlja 22. veljače premijeru Jenufe Leoša Janačeka. Riječ je o produkciji Nacionalne opere Lorraine u režiji Jeana-Louisa Martinellija. Dirigira Friedrich Pleyer. Naslovnu ulogu tumači Helena Kaupova, Kostelničku Nadine Secunde, Lacu Peter Svensson, Stevu James McLean. Zlatomira Nikolova pjeva Burju kao novu ulogu u svom repertoaru.


Vjekoslav Šutej u Seattleu


Opera u Seattleu postavlja 23. veljače premijeru Puccinijeve Toske u režiji Chrisa Alexandera, u scenografiji iz Opere u San Franciscu i kostimima iz Gradske opere u New Yorku. Dirigira Vjekoslav Šutej.


Janez Lotrič u Beču


U dvjema izvedbama Mascagnijeve opere Cavalleria rusticana u Bečkoj državnoj operi, 27. veljače i 2. ožujka, Janez Lotrič pjeva ulogu Turiddua.


Davor Schopf

Vijenac 364

364 - 14. veljače 2008. | Arhiva

Klikni za povratak